Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

intersantos
Forum-lid

intersantos 10 sep 2023 00:14

lugosi schreef: 10 sep 2023 00:03
intersantos schreef:Dan hij heeft hij in ieder geval één ding geleerd: de Tour gaat hij nóóit winnen
jopie89 schreef: 09 sep 2023 22:32

Beetje of topic maar dat vind ik toch een vreemde uitspraak. Hij is 23 jaar. Hoe kun je nu met absolute zekerheid zeggen dat hij de tour nooit zal winnen? Als ik naar enkele ex-Tourwinnaars kijk en naar waar zij stonden op die leeftijd... Ik zie hem op dit moment moeilijk Vingegaard of Pogacar kloppen maar die eerste heeft bv ook een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt (na zijn 23ste btw...).
Niet te veel aandacht aan besteden. Is gewoon wat provoceren zonder inhoud.
De evolutie van intersantos naar intressantos is nog langos zou Jommeke zeggen.
Het verlies van gisteren zit je blijkbaar erg hoog.
Pak een pint en relax. Tis maar fietsen hè

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 sep 2023 00:17

Uit 1 slechte dag al die negatieve en voorbarige conclusies trekken, conclusies die al lang op voorhand klaarlagen bij het falen van Remco door onze ( meeste,) nederlandse vrienden. Plots wordt ook weer de waarde van zijn overwinning van verleden jaar geringschat iets waar geen woord over de triple in de vuelta van roglic valt. Geen woord over de waardeloze overwinning in de tour van vingegaard waar hij slechts 1 slecht voorbereide tegenstander had. Zo kun je bij alles bedenkingen maken. Is remco soms wat arrogant? Jazeker maar daarom is zijn prestatie er niet minder om. Triestig vind ik dat hij nooit goed kan doen, zoals gisteren toen er geen uitvluchten kwamen, geen excuses gezocht werden. Vandaag wordt de jongen emotioneel en t is weer niet goed. Zij die daar kritiek op hebben maak eens voor jullie zelf uit of jullie ook zo zouden/gaan reageren moest Kuss hetzelfde doen na een wschlke vueltaoverwinning. En was zijn doel net als pogacar in de tour, ayuso, mas, roglic, soler, enz ..deze ronde winnen? Natuurlijk maar er wint er maar 1. Deze slechte dag zegt veel en toch niks, er zijn renners geweest die in iedere van hun rondes wel hun slechte dag hadden en daardoor ook telkens door de mand vielen of anders is het gewoon die ene "jours sans" die je slechts 1 keer of bijna nooit meer tegen komt. Remco toont zich sportief menselijk daardoor of zien we liever een renner a la machine Armstrong die er in slaagde om in 7 tours nooit 1 slechte dag te hebben? Hoe dat kwam weten we ondertussen wel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 10 sep 2023 00:19

Ernie C. schreef: 10 sep 2023 00:01 Even buiten het Remco-geneuzel om: Het valt mij op dat Roglic meteen met een lach op zijn gezicht Kuss een schouderklopje komt geven terwijl Vingegaard een beetje achteraf meet zijn hersteldrankje bezig is. Die Vingegaard is maar een rare einzelganger volgens mij. Wat mij betreft niet heel sympathiek en ik ben zelf ook niet de meest extraverte.
Ik zag Kuss en Vingegaard gisteren gebroederlijk elkaar omarmen na de finish. Vorig jaar liet Vingegaard de teugels wat vieren toen hij wist dat hij de Tour gewonnen had en Wout van Aert daarmee de tijdrit zou winnen. Zo wordt het gepresenteerd in de Netflix serie over de Tour de France. Toch best een teamspeler. Tijdens interviews komt hij bij mij best sympathiek over. Echt heel welbespraakt en kleurrijk is hij niet. Hij is vooral met zijn gezin bezig. Ik ken hem verder ook niet, maar het lijkt mij geen kwaaie.

bartdr
Forum-lid

bartdr 10 sep 2023 00:23

Ernie C. schreef: 10 sep 2023 00:01 Even buiten het Remco-geneuzel om: Het valt mij op dat Roglic meteen met een lach op zijn gezicht Kuss een schouderklopje komt geven terwijl Vingegaard een beetje achteraf meet zijn hersteldrankje bezig is. Die Vingegaard is maar een rare einzelganger volgens mij. Wat mij betreft niet heel sympathiek en ik ben zelf ook niet de meest extraverte.
Ik denk een momentopname. Gisteren op de tourmalet leek het dan weer alsof vingegaard en kuss betere vrienden waren en stond roglic er zowat bij.

