Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2023 10:50

wasbeer2006 schreef: 02 sep 2023 08:26 Eigenlijk zou dit niet moeten mogen/kunnen.
Geen verantwoording nemen maar wel lekker gaan zitten zeuren in de oppsitie. Kost alleen maar tijd.

Hoezo geen verantwoordelijkheid nemen? Caroline heeft juist iemand naar voor geschoven die zij beter geschikt vindt dan zichzelf.
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 sep 2023 13:07

Enzzo schreef: 01 sep 2023 22:42 Ja heel jammer dat je nog stemrechten hebt in NL want je woont er niet. Je hebt geen idee wat er speelt in Haagse of Rotterdamse wijken waar steekpartijen en aanslagen orde van de dag zijn.
Zoals Turken in Europa massaal voor Erdogan stemmen bij de Turkse verkiezingen en hij juist door deze stemmen in het zadel blijft.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 02 sep 2023 13:11

daniel1975 schreef: 02 sep 2023 10:50
wasbeer2006 schreef: 02 sep 2023 08:26 Eigenlijk zou dit niet moeten mogen/kunnen.
Geen verantwoording nemen maar wel lekker gaan zitten zeuren in de oppsitie. Kost alleen maar tijd.

Hoezo geen verantwoordelijkheid nemen? Caroline heeft juist iemand naar voor geschoven die zij beter geschikt vindt dan zichzelf.
Nu alleen even afwachten of de kiezer dat ook vindt.
Time is (almost) on my site

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 02 sep 2023 13:19

Enzzo schreef: 01 sep 2023 22:42 Ja heel jammer dat je nog stemrechten hebt in NL want je woont er niet. Je hebt geen idee wat er speelt in Haagse of Rotterdamse wijken waar steekpartijen en aanslagen orde van de dag zijn. Of de Eindhovense ellende op
Stratumseind elke vrijdagavond.

De mensen die hier dagelijks mee te maken hebben stemmen waarschijnlijk met hun hart!
Waarmee stem jij als
Pensionado in Frankrijk?!
Ik snap niet waarom je niet zou mogen stemmen als je wel de NL nationaliteit hebt, maar niet in NL woont. Wil je dan ook iedereen die wel in NL woont, maar niet de nationaliteit heeft, mee laten doen aan de Tweede Kamer verkiezingen? Want dat is dan wel het summum van democratie, want de NL-politiek beslist ook over deze mensen, dus zouden ook zij een stem mogen hebben, toch?
Time is (almost) on my site

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 02 sep 2023 13:28

Ooit weleens overgestapt van bank naar bank? Nou ik wel, valt tegen hoor. En ja, die banken weten dat en houden de consument zo lekker makkelijk aan het lijntje. Eerder schreef ik al: "Gratis lunch" het bestaat dus wel.

Caroline heeft iemand aangesteld om premier te worden; iemand met 34 lidjaren bij het CDA.

Nee, Caroline denkt niet in links rechts, maar in ... in wat eigenlijk? In gezellig winkelen in leden en oud-leden van de Tweede Kamer over de hele breedte van het politieke spectrum, om zo haar boodschappentas te vullen voor een "brede volkspartij," waarin uiteraard de boer voorop mag lopen in de polonaise?

Over van links tot rechts gesproken, van SP tot BBB van CDA (of wat er van over is) tot NSC, ik meen zelfs de VVD, iedereen zet "bestaanszekerheid" in de schijnwerpers. De enige van wie ik zeker weet dat dat in goede handen is, is de SP: minimumloon naar €16/uur.

Kortom, veel verkiezingsretoriek, ouwe politiek, en weinig wol.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 02 sep 2023 13:29

Lcsmet schreef: 02 sep 2023 13:07
Enzzo schreef: 01 sep 2023 22:42 Ja heel jammer dat je nog stemrechten hebt in NL want je woont er niet. Je hebt geen idee wat er speelt in Haagse of Rotterdamse wijken waar steekpartijen en aanslagen orde van de dag zijn.
Zoals Turken in Europa massaal voor Erdogan stemmen bij de Turkse verkiezingen en hij juist door deze stemmen in het zadel blijft.
En hier mogen ze ook stemmen. Ik ben van mening dat je een keuze moet maken waar je stemt bij dubbele nationaliteit. Of in het land waar je woont of in het land waar je roots liggen. Maar niet beide.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 02 sep 2023 13:32

Alsjeblieft niet meer BBB. Dit soort partijen zijn toch helemaal niet in het belang van het land. Dit is net als 50plus een one issue partij. De aanhangers van BBB zijn toch veelal mensen die zich niet gehoord voelen of ontevreden zijn over het gevoerde beleid. Een dikke fuck you naar de natuur en het klimaat lijkt mij niet de duurzame oplossing die gewenst is voor de volgende generatie. Voor de eigen portemonnee en het eigen leven vast heel leuk, maar goed daarom denk ik ook niet dat 12 (?) miljoen mensen moeten bepalen wat het belang is van Nederland. Zoveel mensen zoveel wensen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 02 sep 2023 13:41

Klein_Verzet schreef: 02 sep 2023 13:28 Ooit weleens overgestapt van bank naar bank? Nou ik wel, valt tegen hoor. En ja, die banken weten dat en houden de consument zo lekker makkelijk aan het lijntje. Eerder schreef ik al: "Gratis lunch" het bestaat dus wel.
Ik weet dat het wat kost, meerdere banken, maar je hoeft je bank ook niet op te zeggen? Je kunt ook je spaargeld naar een andere bank overschrijven. Meestal kost dat niets.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 02 sep 2023 13:54

In principe heb ik niets met de BBB maar als ik lees dat Gijs Tuinman zich daarbij heeft aangesloten moet er toch wel iets goed zijn.
Tuinman komt bij mij (beroepsmatig) heel betrouwbaar en integer over.
Dat hij zich verbonden heeft aan de BBB geeft mij toch stof tot nadenken.
Andersom zou ik, als Marco Kroon zich ergens bij aansluit, precies het tegenovergestelde denken. ;)

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 02 sep 2023 14:29

Marco Kroon heeft beroepsmatig toch ook exceptioneel werk geleverd als militair? Dat hij het verder niet zo handig heeft aangepakt staat daar los van.

Ik ken Gijs Tuinman verder niet, maar een goed militair maakt hem wat mij betreft niet meteen een goede politicus. Als een bepaald (capabel) persoon zich aansluit bij een partij als de BBB, is dat voor mij geen reden om hun standpunten in een ander daglicht te zien.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 02 sep 2023 14:57

Daarom had ik beroepsmatig erbij gezet.
Ik heb met beide heren een aantal keer een gesprek gehad en daar heb ik mijn mening op gebaseerd.
En niet omdat ze een MWO hebben.
Dat maakt ze wel invloedrijker.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 sep 2023 15:00

Als je voor het starten van de partij van Omtzigt je zinnen had gezet op de positie van minister van defensie, moest je bij BBB zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten