Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 aug 2023 21:56

Toen jij n havo 3-4 zat was dat album al een paar jaar oud ;-)
Less is bore

chris80
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 31 aug 2023 22:26

Klopt, een jaartje of 4 ofzo :)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6559
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 sep 2023 11:14

Ja, ja muziek als sentiment

Gister draaide ik Moontan vanwege het 50 jarig bestaat. Meest succesvolle album van de Earring.
De Earring speelt een belangrijke rol in mijn liefdesleven. Met alle grote liefdes geweest naar concerten van hun en zelfs bezig geweest dat ze een half uur op ons trouwen zouden spelen. Ik had het geld (kon je toen een leuk autootje voor kopen) maar dat toch maar opgemaakt aan foto's van roggen en haaien en cocktails onder een palmboon met de voetjes in wit zand. Extra lang!

Van dit geweldige album gister een blogje gemaakt maar dat wist het preutse Facebook niet te waarderen.............
Stel je voor dat de Amerikaanse jeugd een hoes ziet die gewoon in de platenzaak staat. Overigens bij de introductie ging die hoes in eerste instantie in de VS in de ban.
Ieder mag daar een wapen kopen maar een wit geschilderde mevrouw met kroonkurken op haar tepels zijn ze van de leg............

Vandaag bij de koffie heel ander sentiment: Het album Crazy Eyes van Poco is ook 50 jaar oud...............nooit begrepen waarom de Eagles hier zo mega populair zijn en Poco niet? Strikt genomen is de erfenis van Poco in dit genre heel wat indrukwekkender!

Lekker plaatje voor bij de koffie............

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 01 sep 2023 12:18

Muziek als tijdreis: ik snap het wel, maar heb het zelf iets minder - als ik vandaag nog steeds naar platen luister waarvan ik 30 jaar geleden ook al fan was, dan is dat niet zozeer uit nostalgie maar gewoon omdat ik ze vandaag de dag nog steeds even goed (en in mijn beleving dus ook even actueel) vind als toen. Maar - en zo komen we weer even terug bij de Smashing Pumpkins - onlangs zag ik op Youtube het integrale Pumpkins-concert in de Brusselse Botanique, mei 1998, en dat katapulteerde me toch even terug naar een fijne fase in mijn bestaan: nog niet zo heel lang afgestudeerd en onder moeders vleugels vandaan, eerste vaste baan en eerste stappen in de grotemensenwereld (maar toch nog een jonkie) en een wereld die nog open lag. En dan de betoverende verschijning van Darcy Wretzky, die tot vandaag in mijn top 3 van vrouwelijke basgitaristen staat! (al geef ik meteen toe dat dat lijstje ook al jarenlang ongewijzigd blijft :mrgreen: )
Vooral ook leuk omdat ik toen werkte in een kantoor dat uitkeek op het park waar het concert plaatsvond, dus tijdens de werkuren kon ik meteen ook de hele soundcheck horen! :like:
Voor de geïnteresseerden: https://www.youtube.com/watch?v=Hsoc2s5 ... 90YW5pcXVl

Overigens opmerkelijk dat heel veel Nederlandse artiesten ook in België heel populair zijn, maar Golden Earring - toch een van Neerlands grootste bands, dacht ik - blijft, een enkel hitje niet te na gesproken, toch echt een strikt Hollands fenomeen. Geen idee waaraan het ligt (maar omgekeerd geldt vast hetzelfde)...
Laatst gewijzigd door dario op 02 sep 2023 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2023 12:46

dario schreef: 01 sep 2023 12:18 En dan Darcy Wretzky, die tot vandaag in mijn top-3 van vrouwelijke basgitaristen staat! (al geef ik meteen toe dat dat lijstje ook al jarenlang ongewijzigd blijft :mrgreen: )
Dan ben ik wel nieuwsgierig naar die stabiele top 3.
Denk dat er bij de jeugd sinds een paar jaar wel een andere dame die top 3 is binnen gekomen.
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 01 sep 2023 12:51

Kim Gordon en Sharin Foo vervolledigen het lijstje. Ik reken me dan ook al sinds een paar jaar niet meer tot de jeugd... ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6559
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 sep 2023 20:18

dario schreef: 01 sep 2023 12:18 Muziek als tijdreis: ik snap het wel, maar heb het zelf iets minder - als ik vandaag nog steeds naar platen luister waarvan ik 30 jaar geleden ook al fan was, dan is dat niet zozeer uit nostalgie maar gewoon omdat ik ze vandaag de dag nog steeds even goed
Ik noem dat eeuwigheidswaarde. Als Moontan morgen uit m'n kast wordt gehaald ga ik dat album niet missen. Ben ik over een jaar op feestje en het wordt gedraaid kan ik genieten waarbij het sentiment dan een heel belangrijke rol speelt.

De meeste platen/cd's die hier in de kast staan staan daar vooral omdat ze eeuwenigheidswaarde hebben.
Aan die collectie vandaag een heel fijne toegevoegd en die ligt nu op de draaitafel:
Neil Young: Odeon Budokan (1976)

Dit album was als CD onderdeel van de 10 CD box Neil Young Archives Volume II 1972-1976 maar vanaf vandaag ook als los album op vinyl.
Als het om Neil Young gaat zet ik iets al in pre-order voor het is aangekondigd :mrgreen:
Lekker 1 kantje akoestisch en kant twee doet Crazy Horse mee.
Dat concept van een akoestische set en dan een elektrische set kan ik geen genoeg van krijgen.

Prima om zo het weekend in te rollen...............

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6018
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 sep 2023 10:13

Niet omdat het moet maar omdat het kan, gewoon even luisteren naar Adele
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 02 sep 2023 10:39

Haar accent fluctueert tussen Estuary en Cockney. :(
Not my cup of tea.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6018
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 sep 2023 19:12

Simple Minds, prachtig kan er geen genoeg van krijgen, komen volgend jaar weer naar de Ziggo Dome:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 11 sep 2023 22:37

En dan missen we "Waterfront" nog. Wat mij betreft het beste Simple Minds nummer.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2023 07:08

Die 2e keer don’t you direct vervangen voor Waterfront idd!!
Less is bore

Plaats reactie