Het enige wat me wel een ding lijkt, maar kan ook selectief geheugen/momentopname/wat brengen ze in beeld gerelateerd zijn, is dat wanneer Kuss geen contact gaat maken dat de 2 andere het ook niet zelf komen maken met hem.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 sep 2023 00:31

En is remco dan een kwaaie? Vliegt zijn Oumi om de nek telkens ze op wedstrijden aanwezig is, heeft op zijn eerste wk-profs zichzelf opgeofferd door als enige gilbert op te wachten, heeft alaphilippe al een paar keer naar de overwinning gepiloteerd en ligt goed bij zijn ploegmakkers. Wat wil jemeer? Liever een renner misschien die er tegen op kijkt om 100 m op kop te rijden om zijn superknecht ( wout dus) aan een zege te helpen? Die tijdritzegecadeau is perceptie, of hoogstens netflixfictiesensatie. Is het zo gebeurd? 't Kan dooien 't kan vriezen zeggen ze bij ons. 😁
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 10 sep 2023 00:39

fiedoo schreef: 10 sep 2023 00:17 Uit 1 slechte dag al die negatieve en voorbarige conclusies trekken, conclusies die al lang op voorhand klaarlagen bij het falen van Remco door onze ( meeste,) nederlandse vrienden. Plots wordt ook weer de waarde van zijn overwinning van verleden jaar geringschat iets waar geen woord over de triple in de vuelta van roglic valt. Geen woord over de waardeloze overwinning in de tour van vingegaard waar hij slechts 1 slecht voorbereide tegenstander had. Zo kun je bij alles bedenkingen maken. Is remco soms wat arrogant? Jazeker maar daarom is zijn prestatie er niet minder om. Triestig vind ik dat hij nooit goed kan doen, zoals gisteren toen er geen uitvluchten kwamen, geen excuses gezocht werden. Vandaag wordt de jongen emotioneel en t is weer niet goed. Zij die daar kritiek op hebben maak eens voor jullie zelf uit of jullie ook zo zouden/gaan reageren moest Kuss hetzelfde doen na een wschlke vueltaoverwinning. En was zijn doel net als pogacar in de tour, ayuso, mas, roglic, soler, enz ..deze ronde winnen? Natuurlijk maar er wint er maar 1. Deze slechte dag zegt veel en toch niks, er zijn renners geweest die in iedere van hun rondes wel hun slechte dag hadden en daardoor ook telkens door de mand vielen of anders is het gewoon die ene "jours sans" die je slechts 1 keer of bijna nooit meer tegen komt. Remco toont zich sportief menselijk daardoor of zien we liever een renner a la machine Armstrong die er in slaagde om in 7 tours nooit 1 slechte dag te hebben? Hoe dat kwam weten we ondertussen wel.
Je trekt je de kritiek op Remco Evenepoel ook wel erg persoonlijk aan. Ik ben er overigens van overtuigd dat een deel van de forumleden ook niet kan wachten tot één of meerdere Jumbo-renners door het ijs zakt . Het liefst Vingegaard is mijn gevoel. Volgens mij hebben de meeste mensen erkend dat het een mooie ritzege was van Evenepoel. Dat een term als magistraal op tafel wordt gelegd lijkt mij wat overdreven. Ik meen mij overigens te herinneren dat een man als Wout van Aert zich niet zou moeten bemoeien met een paar simpele Tour de France etappes, omdat een Klassieker als prijs veel meer waard is. Geldt dan hetzelfde voor Evenepoel en een etappe in de Vuelta?

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 10 sep 2023 00:45

fiedoo schreef: 10 sep 2023 00:31 En is remco dan een kwaaie? Vliegt zijn Oumi om de nek telkens ze op wedstrijden aanwezig is, heeft op zijn eerste wk-profs zichzelf opgeofferd door als enige gilbert op te wachten, heeft alaphilippe al een paar keer naar de overwinning gepiloteerd en ligt goed bij zijn ploegmakkers. Wat wil jemeer? Liever een renner misschien die er tegen op kijkt om 100 m op kop te rijden om zijn superknecht ( wout dus) aan een zege te helpen? Die tijdritzegecadeau is perceptie, of hoogstens netflixfictiesensatie. Is het zo gebeurd? 't Kan dooien 't kan vriezen zeggen ze bij ons. 😁
Voor zover ik kan beoordelen is Remco zeker geen kwaaie. Ik heb een Youtubefilmpje van hem gezien waarin hij met twee ongetrainde gasten gaat fietsen. Ik vond hem als een sympathieke jongen overkomen en het filmpje was vermakelijk.

Ik word soms wel wat recalcitrant vanwege de adoratie richting Remco Evenepool, maar dat is niets tegen hem persoonlijk. Ik heb wat moeite met zijn fanboys die hem groter maken dan hij naar mijn mening op dit moment is.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 sep 2023 01:12

