Wielrenners in de Media (Geenstijl)
https://www.deorkaan.nl/wielrenner-gewo ... t-brommer/
Goed wie is hier fout ?
Naar mijn idee de brommer die de wielrenner inhaalt en afslaat.
Situatie: https://goo.gl/maps/FykweJRUXFw8cazt7
Waarbij de brommer dus rechtsaf de dijk wilde afrijden.
Ik sorteer op dit punt altijd wat voor zodat het echt duidelijk is als ik linksaf wil/op de dijk wil blijven.
Goed wie is hier fout ?
Naar mijn idee de brommer die de wielrenner inhaalt en afslaat.
Situatie: https://goo.gl/maps/FykweJRUXFw8cazt7
Waarbij de brommer dus rechtsaf de dijk wilde afrijden.
Ik sorteer op dit punt altijd wat voor zodat het echt duidelijk is als ik linksaf wil/op de dijk wil blijven.
Het is inderdaad een leuke verkeerssituatie die veel stof tot nadenken oproept. Het spits zich namelijk op welke weg als doorlopende weg wordt gezien. Diegene die daarvan afwijkt naar rechts of naar links moet eerst kijken of het kan alvorens richting aan te geven. De weg naar de dijk wordt aangegeven als een doodlopende weg voor alle verkeer maar niet voor fietsers en bromfietsers en daar gaat het natuurlijk mis. Neemt niet weg dat een fietser en/of bromfietser die fietsend op de dijk zijn weg wilt vervolgen via de doodlopende weg natuurlijk eerst goed moet kijken of er geen verkeer achter hem komt alvorens richting aan te geven dat hij daar linksaf wilt slaan.DDX schreef: ↑11 sep 2023 20:19 https://www.deorkaan.nl/wielrenner-gewo ... t-brommer/
Goed wie is hier fout ?
Naar mijn idee de brommer die de wielrenner inhaalt en afslaat.
Situatie: https://goo.gl/maps/FykweJRUXFw8cazt7
Waarbij de brommer dus rechtsaf de dijk wilde afrijden.
Ik sorteer op dit punt altijd wat voor zodat het echt duidelijk is als ik linksaf wil/op de dijk wil blijven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Tja, zo hebben we in Delft een schitterend voorbeeld.. waarbij een 2 richtingenfietspad doorgaand is naar links. En tegemoetkomend verkeer (1 richting) de haaietanden heeft. De grote stroom zit juist vanuit die richting. Als je dus gewoon het fietspad volgt moet je die tegemoetkomende stroom kruisen. Ja, je zit op de doorgaande route. Je zou niet eens richting aan hoeven geven (immers rechtdoor is formeel niet eens toegestaan). Ja zij hebben haaietanden en moeten stoppen. Maar dat gebeurd in de praktijk natuurlijk allemaal niet.
Het beeld: https://www.google.com/maps/@52.0169988 ... ?entry=ttu
Het beeld: https://www.google.com/maps/@52.0169988 ... ?entry=ttu
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat maakt het zo lekker duidelijk in NL.
Waarbij dit ansich nog best logisch kan zijn. Maar niet heel handig.
Consistentie is vaak veiliger.
Waarbij dit ansich nog best logisch kan zijn. Maar niet heel handig.
Consistentie is vaak veiliger.
Tja, altijd wat, maar hoe had jij het dan opgelost.?wasbeer2006 schreef: ↑12 sep 2023 13:56 Dat maakt het zo lekker duidelijk in NL.
Waarbij dit ansich nog best logisch kan zijn. Maar niet heel handig.
Consistentie is vaak veiliger.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Oplossing zoals ze in 2008 hadden, was het niet veel duidelijker wat nou rechtdoor was :
https://goo.gl/maps/8X1fhtKJkBJLPqoRA
In 2016 nog beetje te zien :
https://goo.gl/maps/sMpdfgRD1zreKAFZ6
En in 2023 hebben ze ook nog stukje vangrail geplaatst, zouden er mensen die dijk af gedoken zijn ?
https://goo.gl/maps/8X1fhtKJkBJLPqoRA
In 2016 nog beetje te zien :
https://goo.gl/maps/sMpdfgRD1zreKAFZ6
En in 2023 hebben ze ook nog stukje vangrail geplaatst, zouden er mensen die dijk af gedoken zijn ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nouja opzich misschien ook wel zo. Het is niet dat ik het perse niet goed vind.Orlok schreef: ↑12 sep 2023 16:16Tja, altijd wat, maar hoe had jij het dan opgelost.?wasbeer2006 schreef: ↑12 sep 2023 13:56 Dat maakt het zo lekker duidelijk in NL.
Waarbij dit ansich nog best logisch kan zijn. Maar niet heel handig.
Consistentie is vaak veiliger.
Ik zou het dan moeten zien op locatie en tijdens drukke periodes.
Ik weet dat er voor dit soort situaties speciale verkeer deskundigen worden ingeschakeld.
BV ook met het bepalen van de lengte van een doorgetrokkenstreep.
Ansich wordt er in NL altijd best wel actief gekeken of het veiliger kan.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het is sowieso een gek punt... Dat fietspad snijdt eigenlijk een bocht af richting Rijswijk. En 't gehele kruispunt wat 80m verderop ligt, is ook onoverzichtelijk oa. Met een trambaan in het midden, half in een bocht liggend...
Misschien was 't duidelijker geweest om het 2 richtingen fietspad tot aan dat kruispunt door te trekken. Dan was linksaf gewoon een normale linksaf geweest.
Misschien was 't duidelijker geweest om het 2 richtingen fietspad tot aan dat kruispunt door te trekken. Dan was linksaf gewoon een normale linksaf geweest.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Delft heeft sowieso een paar bijzondere verkeerssitiaties. TU, bij de kerk, bij delfshout, eigenlijk overal... Alleen nog links rijden en het feest is compleet