gisteren hebben we de nieuwe woonwerker voor mw de Poldertoerist opgehaald. Een BMC 25/7 one. Deze heeft de verlichting geintegreerd in stuur en zadelpen. ERg mooi, maar misser is wel dat deze niet gekoppeld is aan een naafdynamo dus dat je na 6 uur moet laden.. Overigens nu ook met een Alfine en riem, en dat is voor haar prima.
Wat verlichting betreft kan ik je de Sigma Aura 100 met blaze link aanraden. Wel opladen (geintegreerde accu) maar deze werkt naadloos samen met het achterlicht. Koplamp aanzetten is automatisch ook je achterlicht aanzetten. https://www.bike24.com/p2531727.html
Zelf heb ik nog de 80 en die is al ontzettende prettig, zeker voor wat betreft het lichtbeeld en accuduur, maar als ik nu moest vervangen ging ik voor deze combo.
overigens heb ik dit jaar mijn commuter en racefiets vervangen door een N-1, met Rohlof naaf en ketting. Thuiskomen, doekje er over en klaar. ook mijn vorige commuter was een singlespeed zonder bescherming voor de ketting. ik weet niet meer precies hoevel km ik daar mee gereden heb, maar loopt tegen de 50k op basis daarvan weet ik wel dat ik wat ketting betreft altijd kies voor KMCE1, die doorstaat weer en wind gewoon het beste.
wat kettingkast betreft, vind ik dit nog wel een aardige opite: https://www.bol.com/nl/nl/p/hesling-del ... oductImage
De ideale commuter
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE