Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 sep 2023 23:21

MarkVeenstra schreef: 10 sep 2023 22:23
daniel1975 schreef: 10 sep 2023 21:17 Deze supporter had ik altijd wel hoog zitten, maar hier maakt ie zich volslagen belachelijk.
Heb je zijn boek gelezen? Ik kwam er maar moeilijk doorheen. Maar qua karakter heeft hij wel wat overeenkomsten met Evenepoel. Althans, zijn biografie gaat heel erg veel over hoe vreselijk goed hij zij carrière en post carrière wel niet heeft aangepakt.
Nee, niet gelezen. Zal ik eens doen!
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 sep 2023 23:44

bakboord1 schreef: 10 sep 2023 23:04 Mijn hetze?
Welke hetze.
De afgelopen tijd heb ik me niet negatief uitgelaten over Evenepoel.
Daarmee plaats je mij dus bewust of onbewust in een kwaad daglicht.

Je maakt je onderschrift gewoon te graag waar.
Als je zelf al niet meer weet wat je gepost heb...🙄 maar het hetze noemen bij jou was wel er wat over ja. Het was dan ook meer algemeen hier bedoeld.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 sep 2023 23:55

NuitKor schreef: 10 sep 2023 23:00
fiedoo schreef: 10 sep 2023 22:41
bakboord1 schreef: 10 sep 2023 22:20

De helft ben je zelf verantwoordelijk voor.
Je reageert hier zo fanatiek en vaak onrealistisch op alles dat wordt gezegd dat ik me goed kan voorstellen dat sommige mensen het als vermaak zien hoe jij iedere keer overal weer op duikt als beschermengel van Evenepoel.
Zo gaat ie wel, na het persoonlijk tegen evenepoel te spelen ook nog gauw ook de persoon aanvallen die wat weerwerk geeft tegen jouw hetze. Goed bezig.ik heb echt geen zin in persoonlijke aanvallen, ik vond het al leuk zoals eerder gepost bij dit onderwerp.
Kerel maak je niet zo druk.. niet goed voor je hart. Je kon wel verliefd zijn op Remco.
Verliefd ben ik inderdaad, op sportprestaties van het hoogste niveau, wie ze ook levert. Zielig vind ik dan weer personen die zich vooral belangrijk voelen als ze anderen kunnen afkraken. Maar zelf is hun taalgebruik en hun negativiteit nog 5 keer eo erg dan de persoon die ze o zo graag afbreken. Bij ons zeggen ze "leg je hand op je hoofd en zie wie er onder staat".
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 sep 2023 00:43

c.zaballa schreef: 10 sep 2023 09:43 Jammer dat dit topic weer lijkt te ontaarden in pro/anti-sentimenten.

De vraag hoe het mogelijk is dat Remco vrijdag er doorheen zakt en zaterdag weer op niveau lijkt is oprecht een interessante. En in vervolg daarop, leren Remco/entourage/wij daar iets uit voor zijn toekomst als ronderenner (koffiedik kijken).

Het lijkt me stug dat dit een zuiver mentale kwestie zou zijn. Vanzelfsprekend zal hij vanwege de telleurstelling op enig moment hebben laten lopen. Interessant gegeven zou zijn hoeveel achterstand die had opgelopen als hij tot aan de finish naar zijn mogelijkheden was doorgereden. In zoverre moet je de 'totale offday' ook in perspectief zien. Ik vermoed dat z'n achterstand dan niet veel groter was geweest dan de voorsprong die hij zaterdag heeft 'gekregen'.

Een poging om tot objectieve observaties te komen:
- Bewezen is dat hij ontzettend hard kan fietsen.
- Qua eendagswerk en prestaties tegen de klok behoort die tot de absolute wereldtop.
- Als ronderenner heeft hij al mooie dingen laten, maar naar mijn mening nog niet bewezen dat hij tot de absolute wereldtop behoort (niveau Pogacar/ Vingegaard). Wat niet is, kan uiteraard nog komen. En in zoverre zou ik hem absoluut niet afschrijven.
- Voor het winnen van een Tour, speelt uiteraard ook het parcours een grote rol. De laatste jaren is dat hoofdzakelijk in het voordeel van de klimmers.
- Vraag die de entourage zich wellicht ook zal stellen: tegen welke prijs (capaciteiten in eendagswerk)?

