Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39525
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2023 07:07

Bruyneel is meestal een oud mopperkont op afstand, maar met bovenstaande zou hij wel gelijk kunnen hebben. Kies gewoon nog 1 of 2 ritten uit ipv met je krachten smijten.
En dan maakt een ervaren ploegleider denk ik wel het verschil. Met alle respect voor het palmares van Keisse, maar wat weer hij van grote rondes?
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 sep 2023 08:27

Gaat zo te zien een nat dagje worden.
Hoewel ik wel klaar ben met deze vuelta was het plan was om naar het strand bij de start te gaan van vandaag nog redelijk in tact.
Tot de regen kwam. Overal zwarte wolken en zelfs een doorgewinterde zeehond vind dit geen weer om op het strand te liggen.
Ga lekker koffiedrinken en shoppen in Santander en zoals het er nu uitziet gaat het geen fijne dag op de fiets worden.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2023 08:28

Bruyneel was een meesterstrateeg en zou dat wschnlk nog zijn maar gelukkig mag hij nooit meer terug keren naar het wielrennen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 12 sep 2023 09:40

fiedoo schreef: 12 sep 2023 08:28 Bruyneel was een meesterstrateeg en zou dat wschnlk nog zijn maar gelukkig mag hij nooit meer terug keren naar het wielrennen.
Waarom zijn Bruyneel en Armstrong eigenlijk voor het leven geschorst en andere renners en ploegleiders van die tijd niet? Of in ieder geval de meeste niet.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2023 10:10

Belgische pers heeft een nieuw "slachtoffer": https://www.hln.be/vuelta/interview-cia ... ~ac981a54/ .
Ik denk dat men in Nederland niet altijd begrijpt hoe razend populair wielrennen is in vooral Vlaanderen en de pers er dan ook gretig ge(mis)bruik van maakt. Nederlanders ergeren zich dikwijls aan de adoratie van de Belgische renners door Vlaamse commentatoren maar vergeten dat ze op hun eigen zenders zelfs meestal geen wedstrijden te zien krijgen. Wuyts kreeg door het Vlaamse kijkers dan nog soms het verwijt dat hij enkel oog heeft voor de prestaties van mathieu, dat hij er een te grote fan van is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 sep 2023 10:11

Voor heel veel wielerjournalisten (ook buiten Vlaanderen) geldt dat het geen journalisten zijn maar halve fans. Geen gezonde situatie IMHO.

En Cian is een topper, daar gaan we nog heel veel van horen!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2023 10:15

ColumsbusMJ schreef: 12 sep 2023 09:40
fiedoo schreef: 12 sep 2023 08:28 Bruyneel was een meesterstrateeg en zou dat wschnlk nog zijn maar gelukkig mag hij nooit meer terug keren naar het wielrennen.
Waarom zijn Bruyneel en Armstrong eigenlijk voor het leven geschorst en andere renners en ploegleiders van die tijd niet? Of in ieder geval de meeste niet.
Tja, waarom Riis zijn tourzege heeft mogen behouden en zelfs nog ploegleider mogen worden is snapt geen mens. Er zullen nog genoeg andere vbn zijn. En nee PL hoort daar niet bij want hij is nooit veroordeeld of betrapt. Dus officieel kan men hem niks maken hoe spijtig sommigen dat ook mogen vinden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2023 10:33

havana schreef: 12 sep 2023 10:11 Voor heel veel wielerjournalisten (ook buiten Vlaanderen) geldt dat het geen journalisten zijn maar halve fans. Geen gezonde situatie IMHO.

En Cian is een topper, daar gaan we nog heel veel van horen!
:winkthumb:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 12 sep 2023 10:40

fiedoo schreef: 12 sep 2023 10:10 Belgische pers heeft een nieuw "slachtoffer": https://www.hln.be/vuelta/interview-cia ... ~ac981a54/ .
Ik denk dat men in Nederland niet altijd begrijpt hoe razend populair wielrennen is in vooral Vlaanderen en de pers er dan ook gretig ge(mis)bruik van maakt. Nederlanders ergeren zich dikwijls aan de adoratie van de Belgische renners door Vlaamse commentatoren maar vergeten dat ze op hun eigen zenders zelfs meestal geen wedstrijden te zien krijgen. Wuyts kreeg door het Vlaamse kijkers dan nog soms het verwijt dat hij enkel oog heeft voor de prestaties van mathieu, dat hij er een te grote fan van is.
Nou, dat de vlaamse wielerpers sommige talenten de nek omdraait vanwege opzadelen met een te hoog verwachtingspatroon is me al veel langer duidelijk.
Zie ook Evenepoel, De Gendt etc.
Het komt op mij over dat wanneer er een jonge Belg twee maal achter elkaar stevig een viaduct op kan knallen hij al gebombardeerd wordt als toekomstig tourwinnaar. Je zal er als jong wielertalent maar mee moeten dealen............
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

KristofS87
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 jul 2022 12:08

KristofS87 12 sep 2023 10:42

Ketonen als verdienste van TJV beschouwen is wel een brug te ver.

Zijn ontwikkeld aan de universiteit in de UK in aanloop naar de OS van 2012. Is ook bij het toenmalige sky terecht gekomen en hebben ermee een succesvolle periode in grote rondes gehad. Achteraf is er geoordeeld dat het niet als doping werd beschouwd. Vandaag ga je er dus weinig gain mee halen want het is wijdverspreid en ingeburgerd maar het toont wel dat als je eruit wil springen dat er iets is (legaal of illegaal).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 sep 2023 10:52

Wijdverspreid? Veel Franse ploegen gebruiken ze niet.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 12 sep 2023 11:00

kxlight schreef: 11 sep 2023 19:13 Wat me wel opviel is dat Kuss in Vuelta na de finish maar voor zn flesje ketonen (?!) ook nog n bidon krijgt waarvan hij dop draait en dat achterover slaat. Lijkt niet op n volle bidon water of iets sportdrank. Eerder n klein slokje of iets in vaste vorm. In Tour (zag wat beelden uit All in) kreeg Vingegaard dat ook. Ach ik zal Pineau er eens op attenderen…. ;-)
Omdat je nog geen antwoord kreeg:
Was er in de tour niet iets over bicarbonaat om melkzuur te helpen bufferen? Ik denk dat het dat is.

Net interview met Uijtdebroeks gezien. Prachtig hoe hij blijft aanhalen dat het plezant moet zijn en een leerschool is in combinatie met die brede lach, mooi! Ik denk dat Uijtdebroeks vanuit zijn persoonlijkheid "slimmer" om gaat gaan met de Vlaamse pers, dan de gemiddelde Vlaamse wielerbelofte. Jammer om te zeggen, maar: als Vlaams talent is dat een sterk pluspunt.

Plaats reactie