Ik heb een mooi wielsetje Zipp 303 s gekocht.
Ik kan nergens vinden hoe ik kan contoleren of er voldoende vet op de lagers zit.
De manual op de site van Zipp geeft die info niet (tenzij ik natuurlijk niet goed gezocht heb).
heeft iemand enig idee hoe ik het beste de kapjes kan verwijderen zodat ik bij de lagers kan? met mijn hand lukt het niet en Zipp raadt een tang af....
Zipp 303s
Ik gebruik daar wel eens een tandartshaakje voor. Maar die seals worden er niet beter van, dus als je geen concrete aanwijzing hebt dat er iets mis is met je nieuwe lagers, zou je er ook op kunnen vertrouwen.
Edit: nu ik je bericht nog eens lees, vermoed ik dat je de eindkappen van je naaf bedoelt en niet de seals van de lagers zelf.
Ik heb ook een set 303s en die eindkappen gemakkelijk met de hand verwijderen. Misschien lukt het je beter als je de buitenkant (waar je vastpakt) en je vingers eerst goed ontvet.
Edit: nu ik je bericht nog eens lees, vermoed ik dat je de eindkappen van je naaf bedoelt en niet de seals van de lagers zelf.
Ik heb ook een set 303s en die eindkappen gemakkelijk met de hand verwijderen. Misschien lukt het je beter als je de buitenkant (waar je vastpakt) en je vingers eerst goed ontvet.
-
- Forum-lid HC
Bankschroef met twee houtjes en anders een inbus vanaf de andere kant