mao schreef: ↑01 sep 2023 21:27
2 ochtenden in de week huishoudhulp en je hebt je maand besteding verviervoudigd…..
Als je wilt kan het, er is gewoon een groep die niet kunnen of willen.
Om er nog op door te gaan
Als ik 2 ochtenden a 3 uur zou werken, verdien ik misschien 400 Euro in de maand. Daarvan kan ik 150 netto houden.
Met mijn hobbywerk haal ik dat ook, zonder ook maar iets van gedoe te hebben met werkgevers of het UWV.
En om een misverstand uit de weg te ruimen...
Ongeschoold werk is zeker niet eenvoudig.
Een kennis van me is deze week begonnen met post sorteren bij postnl. 5 dagen a 5 uur per dag. Ze kreeg de vraag of ze wat langer wilde blijven, waarop ze nee zei.
Vervolgens krijgt ze een gesprek met een leidinggevende, dat het toch echt wel de bedoeling is dat ze overwerk doet. En nee, het staat niet in het papieren contract, maar het is wel onderdeel van het mondelinge contract.
Ik verwacht niet dat ze het einde van de proeftijd haalt. De werkgever zal actief filteren op volgzame mensen.
Verder moet ze gewoon de dingen doen zonder vragen te stellen. Op elke waarom-vraag krijgt ze als reactie: Gewoon, zo doe je dat. Waarom die moeilijke vragen?
Daar is ze ook niet echt geschikt voor, je moet echt je brein uitschakelen in veel ongeschoold werk.