ColumsbusMJ schreef: 10 sep 2023 00:39
fiedoo schreef: 10 sep 2023 00:17 Uit 1 slechte dag al die negatieve en voorbarige conclusies trekken, conclusies die al lang op voorhand klaarlagen bij het falen van Remco door onze ( meeste,) nederlandse vrienden. Plots wordt ook weer de waarde van zijn overwinning van verleden jaar geringschat iets waar geen woord over de triple in de vuelta van roglic valt. Geen woord over de waardeloze overwinning in de tour van vingegaard waar hij slechts 1 slecht voorbereide tegenstander had. Zo kun je bij alles bedenkingen maken. Is remco soms wat arrogant? Jazeker maar daarom is zijn prestatie er niet minder om. Triestig vind ik dat hij nooit goed kan doen, zoals gisteren toen er geen uitvluchten kwamen, geen excuses gezocht werden. Vandaag wordt de jongen emotioneel en t is weer niet goed. Zij die daar kritiek op hebben maak eens voor jullie zelf uit of jullie ook zo zouden/gaan reageren moest Kuss hetzelfde doen na een wschlke vueltaoverwinning. En was zijn doel net als pogacar in de tour, ayuso, mas, roglic, soler, enz ..deze ronde winnen? Natuurlijk maar er wint er maar 1. Deze slechte dag zegt veel en toch niks, er zijn renners geweest die in iedere van hun rondes wel hun slechte dag hadden en daardoor ook telkens door de mand vielen of anders is het gewoon die ene "jours sans" die je slechts 1 keer of bijna nooit meer tegen komt. Remco toont zich sportief menselijk daardoor of zien we liever een renner a la machine Armstrong die er in slaagde om in 7 tours nooit 1 slechte dag te hebben? Hoe dat kwam weten we ondertussen wel.
Je trekt je de kritiek op Remco Evenepoel ook wel erg persoonlijk aan. Ik ben er overigens van overtuigd dat een deel van de forumleden ook niet kan wachten tot één of meerdere Jumbo-renners door het ijs zakt . Het liefst Vingegaard is mijn gevoel. Volgens mij hebben de meeste mensen erkend dat het een mooie ritzege was van Evenepoel. Dat een term als magistraal op tafel wordt gelegd lijkt mij wat overdreven. Ik meen mij overigens te herinneren dat een man als Wout van Aert zich niet zou moeten bemoeien met een paar simpele Tour de France etappes, omdat een Klassieker als prijs veel meer waard is. Geldt dan hetzelfde voor Evenepoel en een etappe in de Vuelta?
Natuurlijk is een zege in bvb LBL meer waard dan een vueltarit maar moet zijn prestatie vandaag daarom minder ingeschat worden? Ik ben de rit van vandaag eens rustig aan het bekijken nu, eens zien hoeveel cadeau hij de rit heeft gekregen zonder te beweren wel dat hij zonder de miskleun van gisteren zou weggeraakt zijn. En persoonlijk mij aantrekken? Zeker niet maar ik ben niet iemand die graag de man speelt of wil zien spelen ipv de bal. Ik baseer mij vooral op de manier van rijden, het spektakelgehalte en de durf van een renner. Daarmee dat ik fan ben van mathieu of dat nu een nederlander, fransman of belg zou wezen of voor een chinese wielerploeg zou rijden zal mij saucisse wezen. Als je je trouwens moet fan van renners voelen enkel en alleen omdat ze fietsen voor een wielerploeg met haar domicilie in Nederland , mij niet gelaten maar dat vind ik toch maar een bedenkelijke reden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 sep 2023 06:23

Prima zege van Rev. Niks aan gestolen.

Tranen aan de meet ook niks mis mee, mooi zelfs.

Groet,

Een Nederlander

arnold
Forum-lid

arnold 10 sep 2023 06:39

wat een geneuzel om RVE. Hij is pas 23 heeft al mooie dingen laten zien en heeft nog jaren te gaan en is nog lang niet in zijn prime. En voor wat het waard is, voor renners als bv Pogi,RVE, pogi, pidcock zet ik mijn tv aan. Dat geldt niet voor de renners van het jumbo visma collectief hoe goed ze ook zijn. Overigens LIJKT het wat mijn betreft het er soms op dat enkel en alleen het feit dat Jumbo een Nederlands bedrijf is, voor nogal wat landgenoten een belangrijke motivatie is om fan te zijn van de renners uit die ploeg. Daar hebben ze bij de verslaggeving op de NLse tv ook een handje van imho. Dat vind ik eerlijk gezegd nogal vreemd
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 10 sep 2023 07:16

ColumsbusMJ schreef: 10 sep 2023 00:45 Ik word soms wel wat recalcitrant vanwege de adoratie richting Remco Evenepool, maar dat is niets tegen hem persoonlijk. Ik heb wat moeite met zijn fanboys die hem groter maken dan hij naar mijn mening op dit moment is.
Precies dit heb ik dus ook.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 10 sep 2023 07:35

Wat een geneuzel toch weer 5 pagina's lang, Remco heeft een geweldige wederopstanding na de inzinking van Vrijdag.
Mooie overwinning met een Bardet die dat nog eens onderstreepte na de finish!
Hij is nog maar 23jr heeft nog vele mooie jaren voor zich en wie weet nog eens een rondewinnaar, na vorig jaar de Vuelta al te hebben gewonnen.
Zijn palmares is al indrukwekkend, laat 'm een beetje arrogant zijn, door zijn aanvallende stijl is het een aanwinst voor het peloton.
Nu nog de goede begeleiding (andere ploeg, andere mensen om hem heen) en we gaan nog mooie dingen zien van onze zuiderbuur! ;)

Plaats reactie