Wordt de heer Tuinman nu van opportunisme beschuldigd?
Politiek
-
- Forum-lid
- Enzzo
- Forum-lid HC
Als ik mij binnenkort ga vestigen in een ander land (waarschijnlijk niet Frankrijk maar eerder Spanje of Italië) zal het mij echt aan m’n derrière oxideren wat er nog in Nederland gebeurt!!!Slowracer schreef: ↑02 sep 2023 13:19Ik snap niet waarom je niet zou mogen stemmen als je wel de NL nationaliteit hebt, maar niet in NL woont. Wil je dan ook iedereen die wel in NL woont, maar niet de nationaliteit heeft, mee laten doen aan de Tweede Kamer verkiezingen? Want dat is dan wel het summum van democratie, want de NL-politiek beslist ook over deze mensen, dus zouden ook zij een stem mogen hebben, toch?Enzzo schreef: ↑01 sep 2023 22:42 Ja heel jammer dat je nog stemrechten hebt in NL want je woont er niet. Je hebt geen idee wat er speelt in Haagse of Rotterdamse wijken waar steekpartijen en aanslagen orde van de dag zijn. Of de Eindhovense ellende op
Stratumseind elke vrijdagavond.
De mensen die hier dagelijks mee te maken hebben stemmen waarschijnlijk met hun hart!
Waarmee stem jij als
Pensionado in Frankrijk?!
Maar het feit dat dat er vele gepensioneerden zijn die in Frankrijk, Spanje of waar dan ook resideren en nogsteeds menen zich te moeten mengen in de bestuurscultuur van het land wat ze verlaten hebben doet mijn bloed koken!
Ik vind dat echt een compleet kromme situatie! Laat de jeugd -die op zoek is naar een woning-, en laat de ouderen -die wachten op goede zorg- , en laat de geïntegreerde nieuwe Nederlanders die weinig kansen krijgen omwille van hun ‘buitenlands’ klinkende naam alsjeblieft beslissen wie dit land gaat besturen!! Niet die boomer klasse die zich lekker in het buitenland bevindt en verder weinig binding met het vaderland heeft!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
@Enzzo wat maak je je druk over Nederland als je daar toch binnenkort wilt vertrekken. Je hoofd lijkt altijd in Italië, Spanje of Frankrijk te zijn.
En jij weet dat ik weinig binding met Nederland heb. Je vergist je nogal. Je hebt waarschijnlijk niet eens gelezen dat we op een dag zomaar naar Nederland terug zouden kunnen gaan.
Trouwens voor de duidelijkheid, wij mogen in Frankrijk alleen voor de gemeenteraad kiezen. De nationale verkiezingen zijn weggelegd voor Franse staatsburgers.
En jij weet dat ik weinig binding met Nederland heb. Je vergist je nogal. Je hebt waarschijnlijk niet eens gelezen dat we op een dag zomaar naar Nederland terug zouden kunnen gaan.
Trouwens voor de duidelijkheid, wij mogen in Frankrijk alleen voor de gemeenteraad kiezen. De nationale verkiezingen zijn weggelegd voor Franse staatsburgers.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Euh ja en so what? Dat je in Frankrijk niet nationaal mag stemmen lijkt me helemaal terecht!
Dat je in Frankrijk woont maar in Nederland stemt is wat mij dwars zit!!
Als je ooit weer permanent terug keert naar NL kun je op dat moment weer gaan stemmen voor je eigen belangen.
Tot die tijd zal je het met de Franse regelgeving moeten doen. En wees blij dat je in je eigen commune nog enig recht van inspraak hebt!!
Als je ooit weer permanent terug keert naar NL kun je op dat moment weer gaan stemmen voor je eigen belangen.
Tot die tijd zal je het met de Franse regelgeving moeten doen. En wees blij dat je in je eigen commune nog enig recht van inspraak hebt!!
-
- Forum-lid
Hoezo is het helemaal terecht dat een emigrant niet nationaal mag stemmen zowel in land van herkomst als in het land waar de persoon naar toe is vertrokken?Enzzo schreef: ↑02 sep 2023 16:26 Euh ja en so what? Dat je in Frankrijk niet nationaal mag stemmen lijkt me helemaal terecht!
- Enzzo
- Forum-lid HC
Hahaha echt ja?
Waar het om gaat is dat je inwoner moet zijn van een land om mee te mogen stemmen. Hoe dat bureaucratisch geregeld is interesseert me niet. Het principe des te meer.
Ik zit hier in Frankrijk in een landelijke omgeving. Stel je even voor dat ik ineens mag gaan stemmen terwijl ik helemaal niets weet van de plaatselijke cultuur etc. …
Er zijn hier dorpen in de buurt waar veel Nederlandse migranten zitten en die snappen echt helemaal niets van de historische culturele zaken hier.
Die gaan dan initiëren dat er geen koeien meer door de straat mogen lopen, geen jacht meer mag plaatsvinden, geen bomen meer gekapt mogen worden en meer van dat soort narcistische initiatieven.
Die mensen snappen er dus héélemáál niets van!!
Maar ze mogen wel meestemmen in de lokale politiek
Trek het even door naar landelijk en wellicht snap je dan wat ik bedoel
Ja Enzzo, je weet het allemaal prima. Gelukkig begrijpen anderen ook wat ik bedoel. En ja ik ben Nederlands staatsburger, dan mag je stemmen. En van dat recht maak ik gebruik. Gelukkig ben jij volkomen geïntegreerd, zonder dat je geëmigreerd bent. Prima toch?
De Nederlandse overheid behartigt de belangen van hun staatsburgers. Tenminste zo zou het moeten zijn. En zolang je dus Nederlands staatsburger bent, mag je gewoon stemmen. Ik zie de complexiteit er niet zo van in
Live fast; die young. mijn blog
Behalve als politiek Den Haag zou kunnen gaan beslissen om te korten op de AOW van de pensionados in het buitenland.Enzzo schreef: ↑02 sep 2023 16:04Als ik mij binnenkort ga vestigen in een ander land (waarschijnlijk niet Frankrijk maar eerder Spanje of Italië) zal het mij echt aan m’n derrière oxideren wat er nog in Nederland gebeurt!!!Slowracer schreef: ↑02 sep 2023 13:19Ik snap niet waarom je niet zou mogen stemmen als je wel de NL nationaliteit hebt, maar niet in NL woont. Wil je dan ook iedereen die wel in NL woont, maar niet de nationaliteit heeft, mee laten doen aan de Tweede Kamer verkiezingen? Want dat is dan wel het summum van democratie, want de NL-politiek beslist ook over deze mensen, dus zouden ook zij een stem mogen hebben, toch?Enzzo schreef: ↑01 sep 2023 22:42 Ja heel jammer dat je nog stemrechten hebt in NL want je woont er niet. Je hebt geen idee wat er speelt in Haagse of Rotterdamse wijken waar steekpartijen en aanslagen orde van de dag zijn. Of de Eindhovense ellende op
Stratumseind elke vrijdagavond.
De mensen die hier dagelijks mee te maken hebben stemmen waarschijnlijk met hun hart!
Waarmee stem jij als
Pensionado in Frankrijk?!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless