Tubeless
Ik heb een gat in m'n GP5000 die zo nu en dan weer open gaat. Ik heb de band al eens gerepareerd met een zelfklevende plakker van Lezyne, maar die is nu blijkbaar weer los gelaten waardoor de band toch weer leeg loopt.
Ik heb nog wel een ander setje plakkers en lijm liggen:
Zal dit wel gaan houden of kan ik beter Bison max repair gebruiken icm de dunnere ronde plakkers (de andere patches zijn wel erg dik)?
Zal dit wel gaan houden of kan ik beter Bison max repair gebruiken icm de dunnere ronde plakkers (de andere patches zijn wel erg dik)?
Tja, lastig want het hangt natuurlijk van de grootte van het gaatje en van de te rijden bandendruk af, maar je kan het altijd proberen, toch . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bedoel je die nieuwe van Lezyne? Zo'n soort paraplu?
Ride bikes, not tanks!
Ik heb het eerder gedaan met van die zelfklevende plakkers die waarschijnlijk bedoeld zijn voor reparatie van een binnenband. Omdat die na een tijd los raken zoek ik een wat permanentere oplossing. Ik rij nu met 4 bar en het gat is ontstaan door een flinke klap op een put.. Meestal is de tubeless sealant voldoende, maar zo af en toe gaat het toch weer open tijdens het fietsen en moet ik onderweg bijpompen.
Bison Max repair werkte bij mij wel tegenover de standaard lijm van Samson met de Samson patches.flipper01 schreef: ↑04 sep 2023 12:23 Ik heb een gat in m'n GP5000 die zo nu en dan weer open gaat. Ik heb de band al eens gerepareerd met een zelfklevende plakker van Lezyne, maar die is nu blijkbaar weer los gelaten waardoor de band toch weer leeg loopt.
Even een update over bovenstaande.
Nadat ook de nieuwe onder garantie geleverde Continental GP5000 S-TR weer continue lek was, heb ik deze wederom onder garantie laten vervangen door een Vittoria RubinoPro G2 TLR.
De Vittoria kreeg ik prima om de DT Swiss velg heen en tubeless maken was ook geen enkel probleem. Kon gewoon met de handpomp.
Ik heb sindsdien bijna 600km ermee gereden en...geen enkele keer lek.
Ook lekt de band veel minder lucht.
Ter vergelijking (op de voorband zit nog wel een GP5000 S-TR); na 2 dagen mist de Continental band gewoon dik 0,5 bar meer aan lucht t.o.v. de Vittoria.
De Vittoria lijkt een prima keuze te zijn. Ik snap dat gescheld op de Rubino niet zo.
Ok...de weerstand schijnt ietsje hoger te zijn (merk ik zelf niks van), maar als je niet lek rijdt ben je uiteindelijk toch echt sneller.
-
- Forum-lid HC
Continental blijft gewoon een niet consistent product leveren dat is al 20 jaar zo, zowel bij auto als fiets.
En de batch die niet goed is, die is gewoon veel en veel te groot.
Als je een goede band hebt is er niets mis mee. Maarja dat weet je niet.
En de batch die niet goed is, die is gewoon veel en veel te groot.
Als je een goede band hebt is er niets mis mee. Maarja dat weet je niet.
-
- Forum-lid HC
Heb ik weer. Probeer ik mijn Fulcrum 2way fit wielen, (die ik nog met binnenband had liggen) tubeless te maken met banden voor mijn gravelbike. Juiste velglint geplakt, lekt hij als een gek bij het ventiel
Eens kijken hoe ik dat weer goed kan krijgen.
Eens kijken hoe ik dat weer goed kan krijgen.
-
- Forum-lid HC
Aanvulling. Ik zie dat het diepe gedeelte redelijk smal is, daardoor gaat de tubeless tape niet tot onder in die groef. Als ik dan het ventiel plaats, dan draai ik die natuurlijk wel makkelijk tot onder in de velg, waardoor de tape scheurt.
Iemand een tip om de tape juist te plakken in een dergelijke velg? Of ander soort tape, welke elastischer is dan die van Schwalbe, zodat dat makkelijker gaat?
Iemand een tip om de tape juist te plakken in een dergelijke velg? Of ander soort tape, welke elastischer is dan die van Schwalbe, zodat dat makkelijker gaat?