weight weenies
-
- Forum-lid
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
- Locatie: groningen
Ik ben nog niet lang bezig met fietsen maar ben wel bezig met het gewicht van mijn fiets.
Ik hebt er als pannenkoek fietser helemaal niks aan maar wordt persoonlijk wel bij van als ik er een paar gram van af kan halen
Er is een site die zich daar helemaal mee bezig houd maar ik vraag mij af of ook hier mensen zijn die zich daar bezig houden
Wat is jullie UCI gewicht incl. pedalen.
En wat wil je doen (€) om hem lichter te krijgen
Ik hebt er als pannenkoek fietser helemaal niks aan maar wordt persoonlijk wel bij van als ik er een paar gram van af kan halen
Er is een site die zich daar helemaal mee bezig houd maar ik vraag mij af of ook hier mensen zijn die zich daar bezig houden
Wat is jullie UCI gewicht incl. pedalen.
En wat wil je doen (€) om hem lichter te krijgen
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.
Ik vind het wel leuk maar ik ga geen duizenden euro’s uitgeven om een paar gram te winnen. Er zijn een hoop ‘goedkope’ upgrades mogelijk waarmee je veel kunt winnen. Bidonhouders, boutjes, expander, zadel om eens wat te noemen.
De officiële regel is dat max een euro per gram gewichtsverlies acceptabel is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Eigenlijk is het het allemaal niet waard.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 sep 2016 09:17
NietGhiacciato schreef: ↑04 sep 2023 08:39Oh dear...
En hoe verwerk je het (vermeende) aero-voordeel in deze formule ?
Time is (almost) on my site, 2 more days
We hebben hier ergens een topic waar mensen het gewicht van hun fiets in een lijstje zetten. Gezien het gewicht van moderne racefietsen, kun je als je echt waarde hecht aan het gewicht beter een pot antidepressiva klaarzetten voor je dat topic opent.
Campagnolo Ultra Dork
Toen ik nog fietsen bouwde voor een zoon die wedstrijden rijdt, was het een leuke hobby; gewicht optimaliseren volgens budget en toch kwaliteit houden. Maar omdat iemand nu die zijn fietsen wil betalen ben ik die hobby kwijt... (met een zekere frustratie bij de zoon omdat die nu tegen de limieten loopt van die sponsor).
Als ik voor mezelf een fiets maak, maak in nog altijd het gewichtslijstje; maar het eindresultaat interesseert me niet meer.
Als ik voor mezelf een fiets maak, maak in nog altijd het gewichtslijstje; maar het eindresultaat interesseert me niet meer.
Tja, ik weeg ook altijd alles. En niet eens om het meest lichtgewicht onderdeel ergens vandaan te halen maar wel om daar een balans in te vinden. Dat gezegd hebbende heb ik wel een paar onderdelen die in aanmerking komen voor WW-ism. zoals een MCFK stuur van 160 gram. Scheelt 40 gram met het stuur dat is vervangen. Kost wel €400. Zelfde geldt voor een MCFK zadelpen. Dus dat gaat het 1 euro / -1 gram verhaal wel aardig boven.
Verder zijn mijn fietsen op 1 na kaal allemaal rond de 7,2 - 7,4 kilo. Wat neerkomt op 7,6 - 7,8kg met pedalen, bidonhouders, computerhouder etc. Prima wat mij betreft. Alleen mijn fiets voor in de bergen zit kaal op 6,9kg ongeveer. Ook prima. Gaat serieus geld kosten om daar nog veel gewicht af te halen.
Verder zijn mijn fietsen op 1 na kaal allemaal rond de 7,2 - 7,4 kilo. Wat neerkomt op 7,6 - 7,8kg met pedalen, bidonhouders, computerhouder etc. Prima wat mij betreft. Alleen mijn fiets voor in de bergen zit kaal op 6,9kg ongeveer. Ook prima. Gaat serieus geld kosten om daar nog veel gewicht af te halen.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
leon1 schreef: ↑04 sep 2023 10:12 Tja, ik weeg ook altijd alles. En niet eens om het meest lichtgewicht onderdeel ergens vandaan te halen maar wel om daar een balans in te vinden. Dat gezegd hebbende heb ik wel een paar onderdelen die in aanmerking komen voor WW-ism. zoals een MCFK stuur van 160 gram. Scheelt 40 gram met het stuur dat is vervangen. Kost wel €400. Zelfde geldt voor een MCFK zadelpen. Dus dat gaat het 1 euro / -1 gram verhaal wel aardig boven.
Verder zijn mijn fietsen op 1 na kaal allemaal rond de 7,2 - 7,4 kilo. Wat neerkomt op 7,6 - 7,8kg met pedalen, bidonhouders, computerhouder etc. Prima wat mij betreft. Alleen mijn fiets voor in de bergen zit kaal op 6,9kg ongeveer. Ook prima. Gaat serieus geld kosten om daar nog veel gewicht af te halen.
Wat wogen je fietsen toen je deze kocht? De fietsen van 7,2-7,4 kilo.