Meer subjectieve observaties:
- Ik schat dat Remco per Watt/kg lichaamsgewicht niet hoeft onder te doen voor bijvoorbeeld een Vingegaard.
- Dat gezegd hebbend, denk ik dat Remco daar in absolute zin wel hogere vermogens voor moet trappen. En dat hij per saldo dus meer energie moeten leveren.
- Dat de kracht van bijvoorbeeld een Vingegaard is, is dat hij dag op dag goed kan opbrengen. En dus gebaat is bij een grote 'afvalrace' van 3 weken. De tactiek die we de Jumbo's doorgaans zien toepassen.
- Dat Remco daar tot op heden wat meer moeite mee lijkt te hebben.
- Wellicht dat als Remco nog sterker wordt, dat hij naar toekomst 'zuiniger' kan rijden. Of dat hij met de jaren meer taaiheid zal opbouwen.

Nog subjectiever:
- Remco lijkt me een wat meer door emotie gedreven sporter. Ik vergelijk het met een Alaphilippe of Van der Poel. Als ze zich een doel hebben gesteld, zich willen revancheren of iets dergelijks, kunnen ze vaak net een stapje meer. Als het tegenzit, dan zit het ook echt tegen..
- Voor dit soort types is het wat lastiger om 3 weken geconcentreerd in een keurslijf te fietsen.

Conclusie: mooi palmares opgebouwd tot op heden en benieuwd of hij het in zich heeft om uit te groeien tot absolute wereldtopper in het rondewerk. Voor de neutrale kijker zou het interessant zijn als iemand de 'afvalrace-tactiek' van Jumbo zou kunnen doorbreken. Alhoewel ik in eerste instantie daarvoor toch m'n geld inzet op Pogacar. Voor de ploeg Lefevre, die toch langzaam aan het bouwen zijn richting een tourploeg rond Remco, zal het toch fijner hebben gevoeld als Remco hier nog wat meer had kunnen bevestigen.
Een van de weinig zinnige posts de laatste dagen, correct en to the point. 👍👍👍

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2023 07:15

Er staan meer zinnige posts tussen, maar die passen niet in jouw fan-straatje ;-)
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 sep 2023 07:36

Het is toch gewoon een heel raar interview? Waarom zou Jumbo Remco moeten laten wegrijden terwijl de grootste concurrenten (UAE) ook mee proberen te springen?

De topscorer van de eredivisie die in een verloren wedstrijd komt eisen dat hij een keer in zijn eentje op het doel af mag rennen om proberen te scoren :?

Ik vind het niet vreemd dat daar negatieve reacties op komen.
Campagnolo Ultra Dork

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 11 sep 2023 08:30

Het is een herschikking van fragmenten uit een interview na de rit van Evenepoel met de Belgische pers.
In het origineel zei hij al lachend en schertsend dat hij “10 keer had moeten uitleggen” etc.

Wielerflits maakt daar dan een andere intentie van en hop we hebben weer een stok om mee te slaan.

@ Daniel: die tweet (of hoe noem je dat tegenwoordig?) van Nys kwam uit een hele sliert tweets met lofbetuigingen waaronder ook eentje van Pogacar.

