Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 01 sep 2023 09:55

En vergeet niet, Red (Bull)!geeft je vleugels. Het is een ideale situatie voor JV.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

el_loco
Forum-lid

el_loco 01 sep 2023 09:58

Het parcours van de 3e week net even bekeken. De kans dat iemand buiten Jumbo ploeg hier gaat winnen lijkt me nihil. (valpartijen e.d. even buiten beschouwing gelaten) Die etappes in de Pyreneeën zijn gemaakt voor Vingegaard en de rest van de ploeg gaat daar iedereen op het rooster leggen. De Angliru moet dan nog komen. Thomas lijkt me niet goed genoeg, Evenepoel ook niet (zeker in de 3e week niet) Mas en Ayuso zijn te licht denk ik. Alleen Kuss acht ik nog in staat iets in te brengen tegen Roglic en Vingegaard.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 sep 2023 09:59

Ernie C. schreef: 01 sep 2023 09:14
Als QS in zijn eentje de druk op Kuss moest gaan zetten met Roglic en Vingegaard in het wiel, dan was het al een gelopen zaak.
Nu zitten Moviestar, en Ineos in hetzelfde schuitje als QS. UAE met Soler nog niet.
Jumbo heeft (waarschijnlijk*) heel slim FDJ nog even binnenboord gehouden.

*Het zou toch mooi zijn als die jonge snaak hem pakt, met steun van Jumbo omdat ze ervan overtuigd zijn dat hij erdoor zakt.
Dat is waar wat je zegt, maar als Remco geen betere benen vindt maakt dat niet uit.

hayes

hayes 01 sep 2023 10:02

Goh, intussen weet iedereen toch wel dat Evenepoel niet super is op heel steile cols? Hij kan ze op tempo rijden, maar een versnelling zit er dan niet meer in.
Hij wist in de laatste km's de snelheid van het JV duo te volgen. En die waren echt niet aan het uitbollen.
Wel een sterke move van JV. Maakt ook wel duidelijk dat ze eigenlijk vooral (enkel?) rekening houden met REV voor de eindzege.

Op Sporza passeerde ook even de vraag of REV ook geen last heeft van dat virusje waar z'n ploegmaats mee kampten.
Wordt nog een leuke Vuelta denk ik.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 01 sep 2023 10:06

Ik had juist wel het gevoel dat met name Roglic aan het uitbollen was.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 01 sep 2023 10:13

Ernie C. schreef: 01 sep 2023 09:14
lugosi schreef: 01 sep 2023 08:53 Bwa, alles hangt af van je benen. En voor Remco zag het er gisteren niet goed uit. Wat de reden is kunnen we alleen maar naar raden.
Als QS in zijn eentje de druk op Kuss moest gaan zetten met Roglic en Vingegaard in het wiel, dan was het al een gelopen zaak.
Nu zitten Moviestar, en Ineos in hetzelfde schuitje als QS. UAE met Soler nog niet.
Jumbo heeft (waarschijnlijk*) heel slim FDJ nog even binnenboord gehouden.

*Het zou toch mooi zijn als die jonge snaak hem pakt, met steun van Jumbo omdat ze ervan overtuigd zijn dat hij erdoor zakt.
UAE met Ayuso lijkt mij.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 01 sep 2023 10:17

El Pistolero schreef: 01 sep 2023 10:06 Ik had juist wel het gevoel dat met name Roglic aan het uitbollen was.
Ik begreep dat hij Jonas meenam, omdat die ook wat last van het virus heeft. Daarmee zorgen ze ervoor dat ze nu nog steeds beide kansrijk zijn. Komt de luxe van Kuss er nog bij. Ze kunnen de rest nu het werk laten doen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 sep 2023 10:17

bartdr schreef: 01 sep 2023 09:29 Evenepoel heeft toch nog al eens zo'n momentje gehad waar hij even plafonneerde dit seizoen? Ik denk in de UAE tour achter Yates? Volgens mij ook vooral Evenepoel die gisteren onder zijn kunnen presteerde (je verwacht hem toch niveau Mas/Almeida), wat het toch weer wat uitkijken maakt naar de volgende bergrit.

Ik vond Vingegaard gisteren niet overtuigend sterk. Ik vond Roglic sterker voor de dag komen.

............
Ik denk dat de vergelijking met de beklimming op de Jebel Hafeet niet opgaat. Remco leverde daar een van zijn beste prestaties ooit. Hij bevestigde dat ook; 'hoogste wattages ooit getrapt'. Dat hij daar (op Yates na) de recordtijd neerzette is daar niet vreemd aan. (sneller dan bijv Pogi)
Hij verloor daar op die klim uiteindelijk ook maar 10 seconden op Yates. Die zege was gewoon de uitzonderlijke verdienste van Yates zelf die dag, niet van een zwak moment van Remco.

Gisteren kon hij Uitdebroeks, Mas, Almeida en Ayuso niet volgen. Dat kan alleen maar betekenen dat hij beneden zijn niveau presteerde. Dat Roglic maar enkele seconden wegreed van bovengenoemden betekent mijn inziens dat die inspanning van Roglic niet zo spectaculair was. Misschien uit zuinigheid omdat er nog veel komt of gewoon omdat dat het actuele niveau is.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 01 sep 2023 10:31

Ik heb Remco in een etappekoers nog niet (relatief tov zijn concurrenten) sterker weten worden naarmate de dagen vorderen. Ik hoop dat het een echte off day was, anders blijft er niet veel concurrentie over voor JV.

JV moet nu wel de koers dragen. De vraag is hoe lang ze met het triumviraat kunnen schermen, en wie van de twee de schaduwkopman is naast Roglic? 1-2-3 lijkt me moeilijk; dan moet je wel heel veel fronten tegelijk afdekken.
Afbeelding

1094
Forum-lid

1094 01 sep 2023 10:31

Kom op mensen, we zitten in de eerste week, ze rijden zeker allemaal op een soort van reserve

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 sep 2023 10:50

Precies. Eerder schreef ik al dat Evenepoel zich herstelde en er zijn nog zo gruwelijk veel bergjes

Daarnaast lijkt het mij niet verstandig om alleen naar Evenepoel en Jumbo te kijken want er zijn in deze Vuelta nog een paar lastige klanten.
Vandaag kijk ik alleen de laatste 15km maar dit weekend ga ik toch wel een paar uurtjes voor de buis zitten.
Morgen bergen en zondag slechts heuvels maar juist die etappe van zondag kon wel eens duidelijk gaan maken hoe het zit.
Renners kunnen dan wat meer risico nemen want de dag erna is een rustdag.
Wie morgen die bergrit niet goed verteerd gaat in de finale van zondag om z'n moeder zitten gillen.
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 01 sep 2023 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 01 sep 2023 11:00

Ik lees hier toch nogal wat: remco zou in grote rondes steeds minder presteren naar het einde toe terwijl hij er nog maar 1 uitgereden en dan nog gewonnen heeft. Hij zou niet presteren op steile hellingen terwijl hij er maandag vinnie en roglic op de steile eindklim het nakijken gaf. Roglic liet zich gisteren zogezegd uitbollen terwijl hij even voordien het hart uit zijn ziel reed voorheen om een paar secondjes. Remco zou al overvleugeld worden door vinnie en roglic. In omzeggens alle rondes van spanje zijn er ritten geweest waar de eindwinnaar tijd moest toegeven wschlk deels omdat de klimmen zo verschillend van percentages zijn. Wie staat er uiteindelijk nog het gunstigte geklasseerd van de topfavorieten?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie