Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Je moet flink spanning op de tape zetten, dan gaat ie ook in het diepe gedeelte.
Misschien met 2 personen proberen, 1 die de tape vasthoudt bij het begin en met de vinger de tape in het diepe gedeelte drukt en een die forse kracht op de tape uitoefent tijdens het plakken.
Ik heb de Tesa tape van R2Bike en die "kruipt" overal in tijdens het plakken, mits genoeg kracht wordt uitgeoefend!
Misschien met 2 personen proberen, 1 die de tape vasthoudt bij het begin en met de vinger de tape in het diepe gedeelte drukt en een die forse kracht op de tape uitoefent tijdens het plakken.
Ik heb de Tesa tape van R2Bike en die "kruipt" overal in tijdens het plakken, mits genoeg kracht wordt uitgeoefend!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zet het wiel altijd op een oude handdoek zodat je kracht kan zetten.
In je hand is niet te doen, met een standaard gaat het ook maar echt kracht zetten kan je daar ook niet in.
In je hand is niet te doen, met een standaard gaat het ook maar echt kracht zetten kan je daar ook niet in.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Vorige week een Schwalbe one band gemonteerd.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik er een band niet met de hand op kan krijgen. Ik ben er een uur mee bezig geweest en uiteindelijk met een knijptang erop gedrukt (gelukkig zonder beschadigingen).
Ik weet dat er ook van die tooltjes voor zijn (halve club loopt er mee rond) maar tot op heden nooit nodig gehad.
Het vervangen van de voorband heb ik nog maar even uitgesteld. Hopelijk hoeft die band er voorlopig niet af.
Om een vergelijking te maken. Een continental GP5000 (tubless en normale versie) leg ik er zo op.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik er een band niet met de hand op kan krijgen. Ik ben er een uur mee bezig geweest en uiteindelijk met een knijptang erop gedrukt (gelukkig zonder beschadigingen).
Ik weet dat er ook van die tooltjes voor zijn (halve club loopt er mee rond) maar tot op heden nooit nodig gehad.
Het vervangen van de voorband heb ik nog maar even uitgesteld. Hopelijk hoeft die band er voorlopig niet af.
Om een vergelijking te maken. Een continental GP5000 (tubless en normale versie) leg ik er zo op.
Dat had ik laatst ook met een Pro One TLE. Niet te monteren met de hand. Die is gewoon retour shop gegaan en ik heb een nieuwe besteld. En die ging er wel met de hand op.
(ik hoop toch niet dat die band weer terug in de schappen is gegaan en nu bij jou is geland)....
(ik hoop toch niet dat die band weer terug in de schappen is gegaan en nu bij jou is geland)....
Ride bikes, not tanks!
Wij hebben dat laatst ook gehad met een Schwalbe One. Was niet te monteren, terwijl dat normaal wel prima gaat. Heb ik retour gestuurd naar Mantel die aangaf dat er niets mis was met de band, maar desondanks wel het geld volledig terug gekregen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Mijn Michelin banden kreeg ik ook niet met de hand gemonteerd op mijn Fulcrum velgen. Wel het voordeel dat ik geen compressor nodig had voor het oppompen.
Overigens bij het tweede wiel het velgtape strakker gemonteerd. Daar geen probleem met het ventiel. Straks het eerste wiel maar opnieuw doen.
Overigens bij het tweede wiel het velgtape strakker gemonteerd. Daar geen probleem met het ventiel. Straks het eerste wiel maar opnieuw doen.
Schwalbe One heb ik ook altijd problemen mee.
Ook nog the call of shame naar fietsenmaker moeten doen. Die had hem er in 5 minuten op. Mijn handen lagen intussen bijna tot bloedens open.
Ook nog the call of shame naar fietsenmaker moeten doen. Die had hem er in 5 minuten op. Mijn handen lagen intussen bijna tot bloedens open.
Als je Fulcrum 2-way-fit wiele hebt, dan zitten er GEEN spaakgaten in = dus geen velglint nodig. Wel heb je speciale 2-way-fit ventielen eigenlijk nodig voor de oudere wielen (smalle velg), die passen perfect in het smalle gootje in het midden. Zijn ook iets anders van vorm:scottwilko schreef: ↑04 sep 2023 20:20 Aanvulling. Ik zie dat het diepe gedeelte redelijk smal is, daardoor gaat de tubeless tape niet tot onder in die groef. Als ik dan het ventiel plaats, dan draai ik die natuurlijk wel makkelijk tot onder in de velg, waardoor de tape scheurt.
Iemand een tip om de tape juist te plakken in een dergelijke velg? Of ander soort tape, welke elastischer is dan die van Schwalbe, zodat dat makkelijker gaat?
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik gebruik daar standaard een dikke automat voor die ik op de grond leg, maar soms is het handiger met z'n 2en om zo strak mogelijk het lint te plakken.wasbeer2006 schreef: ↑05 sep 2023 11:15 Ik zet het wiel altijd op een oude handdoek zodat je kracht kan zetten.
In je hand is niet te doen, met een standaard gaat het ook maar echt kracht zetten kan je daar ook niet in.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Dan heb ik oude exemplaren, want er zitten zeker wel gaten voor de spaken.bigfloor schreef: ↑05 sep 2023 21:47Als je Fulcrum 2-way-fit wiele hebt, dan zitten er GEEN spaakgaten in = dus geen velglint nodig. Wel heb je speciale 2-way-fit ventielen eigenlijk nodig voor de oudere wielen (smalle velg), die passen perfect in het smalle gootje in het midden. Zijn ook iets anders van vorm:scottwilko schreef: ↑04 sep 2023 20:20 Aanvulling. Ik zie dat het diepe gedeelte redelijk smal is, daardoor gaat de tubeless tape niet tot onder in die groef. Als ik dan het ventiel plaats, dan draai ik die natuurlijk wel makkelijk tot onder in de velg, waardoor de tape scheurt.
Iemand een tip om de tape juist te plakken in een dergelijke velg? Of ander soort tape, welke elastischer is dan die van Schwalbe, zodat dat makkelijker gaat?
Er staat wel op de velg 2way fit, dus daar voldoen ze wel aan.
Maar ik denk inderdaad dat een ander type ventiel beter zal afsluiten. Ik zal eens zoeken daarnaar.