Dit is mijn laatste reactie op jou. Het feit dat jij mij niet kent maar wel dit soort dingen over mij tikt zegt voldoende. Jij mag allerlei zaken hier neerzetten en onderzoekjes erbij halen maar iets wat anders denkt dat is nada noppes en om te minachten. In mijn wereld (buiten dit online gebeuren) komen dit soort dingen niet zo vaak voor, het corrigeert zichzelf!Fietsgenieter schreef: ↑28 aug 2023 14:33Mensen die Henk Westbroek of vandaag inside als nieuwsbron nemen zijn toch hilarisch?hopjes schreef: ↑28 aug 2023 10:40hahaha fietsgenieter, alles wat jou niet bevalt zet je weg als om te lachen en niet serieus te nemen... maar wel graag willen dat jij en jouw woorden serieus genomen worden. Zet jezelf niet zo voor lul man/vrouw/zwart/wit/blauw/genderneutraal/links/rechts type dat je er bent !Fietsgenieter schreef: ↑28 aug 2023 07:40 Ach Henk Westbroek.
Ach Vandaag Inside.
Soms om te lachen. Nooit om serieus te nemen. Vaak om af te zetten.
En nee hoor, niet als iets me niet zint. Ik lach niet om jou. Maar wel als het totale kletskoek is, gespeend van elke logica of werkelijkheid. Dat werkt vanzelfsprekend op de lachspieren. Kijk, jij gooit er kwalificaties uit waar je niets, nada noppes @ niks van weet. Dat is helaas niet om te lachen, dat werkt enkel verbijstering en minachting op.
Politiek
-
- Forum-lid
Kijk, dįt is wel weer erg grappig. Je gooit je mening over mij eruit maar een teruggekaatste bal is je al teveel, en 'onderzoekjes'? Waar wanneer wie waarover? Je haalt wat users door elkaar denk ik. Of niet, wat me niet zou verbazen en wat ook schijtlollig is.hopjes schreef: ↑28 aug 2023 14:56Dit is mijn laatste reactie op jou. Het feit dat jij mij niet kent maar wel dit soort dingen over mij tikt zegt voldoende. Jij mag allerlei zaken hier neerzetten en onderzoekjes erbij halen maar iets wat anders denkt dat is nada noppes en om te minachten. In mijn wereld (buiten dit online gebeuren) komen dit soort dingen niet zo vaak voor, het corrigeert zichzelf!Fietsgenieter schreef: ↑28 aug 2023 14:33Mensen die Henk Westbroek of vandaag inside als nieuwsbron nemen zijn toch hilarisch?hopjes schreef: ↑28 aug 2023 10:40
hahaha fietsgenieter, alles wat jou niet bevalt zet je weg als om te lachen en niet serieus te nemen... maar wel graag willen dat jij en jouw woorden serieus genomen worden. Zet jezelf niet zo voor lul man/vrouw/zwart/wit/blauw/genderneutraal/links/rechts type dat je er bent !
En nee hoor, niet als iets me niet zint. Ik lach niet om jou. Maar wel als het totale kletskoek is, gespeend van elke logica of werkelijkheid. Dat werkt vanzelfsprekend op de lachspieren. Kijk, jij gooit er kwalificaties uit waar je niets, nada noppes @ niks van weet. Dat is helaas niet om te lachen, dat werkt enkel verbijstering en minachting op.
Hilarisch
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Als sierteeltdeskundige weet jij vast wel wat een tuinder voor een miljoen kuub aardgas betaalt?daniel1975 schreef: ↑28 aug 2023 14:39Zolang boeren nog intensief moeten telen om een normaal inkomen te genereren zullen ze gewasbeschermingsmiddelen nodig blijven hebben. Of men dat leuk vindt of niet, dat is wel de realiteit.Klein_Verzet schreef: ↑28 aug 2023 14:09 Tja, zolang we landbouwgif gewasbeschermingsmiddelen blijven noemen en de schade die dat teweegbrengt aan mens en natuur niet doorberekenen in de producten is het water naar de zee dragen.
