Schade carbon voorwiel
Beste allen,
Ik ben nieuw op het forum dus verwijs me aub als er al een soortgelijk topic geplaatst is.
Ik heb via marktplaats een 2e setje wielen gekocht. Eenmaal aangekomen blijken er op het voorwiel 3 rare krassen te zitten. Hierover was niks gemeld door de verkoper. Van de krassen heb ik een foto bijgevoegd.
Mijn vraag luidt dus eigenlijk, herkent iemand zulk soort krassen? Is dit het restant van een reparatie oid of gewoon scheuren in het carbon? Op de plek van de krassen kan ik het carbon ook lichtelijk induwen, geen goed teken dus..
Ik sta eigenlijk op het punt om het voorwiel dus niet meer te gaan gebruiken, maar hoor graag eerst jullie mening erover.
Alvast bedankt,
Groet Martijn
Ik ben nieuw op het forum dus verwijs me aub als er al een soortgelijk topic geplaatst is.
Ik heb via marktplaats een 2e setje wielen gekocht. Eenmaal aangekomen blijken er op het voorwiel 3 rare krassen te zitten. Hierover was niks gemeld door de verkoper. Van de krassen heb ik een foto bijgevoegd.
Mijn vraag luidt dus eigenlijk, herkent iemand zulk soort krassen? Is dit het restant van een reparatie oid of gewoon scheuren in het carbon? Op de plek van de krassen kan ik het carbon ook lichtelijk induwen, geen goed teken dus..
Ik sta eigenlijk op het punt om het voorwiel dus niet meer te gaan gebruiken, maar hoor graag eerst jullie mening erover.
Alvast bedankt,
Groet Martijn
Volgens mij is het een oppervlakkige schade, dus geen 'gerepareerde' schade want dat had je eigenlijk zo niet moeten kunnen zien. Ik verbaas mij er dan ook over dat jij dat bij de koop niet hebt gezien. Enfin, dat je een carbon oppervlak enigszins kan indrukken is normaal, de dikte ter plaatse zal niet meer dan 1mm zijn.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dank voor je reactie, wielen had ik laten verzenden, en de plekken op het voorwiel had de verkoper natuurlijk niet op de foto's staan. Vandaar..Orlok schreef: ↑09 sep 2023 13:03 Volgens mij is het een oppervlakkige schade, dus geen 'gerepareerde' schade want dat had je eigenlijk zo niet moeten kunnen zien. Ik verbaas mij er dan ook over dat jij dat bij de koop niet hebt gezien. Enfin, dat je een carbon oppervlak enigszins kan indrukken is normaal, de dikte ter plaatse zal niet meer dan 1mm zijn.
Wat heeft de verkoper er over gezegd, neem aan dat je na de ontvangst en het constateren daarvan de verkoper dit hebt laten weten.? Verder met kopersbescherming wordt de verkoper pas uitbetaald nadat de ontvangende partij de 'goede' ontvangst heeft bevestigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Ga dit soort dingen altijd halen en geef hem ff 1 ster..........
Er lijkt iets tegenaan gekomen te zijn oid. Maarja van afstand blijft het lastig.
Er lijkt iets tegenaan gekomen te zijn oid. Maarja van afstand blijft het lastig.
Ja achteraf ook dom om niet op te halen, maar was compleet aan de andere kant van het land. Dus toen maar de gok genomen.
Verkoper zegt dat het hem nooit was opgevallen en hij ze in ieder geval nooit heeft laten repareren. Grote flauwekul dus.
Ik denk dat ik me er maar overheen zet, eventueel een nieuwe set laat spaken met de naven die er momenteel in zitten. Even over nadenken nog.
Verkoper zegt dat het hem nooit was opgevallen en hij ze in ieder geval nooit heeft laten repareren. Grote flauwekul dus.
Ik denk dat ik me er maar overheen zet, eventueel een nieuwe set laat spaken met de naven die er momenteel in zitten. Even over nadenken nog.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Is er nkel cosmetisch.
Neem een watervaste zwarte stift en kleur de krasjes een beetje bij.
Is heel normale gebruiksschade, die de verkoper wel had vermelden, maar doet niets af aan de kwaliteit van de wielen.
Neem een watervaste zwarte stift en kleur de krasjes een beetje bij.
Is heel normale gebruiksschade, die de verkoper wel had vermelden, maar doet niets af aan de kwaliteit van de wielen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- thestudent
- Forum-lid HC
Ziet eruit als een tube velg, dan is het ook allemaal wat minder kritiek qua velgrand.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!