Ik heb even een vraag ivm de campagnolo ultra torque cups.
Ik ben een oude fiets aan klaar zetten om als zwift fiets te gebruiken en zou met wat oude spullen er een andere crank willen opzetten ( compact 50-34 ipv 52-39) De 52-39 crank is nog met cartridge trapas.
Het betreft een record ultra torque 10 speed . Nu heb ik hier ook nog ultra torque cups liggen voor super record 11 speed.
Op deze cups staat specifiek vermeld : for super record only .
Mijn vraag : waarom is dat ? Super record heeft keramische lagers , heeft het daarmee te maken ? Zijn de super record lagers smalller /dikker ? Als ik kijk lijkt mij deze crank toch in de cups te passen . Is dit commerciële campa prietpraat of is er wel degelijk een reden hiervoor ?
Campagnolo Ultra torque cups.
Mmm bizar; de 'gewone' cups worden verkocht als compatibel voor alle ultra torque cranks; dus bij uitbreiding zie ik niet waarop er een super record specifieke kan zijn.
Heel misschien zijn de cups wat dikker waardoor ze langs buiten tegen andere cranks aanslepen.
Ik zou zeggen snel getest; maar ik zie er altijd hard tegen op aan een ultra torque te beginnen .
Heel misschien zijn de cups wat dikker waardoor ze langs buiten tegen andere cranks aanslepen.
Ik zou zeggen snel getest; maar ik zie er altijd hard tegen op aan een ultra torque te beginnen .