Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
30 aug 2023 17:14
Klein_Verzet schreef: ↑30 aug 2023 13:59
"De hard werkende Nederlander." Ik zou wensen dat ie wat minder hard ging werken en wat meer z'n verstand zal gaan gebruiken. Wat dat betreft complimenten aan Hugo; 4 ritjes op de fiets per week. Dat zou iedereen moeten doen! Minstens.
Hij mag van mij elke dag fietsen.
Als ik de kans zou hebben zou ik het ook doen, tenminste als je straatje dan wel is aangeveegd.
Alleen het is altijd rupsje nooitgenoeg in Den Haag .
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
30 aug 2023 23:01
Als ik in die positie zou zitten zou ik toch echt proberen de woningnood onder jongeren op te lossen.
Misschien kan dat op de fiets maar eerlijkheid gebied te denken dat je dat beter pragmatisch op kunt lossen….
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
MPolleke
- Forum-lid
-
Contact
MPolleke
31 aug 2023 11:07
Vandaag een goed artikel over armoede in de Volkskrant.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bdd2f413/
Of bij nu.nl:
https://www.nu.nl/uit-andere-media/6278 ... -rond.html
Mensen met een baan komen niet altijd meer rond. Ik vroeg me al tijden af hoe dat nu kan. Maar het blijkt dat het aanvragen van toeslagen en steun soms te ingewikkeld is. Het lukt mensen niet altijd om alles goed ingevuld te krijgen, of ze spreken geen Nederlands. Ook is er veel wantrouwen richting de overheid.
Het is natuurlijk ook de omgekeerde wereld. Je hebt een baan en zou daarmee rond moeten kunnen komen. Maar dat lukt niet en je moet alsnog bedelen bij de overheid. Het gevoel van armoede en afhankelijkheid wordt daarmee nog eens versterkt.
De meest simpele oplossing is het verhogen van het minimum loon, zodat mensen minder afhankelijk zijn van toeslagen om rond te komen.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
31 aug 2023 11:24
MPolleke schreef: ↑31 aug 2023 11:07
Het is natuurlijk ook de omgekeerde wereld. Je hebt een baan en zou daarmee rond moeten kunnen komen. Maar dat lukt niet en je moet alsnog bedelen bij de overheid. Het gevoel van armoede en afhankelijkheid wordt daarmee nog eens versterkt.
De meest simpele oplossing is het verhogen van het minimum loon, zodat mensen minder afhankelijk zijn van toeslagen om rond te komen.
Dat is natuurlijk een endemisch probleem van een neoliberale economie (of zeg maar ideologie).
Waarom denk je dat er zoveel vraag is naar goedkope arbeidskrachten via migratie? Terwijl er zoveel werklozen zijn.
Waarom denk je dat die neoliberale economie hier geen oplossing biedt via één van haar kernpunten, namelijk vraag en aanbod (loon vs moeilijk invulbare vacatures)?
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
31 aug 2023 11:26
En na het verhogen van het (minimum)loon blijven de wensen groter dan de inkomsten. Dus een groep mensen zal altijd armoede voelen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
31 aug 2023 11:36
Ja, er zijn ook voetballers, filmsterren en andere artiesten die miljoenen verdienen en uiteindelijk in de schulden terecht komen. Je kan niet iedereen helpen maar bij velen doet een steuntje in de rug wonderen. Bovendien moet je wat mij betreft ook rekening houden met de mate van armoede waarmee de kinderen van het groepje onverbeterlijken te maken krijgen.
Campagnolo Ultra Dork
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Klein_Verzet
31 aug 2023 11:41
Jans schreef: ↑31 aug 2023 11:26
En na het verhogen van het (minimum)loon blijven de wensen groter dan de inkomsten. Dus een groep mensen zal altijd armoede voelen.
Is dat voor jou een reden om er niets (structureels) aan te doen?
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
31 aug 2023 12:16
Het is een systeemfout. Die kan alleen hersteld worden door terug volop te kiezen voor het primaat van de politiek op de economie. Dan pas kan harde regulering dit soort situaties oplossen. Het ligt voor de hand dat de Westerse particratieën dit niet kunnen/willen. Daarom dat het grappig is dat verkiezingen nog steeds zoveel oproept bij de burgers terwijl het speelveld van de parlementen al zodanig is uitgehold.
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
31 aug 2023 12:23
lugosi schreef: ↑31 aug 2023 12:16
Het is een systeemfout. Die kan alleen hersteld worden door terug volop te kiezen voor het primaat van de politiek op de economie. Dan pas kan harde regulering dit soort situaties oplossen. Het ligt voor de hand dat de Westerse particratieën dit niet kunnen/willen. Daarom dat het grappig is dat verkiezingen nog steeds zoveel oproept bij de burgers terwijl het speelveld van de parlementen al zodanig is uitgehold.
Volgens mij raast het een beetje door jouw bol met dat antwoord want zolang de wensen van het volk groter zijn dan hun inkomsten zal er altijd een groep mensen armoede voelen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
mao
- Forum-lid HC
mao
31 aug 2023 12:29
Het is zeker een systeem fout,
Ten eerste willen ze het minimumloon niet verhogen omdat het gekoppeld is aan uitkeringen….die zouden dan ook allemaal omhoog gaan.
Ten tweede tot +/- 28k betaal je verhoudingsgewijs weinig belasting daarboven word je meteen gekort op toeslagen/subsidies , je kan dus beter parttime werken, of je moet zorgen dat je minimaal 2x modaal gaat verdienen. Daar tussen ben je het haasje.
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
31 aug 2023 12:50
mao schreef: ↑31 aug 2023 12:29
Het is zeker een systeem fout,
Ten eerste willen ze het minimumloon niet verhogen omdat het gekoppeld is aan uitkeringen….die zouden dan ook allemaal omhoog gaan.
Ten tweede tot +/- 28k betaal je verhoudingsgewijs weinig belasting daarboven word je meteen gekort op toeslagen/subsidies , je kan dus beter parttime werken, of je moet zorgen dat je minimaal 2x modaal gaat verdienen. Daar tussen ben je het haasje.
Zolang toeslagen en subsidies inkomens c.q. omzet afhankelijk zijn ontkom je er niet aan en is zeker geen systeemfout maar onderdeel van het principe.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
31 aug 2023 14:14
Klein_Verzet schreef: ↑31 aug 2023 11:41
Is dat voor jou een reden om er niets (structureels) aan te doen?
Wat voor structureels verwacht je van mij? De groep die op de bank zit financieel ondersteunen? Dat doe ik al via de belasting ( ja wij betalen ook nog voor een deel belasting in Nederland).
Maar ik hoor graag wat je van me verwacht.
Laatst gewijzigd door
Jans op 31 aug 2023 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.