En zolang de hogere kostprijs niet mag worden doorbelast aan de consument en de consument een puntgave, perfect gevormde, glimmende appel/komkommer/wortel moet hebben gaat daar niets aan veranderen. Deze verandering begint écht bij de consument.
Idem voor bloemen; zolang bloemen worden afgekeurd omdat er beestjes in zitten (ongeacht of dat biologische bestrijders zijn of niet) blijven tuinders spuiten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, dat is enorm variabel. Sommigen hebben nog contracten die in de covid zijn afgesloten voor 20ct (die contracten zijn bijna allemaal verlopen), anderen zitten op de vrije markt en hebben 2,50/m3 betaald afgelopen winter en nu rond de 38ct. Ook zijn er bedrijven die contracten hebben afgesloten tussen 50-60ct omdat ze toen dachten dat dat slim was. Er is dus niet 1 gas en stroomprijs. Alles excl belasting en toeslagen.
2024 of 2025 komt er een nog onbekende, maar waarschijnlijk serieuze vervanger voor de ODE waardoor energiegebruik fors duurder wordt.
Vanwaar de vraag?
2024 of 2025 komt er een nog onbekende, maar waarschijnlijk serieuze vervanger voor de ODE waardoor energiegebruik fors duurder wordt.
Vanwaar de vraag?
Less is bore
-
- Forum-lid
De vraag komt voort uit de $7tn ($7.000.000.000.000) die wereldwijd aan subsidie en belastingvoordeel voor fossiel naar bedrijven gaat; dus inclusief de tuinder. Maar je antwoord is een prachtig rookgordijn, want het laat niet zien hoeveel belastingvoordeel de tuinder geniet en hoeveel lager de tarieven zijn voor grootgebruikers in vergelijking met de gewone consument; kortom, ik kan er geen brood van bakken.
De vraag is dan eigenlijk wat de belasting is op een m3 aardgas.
Dat staat hier uitgelegd:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... elastingen
Voor de consument is dat 49 cent per m3.
Voor grootverbruikers kan het 2,4 of 1,2 cent zijn per m3.
Het is een korting op belasting, wat je een subsidie zou kunnen noemen. De gasprijs zelf wordt niet gesubsidieerd.
Let op dat consumenten ook belastingkorting krijgen, het eerste deel van je verbruik heeft geen belasting, het wordt gezien als basisbehoefte. We vangen dus allemaal een "subsidie".
Dat staat hier uitgelegd:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... elastingen
Voor de consument is dat 49 cent per m3.
Voor grootverbruikers kan het 2,4 of 1,2 cent zijn per m3.
Het is een korting op belasting, wat je een subsidie zou kunnen noemen. De gasprijs zelf wordt niet gesubsidieerd.
Let op dat consumenten ook belastingkorting krijgen, het eerste deel van je verbruik heeft geen belasting, het wordt gezien als basisbehoefte. We vangen dus allemaal een "subsidie".
- daniel1975
- Forum-lid HC
Rookgordijn suggereert opzet.... en bedankt weer.Klein_Verzet schreef: ↑29 aug 2023 15:16 De vraag komt voort uit de $7tn ($7.000.000.000.000) die wereldwijd aan subsidie en belastingvoordeel voor fossiel naar bedrijven gaat; dus inclusief de tuinder. Maar je antwoord is een prachtig rookgordijn, want het laat niet zien hoeveel belastingvoordeel de tuinder geniet en hoeveel lager de tarieven zijn voor grootgebruikers in vergelijking met de gewone consument; kortom, ik kan er geen brood van bakken.
Ik ben geen energie- of belastingdeskundige, ik heb jouw vraag beantwoord met de kennis die ik er van heb.
Verder is het simpel: belastingvoordeel eraf, dan moet de prijs omhoog van de producten. Dus in extremis doorredeneren is het een subsidie voor iedereen die kasgroente en kasbloemen koopt.
Less is bore