daniel1975 schreef: ↑03 sep 2023 08:15
Remco is te onbezonnen en krijgt ogenschijnlijk te weinig/niet juiste begeleiding vanuit de ploeg om dat te veranderen.
Laat ons hopen dat dat niet te fel verandert.
Het is goed dat er een aantal ploegen zijn waar getracht wordt alles te controleren en efficiënt te maken.
Het is goed dat er ook nog andere teams zijn.
Ik vind dan ook dat Madiot gelijk heeft in de discussie van de laatste Tour naar aanleiding van de opmerkingen van Plugge. Karsten heeft dat de dag erna mooi geduid.
Na het bekijken van de reeks over de tour van 2022 op Netflix viel me op dat er bij het efficiënte Jumbo toch een kil sfeertje op de bus hangt. Als je dan ziet hoe het bij andere teams is (bv Movistar reeks op netflix).
Ik moet dan altijd denken aan de positie van Max Weber over het verband tussen calvinistische arbeidsethos en economisch succes. Het is gewoon een veronderstelling. Maar als ik dan zo'n Plugge zie, die lijkt gewoon weggeplukt uit één van de films van Bergman..... dan denk ik. Misschien is het dat wel.
Laat ons voor het koersplezier hopen dat renners die van nature onvoorspelbaar en onbezonnen zijn niet door hun teams worden lamgemaakt.
Voorlopig zijn er nog wel zo'n teams, ik hoop dat ze niet allemaal de systemen van Ineos en Jumbo gaan achternalopen.