Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 09 sep 2023 14:27

België heeft een heel rijke wielergeschiedenis.
De grootste wielerkampioenen komen uit België.
Gelijk welke belgische renner die een beetje beter is dan gemiddeld wordt door de media direct als de nieuwe "....." betiteld.
Bijna elke renner in België heeft één of zelfs meerdere fanclubs.
En dan heb je, niet te vergeten, de kenners op dit forum.
Niet gemakkelijk.

Feit is dat Vlaanderen op dit moment twee van de beste renners van de wereld heeft.

Misschien moet iedereen gewoon luisteren wat betrokken renners zelf zeggen en niet wat journalisten, kenners, en-wie-nog allemaal denken te moeten zeggen.
Zoals het interview van Evenepoel voor de rit van vandaag, hij wordt wel degelijk volwassen.

@daniel, hij is ook nog Belgisch kampioen geworden he :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 sep 2023 14:28

Ik ben in de buurt van de etappe van vandaag maar ben na gister ineens Vuelta moe.
De Giro is al vele bezoeken en plakboeken mn favoriete ronde maar die viel dit jaar zwaar tegen.
De Tour was heerlijk om te volgen en de affiche van de Vuelta gaf goede zin om ook een paar etappes live te gaan kijken.
Dacht ik.....
Ik ga lekker grote garnalen halen en maak op de bbq knoflookbrood.
Lekker salade en wijntje erbij en de one-team-show kan me gestolen worden.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 sep 2023 14:43

Mijn zege heb je! (Sprak hij groen van jaloezie over die heerlijke Baskische garnalen ;) )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 09 sep 2023 15:05

Euroevenepoel draait weer op volle toeren. Die Jeroen mogen ze ook wel een keer met verlof sturen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

pino
Forum-lid HC

pino 09 sep 2023 15:24

Ik denk dat RE heel gemakkelijk (te) dicht bij zijn maximale vermogens koerst. Mede daarom is hij een erg goede tijdrijder. Als hij zich daarin in etappekersen weet te beperken zal de kans op leegrijden minder worden. Naast natuurlijk alle herstelmiddelen. Hij blijft voor mij een groot kanshebber voor etappekoersen.
Niet zijken maar reiden !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2023 15:29

Voor etappezeges dan toch.
Ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen vandaag wat hij doet. Gisteren gewoon zijn kop laten hangen, kan er bijna niet anders van maken.
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 09 sep 2023 15:34

daniel1975 schreef: 09 sep 2023 15:29 Voor etappezeges dan toch.
Ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen vandaag wat hij doet. Gisteren gewoon zijn kop laten hangen, kan er bijna niet anders van maken.
Als hij vandaag wint, zou hij dan ook weer mooi zijn lipjes pruilen?

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 09 sep 2023 15:35

pino schreef: 09 sep 2023 15:24 Ik denk dat RE heel gemakkelijk (te) dicht bij zijn maximale vermogens koerst. Mede daarom is hij een erg goede tijdrijder. Als hij zich daarin in etappekersen weet te beperken zal de kans op leegrijden minder worden. Naast natuurlijk alle herstelmiddelen. Hij blijft voor mij een groot kanshebber voor etappekoersen.
Vandaag sleurt remco er weer lekker aan.

Ik denk dat hij inderdaad soms niet aanvoelt hoe diep die gaat. Als hij goed is ziet het er ook makkelijk uit, sleurt hij graag op kop tot de anderen lossen. En dan komt vanzelf een keer de dag dat het toch even helemaal niet wil. Een grote ronde rijden is ook dagenlang zo min mogelijk energie verspillen. Elke meter die je niet op kop rijdt kan belangrijk zijn.

Hij heeft nog wat leerjaren nodig voordat hij alle ins en outs van zijn eigen lichaam kent. Tot dan toe blijft het een fantastische renner in eendagskoersen, tijdritten en korte rondjes. Maar ik zie hem toch nog niet zo snel de grote ronde consistent meedoen in het klassement. Al gaat hij er ook zeker nog wel een keer een winnen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bartdr
Forum-lid

bartdr 09 sep 2023 16:26

Het zou ongetwijfeld ook niet slecht zijn als hij druk leert afhouden en de pers daar ook in mee gaat. Doel deze vuelta was een rit, podium en leren van de grote ploegen. 2 van de 3 zullen wel afgevinkt worden.
Voor mij is evenepoel in de toekomst een top5 eindklassement kandidaat. Of dat nog meer wordt, zien we volgende rondes wel weer.

Hopelijk komt al die Vlaamse druk na deze vuelta niet op Uijtdebroeks. Zou zonde zijn.

Rit van vandaag bewijst Evenepoel (tot nu toe) toch dat hij wel goed kan herstellen na een slechte dag. Doet me aan jonge Yates denken.

galileo2
Forum-lid

galileo2 09 sep 2023 16:36

daniel1975 schreef: 09 sep 2023 13:22 Ik moet vreselijk lachen om al het goedpraten van de deceptie van RE.
Voor iemand die zo wordt opgehemeld in Belgie is het gewoon een matig jaar.
Ik ga wachten met mijn oordeel tot het wielerseizoen is afgelopen, en mij baseren op objectieve cijfers : UCI ranking en World Tour zeges

intersantos
Forum-lid

intersantos 09 sep 2023 16:37

Lcsmet schreef: 09 sep 2023 14:27
Feit is dat Vlaanderen op dit moment twee van de beste renners van de wereld heeft.
Heel benieuwd welke twee. En vooral waar dat op gebaseerd is.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 09 sep 2023 16:49

Zelfs 3 remco, wout en philipsen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie