Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als de chauffeur beweert dat hij de situatie gewoon verkeerd heeft ingeschat dan wordt dit een "gewoon" verkeersongeval.
Misschien moeten "renners" eens een beetje hun gezond verstand beginnen te gebruiken.
Op elke toertocht zijn er klojo's die denken dat ze in de koers zitten en ook op heel smalle baantjes menen te moeten voorbijsteken, dikwijls ten koste van de minder stuurvaste deelnemers.
Op brede banen zijn er dan, mogelijk dezelfde wannabe's die denken dat ze op het vak van de tegenliggers moeten inhalen.
Of dat ze op bredere wegen even voor "echt" moeten spelen en tot op het vak voor de tegenliggers waaiers trekken.
Ik heb al verscheiden keren zelf gezien dat de minder fanatieke deelnemers aan toertochten maar moeten opzij gaan, of net niet de kant worden ingereden door fietsers die denken dat de weg van hun is.
Ik heb 0,0 empathie voor zo'n egoïstische sujetten, zonder te beweren dat het in bovenstaande filmpje zo is, die niet goed genoeg zijn of niet de ballen hebben om bij de echte jongens te gaan koersen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik volg je wel. Ik zie ook veel fietsers dingen die waardoor ik het hoofd schud. En ik begin er ook op reageren af en toe.
Maar nooit of te nooit doe je dan zoiets. IK vermoed dat er veel meer beeldmateriaal is. De RV kan de situatie perfect inschatten.
Ik had vorige week een discussie op Insta. Je ziet twee fietsers op een heel drukke weg. Daarachter een mercedes met caravan. De eerste fietser neemt z'n plaats en wijkt naar het midden van het rijvak af. De Merc wil niet wachten vindt er niet beter op dan hem aan te rijden, over z'n fiets te rijden, en dan keihard weg te vluchten. En daar zie je duidelijk dat het bewust is. Ook daar noemde ik poging tot doodslag en kreeg heel Instagram over me. Maar daar komt het gewoon op neer. Als die over z'n fiets rijdt, weet hij niet of hij ook over de man zelf rijdt. En dan wegvluchten.
En als er nu een categorie voertuigen zijn, di iedereen doen wachten zijn het wel caravans en Campers
Maar ik moet voorzichtig zijn op een Nederlands forum
Maar nooit of te nooit doe je dan zoiets. IK vermoed dat er veel meer beeldmateriaal is. De RV kan de situatie perfect inschatten.
Ik had vorige week een discussie op Insta. Je ziet twee fietsers op een heel drukke weg. Daarachter een mercedes met caravan. De eerste fietser neemt z'n plaats en wijkt naar het midden van het rijvak af. De Merc wil niet wachten vindt er niet beter op dan hem aan te rijden, over z'n fiets te rijden, en dan keihard weg te vluchten. En daar zie je duidelijk dat het bewust is. Ook daar noemde ik poging tot doodslag en kreeg heel Instagram over me. Maar daar komt het gewoon op neer. Als die over z'n fiets rijdt, weet hij niet of hij ook over de man zelf rijdt. En dan wegvluchten.
En als er nu een categorie voertuigen zijn, di iedereen doen wachten zijn het wel caravans en Campers
Maar ik moet voorzichtig zijn op een Nederlands forum
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Wat een geldverkwisting zeg. Als die kerel op die fiets gewoon sorry zegt, en de vader van dat kind ook omdat zijn kind in de weg liep en we niks posten op social media... sorry zeggen kost niks. Twee rechtszaken voor een zaak waarbij geen schade was, geen gewonde, hoogstens een vieze broek.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik merk enige vorm van veralgemening op in uw post.Sulla schreef: ↑06 sep 2023 00:12 En camperchauffeurs kunnen echt per definitie niet rijden.
Wat een incompetente mongolen.
Op afdalinkje word ik met 1 km/u verschil ingehaald door een camper die
sowieso al vrij dicht langs me rijdt.
Snijdt vlak voor me naar rechts en gaat direct vol in de ankers vanwege een drempel die je al tijden aan zag komen.
Scheelde weinig.
Maar die lui snappen het formaat, lompheid en de beperkingen van die wagens gewoon niet
Misschien omdat ik zelf ook met de camper rijd.
Mijn ervaring is dat er een groot verschil is tussen mensen die met een gehuurde camper rijden en mensen die met hun eigen camper rijden.
Voor het overige is het gewoon zoals met de auto. Veel mensen beschikken niet over de juiste capaciteiten/instelling om met een voertuig te rijden.
Maar daar is geen maatschappelijk werkbaar en aanvaardbaar antwoord op. Blijkbaar zijn de beperkte vaardigheden die nodig zijn om een rijbewijs te halen en een zeer beperkte controle op inbreuken op de verkeerswetgeving de enige mogelijkheden om dit te reguleren.
Krachttermen gebruiken versterkt uw post niet, je kan ze beter achterwege laten.
Er zat een ander kantje aan de zaak en daar hadden de betrokkenen zelf geen schuld aan.rikkert schreef: ↑07 sep 2023 07:37 Wat een geldverkwisting zeg. Als die kerel op die fiets gewoon sorry zegt, en de vader van dat kind ook omdat zijn kind in de weg liep en we niks posten op social media... sorry zeggen kost niks. Twee rechtszaken voor een zaak waarbij geen schade was, geen gewonde, hoogstens een vieze broek.
Wel de media en de politiek, die hebben en daar iets in gezien dat er niet was en zijn beginnen stoken.
Volgens sommige van deze slimmeriken lag racisme aan de basis van het incident.
Bedoel je nu dat je op de achterkant van een camper gebotst bent?
Als dat zo is dan is de reden dat de afstand die je liet en je snelheid niet in verhouding tot mekaar waren.
Waarom die camper plots stopte doet er helemaal niet toe.
Is het ook zo dat je als achterop rijdend verkeer strafbaar bent als iemand je inhaalt waar het eigenlijk niet kan, de auto's voor je niet meer in kan halen door tegemoet komend verkeer, hemdaarom voor je neus ertussen drukt, meteen moet remmen en jij dus ook, maar dit vervolgens niet redt en jij er achterop rijdt?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/