En het woord impact heeft in het Vlaams een andere lading dan in het noord Nederlands. Nys zegt dus niet dat deze prestatie beter of grootser is dan als hij de eindzege zou pakken. Het gaat om de beleving en de intentie waarmee dit ervaren wordt door de buitenwereld (zie dus ook de hele trits aan lofbetuigingen can collega’s op X)
Kleine taalnuance dus.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 sep 2023 08:33

daniel1975 schreef: 11 sep 2023 07:15 Er staan meer zinnige posts tussen, maar die passen niet in jouw fan-straatje ;-)
Daniel, het begint hier meer en meer weer persoonlijk gespeeld te worden. Ik vind Remco een supergoed renner maar een grote fan ben ik er echt niet van maar geef wel graag ere wie ere toekomt. Dat hij een paar negatieve kantjes heeft ga ik niet ontkennen maar als ik hier sommige meningen lees lijkt hij wel de baarlijke duivel die enkel zijn koersen wint bij de gratie van of door de afwezigheid van de toppers. Ik denk nog te weten dat jij een grote fan was van lance, net wschlk zoals een aantal anderen die nu remco afkraken, hoe rijm je dat dan bij zo een eikel (. Armstrong dus 😁). Maar ik kan fout zijn bij jou daar in. Toen hij later door iedereen werd verketterd heb ik zelfs nog hem op bepaalde punten verdedigd hoewel ik hem echt niet mocht. Ik probeer altijd objectief te blijven, lukt het steeds, ik hoop het. Bij vele anderen hier heb ik er sterk mijn twijfels over. Verder steek ik er mijn tijd niet meer in om hier op geneuzel te antwoorden. Enkel op de koers zelf zal ik mijn mening nog geven. Ik hou niet van dat persoonlijk spelen, dat is trouwens een zwaktebod.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2023 08:48

fiedoo schreef: 11 sep 2023 08:33 Ik denk nog te weten dat jij een grote fan was van lance, net wschlk zoals een aantal anderen die nu remco afkraken, hoe rijm je dat dan bij zo een eikel (. Armstrong dus 😁). Maar ik kan fout zijn bij jou daar in.
Zeker niet, ik zat kamp Ulrich 8-)
(die zijn talent vergooid heeft door gebrek aan discipline, maar das weer een ander topic)

@enzzo: goede aanvulling dat er taalverschil in zit.
Blijft echter wel overeind dat die stroom met loftuitingen gewoon zwaar over de top is. Renner verkloot zijn Vuelta en wordt 24 uur later opgehemeld met allerlei superlatieven vanwege een ritzege. Die rit was gewoon verdient gewonnen, knap mentaal ook, maar dat is het dan ook.
Less is bore

pino
Forum-lid HC

pino 11 sep 2023 09:10

Enzzo schreef: 11 sep 2023 08:30 (zie dus ook de hele trits aan lofbetuigingen can collega’s op X)
Kleine taalnuance dus.
Hoe taal werkt: "can" is een typo en kan twee totaal verschillende dingen betekenen: van of aan.

Wat wordt hier bedoeld ?
Niet zijken maar reiden !

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 11 sep 2023 10:21

Als je al weet dat het een typo is samen met de realisatie dat de c en de v naast elkaar zitten op het kleine toetsenbordje van een telefoon dan is de deductie al snel gemaakt dat “can” in feite “van” moet zijn toch?

Maar jij kan niet weten dat ik dikke duimen heb :mrgreen: ;)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 11 sep 2023 12:25

Op Y was een verkeerd interview te lezen met Evenepoel, die trouwens Remco genoemd wil worden. Hij uitte zijn ongenoegen over zijn rol die hij van Jumbo krijgt toebedeeld in een nieuwe Netflix serie: figurant. Regisseur Plugge reageerde in korte bewoordingen. "Hoofdrollen zijn alleen weggelegd voor dikke zevens, niet voor zesjes die via de achter deur met de rode lantaarn de boel op proberen te blazen." Op Promenade was Diederik (die zelf de Matterhorn heeft gezien) dan weer heel stellig. "In de asymmetrie van Evenepoel zit geen humor. In de rest trouwens ook niet. Wij maken geen drama, maar komedie voor mensen van boven de rivieren. De Figurant? Was dat niet een boek over Joop Dodere?"

Plaats reactie