Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 aug 2023 14:57

Niet een te hoge druk hanteren bij hookless met binnenband.

Gebruikersavatar
flipper01
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 mar 2014 18:59

Gebruikersavatar flipper01 04 sep 2023 12:23

Ik heb een gat in m'n GP5000 die zo nu en dan weer open gaat. Ik heb de band al eens gerepareerd met een zelfklevende plakker van Lezyne, maar die is nu blijkbaar weer los gelaten waardoor de band toch weer leeg loopt.

Ik heb nog wel een ander setje plakkers en lijm liggen:
Afbeelding

Zal dit wel gaan houden of kan ik beter Bison max repair gebruiken icm de dunnere ronde plakkers (de andere patches zijn wel erg dik)?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6137
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 sep 2023 12:40

Tja, lastig want het hangt natuurlijk van de grootte van het gaatje en van de te rijden bandendruk af, maar je kan het altijd proberen, toch . . . . 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

leon1
Forum-lid
Berichten: 3353
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 04 sep 2023 12:43

flipper01 schreef: 04 sep 2023 12:23 Ik heb een gat in m'n GP5000 die zo nu en dan weer open gaat. Ik heb de band al eens gerepareerd met een zelfklevende plakker van Lezyne, maar die is nu blijkbaar weer los gelaten waardoor de band toch weer leeg loopt.
Bedoel je die nieuwe van Lezyne? Zo'n soort paraplu?
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
flipper01
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 mar 2014 18:59

Gebruikersavatar flipper01 04 sep 2023 13:20

Orlok schreef: 04 sep 2023 12:40 Tja, lastig want het hangt natuurlijk van de grootte van het gaatje en van de te rijden bandendruk af, maar je kan het altijd proberen, toch . . . . 😉
leon1 schreef: 04 sep 2023 12:43 Bedoel je die nieuwe van Lezyne? Zo'n soort paraplu?
Ik heb het eerder gedaan met van die zelfklevende plakkers die waarschijnlijk bedoeld zijn voor reparatie van een binnenband. Omdat die na een tijd los raken zoek ik een wat permanentere oplossing. Ik rij nu met 4 bar en het gat is ontstaan door een flinke klap op een put.. Meestal is de tubeless sealant voldoende, maar zo af en toe gaat het toch weer open tijdens het fietsen en moet ik onderweg bijpompen.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2407
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 04 sep 2023 13:25

Ik waardeer je standvastigheid maar ben je niet gewoon toe aan een nieuwe band?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 836
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 04 sep 2023 14:05

Mijn ervaring is dat zodra je een scheurtje hebt (paar mm) ipv een gaatje en het is na je volgende rit nog niet helemaal gedicht dan beter bandje vervangen of binnenband erin.

derxx
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 sep 2023 14:50

flipper01 schreef: 04 sep 2023 12:23 Ik heb een gat in m'n GP5000 die zo nu en dan weer open gaat. Ik heb de band al eens gerepareerd met een zelfklevende plakker van Lezyne, maar die is nu blijkbaar weer los gelaten waardoor de band toch weer leeg loopt.

Ik heb nog wel een ander setje plakkers en lijm liggen:
Afbeelding

Zal dit wel gaan houden of kan ik beter Bison max repair gebruiken icm de dunnere ronde plakkers (de andere patches zijn wel erg dik)?
Bison Max repair werkte bij mij wel tegenover de standaard lijm van Samson met de Samson patches.
Afbeelding

awinkel
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 mar 2023 12:25

awinkel 04 sep 2023 14:53

awinkel schreef: 26 jun 2023 21:26 Ik ben benieuwd hoe deze banden je gaan bevallen.
Vooral omdat ik vandaag alweer voor de 2e keer lek reed in nog geen 350km met mijn nieuwe (garantie) Continental GP500 S-TR en dus een ander merk wil gaan kiezen...
Even een update over bovenstaande.
Nadat ook de nieuwe onder garantie geleverde Continental GP5000 S-TR weer continue lek was, heb ik deze wederom onder garantie laten vervangen door een Vittoria RubinoPro G2 TLR.
De Vittoria kreeg ik prima om de DT Swiss velg heen en tubeless maken was ook geen enkel probleem. Kon gewoon met de handpomp.
Ik heb sindsdien bijna 600km ermee gereden en...geen enkele keer lek.
Ook lekt de band veel minder lucht.
Ter vergelijking (op de voorband zit nog wel een GP5000 S-TR); na 2 dagen mist de Continental band gewoon dik 0,5 bar meer aan lucht t.o.v. de Vittoria.
De Vittoria lijkt een prima keuze te zijn. Ik snap dat gescheld op de Rubino niet zo.
Ok...de weerstand schijnt ietsje hoger te zijn (merk ik zelf niks van), maar als je niet lek rijdt ben je uiteindelijk toch echt sneller. :D

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13774
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 sep 2023 16:06

Continental blijft gewoon een niet consistent product leveren dat is al 20 jaar zo, zowel bij auto als fiets.
En de batch die niet goed is, die is gewoon veel en veel te groot.

Als je een goede band hebt is er niets mis mee. Maarja dat weet je niet.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4713
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 sep 2023 19:09

Heb ik weer. Probeer ik mijn Fulcrum 2way fit wielen, (die ik nog met binnenband had liggen) tubeless te maken met banden voor mijn gravelbike. Juiste velglint geplakt, lekt hij als een gek bij het ventiel :evil:
Eens kijken hoe ik dat weer goed kan krijgen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4713
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 sep 2023 20:20

Aanvulling. Ik zie dat het diepe gedeelte redelijk smal is, daardoor gaat de tubeless tape niet tot onder in die groef. Als ik dan het ventiel plaats, dan draai ik die natuurlijk wel makkelijk tot onder in de velg, waardoor de tape scheurt.
Iemand een tip om de tape juist te plakken in een dergelijke velg? Of ander soort tape, welke elastischer is dan die van Schwalbe, zodat dat makkelijker gaat?

Plaats reactie