Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 12 sep 2023 16:00

mao schreef: 12 sep 2023 15:55
pino schreef: 12 sep 2023 15:29 Nul uitstoot zou de norm moeten zijn. Vervuiler betaalt. En laat de producenten van afval dat eerst door hun directiekamers stromen alvorens te spuien.
Vervuiler / gebruiker betaalt, daar ben ik opzicht wel voorstander van.
Maar dan krijgen wel veel scheve gezichten..

btw, gaan we dan ook kinderen taxen?
Je vervuiling zakt namelijk dramatisch als je geen kinderen hebt.
Volgende week gaan we op de A12 staan en dit blijven wij doen zolang er nog kinderbijslag, kinderopvangtoeslag en kindgebondenbudget is.

dario
Forum-lid

dario 12 sep 2023 16:08

mao schreef: 12 sep 2023 15:40 Dus doen de boeren het nooit goed,
Doen ze niets, dan ligt het aan de boeren
Verminderen ze de uitstoot, dan is dat door de activisten.
Nee, tuurlijk: dat hebben ze spontaan en volkomen uit vrije wil gedaan! :lol:

(overigens wijs ik ook helemaal niet met een beschuldigende vinger naar de boeren zelf, die uiteindelijk ook maar meedraaien in een systeem dat groter is dan zijzelf, maar dat terzijde)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 sep 2023 16:21

ColumsbusMJ schreef: 12 sep 2023 15:58 Overigens stoor ik mij ook enorm aan de Albert Heijn met hun schitterende milieuvriendelijke praatjes, maar krijg ik het idee dat wat ze doen vooral voor de bühne is. Uiteindelijk is het all about the money. Ik doe echter wel een deel van mijn boodschappen bij de Albert Heijn.
IMG_9676.jpeg
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

pino
Forum-lid HC

pino 12 sep 2023 16:24

mao schreef: 12 sep 2023 15:55
pino schreef: 12 sep 2023 15:29 Nul uitstoot zou de norm moeten zijn. Vervuiler betaalt. En laat de producenten van afval dat eerst door hun directiekamers stromen alvorens te spuien.

btw, gaan we dan ook kinderen taxen?
Je vervuiling zakt namelijk dramatisch als je geen kinderen hebt.
Zou mij wel uitkomen, maar dat mag geen argument zijn.
Bevolkingspolitiek is DE manier om stemmen te verliezen bij verkiezingen.
Niet zijken maar reiden !

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 sep 2023 17:02

dario schreef: 12 sep 2023 16:08
mao schreef: 12 sep 2023 15:40 Dus doen de boeren het nooit goed,
Doen ze niets, dan ligt het aan de boeren
Verminderen ze de uitstoot, dan is dat door de activisten.
Nee, tuurlijk: dat hebben ze spontaan en volkomen uit vrije wil gedaan! :lol:

(overigens wijs ik ook helemaal niet met een beschuldigende vinger naar de boeren zelf, die uiteindelijk ook maar meedraaien in een systeem dat groter is dan zijzelf, maar dat terzijde)
Ik heb eigenlijk weinig op met boeren en subsidies,
Altijd verwonderd hoeveel EU geld naar ze toe gaan,…maar dat heeft weer voornamelijk met Franse boeren te maken.
En wat voor Franse boeren geld moet natuurlijk ook voor andere boeren gelden.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 sep 2023 17:27

Enzzo schreef: 12 sep 2023 16:21
ColumsbusMJ schreef: 12 sep 2023 15:58 Overigens stoor ik mij ook enorm aan de Albert Heijn met hun schitterende milieuvriendelijke praatjes, maar krijg ik het idee dat wat ze doen vooral voor de bühne is. Uiteindelijk is het all about the money. Ik doe echter wel een deel van mijn boodschappen bij de Albert Heijn.

IMG_9676.jpeg
Ik merk nu weer dat de prijzen wat zakken bij de AH. Dat komt omdat er zoveel mensen hier nu naar de Dirk gaan, dat de omzet echt achteruit ging.

Overigens waren de boodschappen in Oostenrijk nog een stuk duurder dan hier in NL. We hebben in NL ook wel tijdenlang echt voor heel weinig geld boodschappen kunnen doen. Daar is ook wel voor gewaarschuwd tijdens de "supermarktoorlog" en wat denk je dat 7x15 openingstijden aan geld kost om mensen in je winkel te hebben.

Ik ben best voor wat ruimere openingtijden dan vroeger van 9 tot 18, maar dit is ook wel weer overdreven.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2023 17:51

N uitstoof van de agrarische industrie zou moeten worden gerekend tov productie.
De NL land en tuinbouw behoort tot de meest efficiënte ter wereld.
Wat is de hoeveelheid energie/co2/N/gewasbeschermingsproducten per kg in vergelijking met bijv Spanje of Marokko?
Ben wel oprecht benieuwd hoe het plaatje dan ligt (weet het oprecht niet).
Less is bore

senior
Forum-lid

senior 12 sep 2023 17:51

Lcsmet schreef: 12 sep 2023 15:32
fatmodul schreef: 12 sep 2023 14:15
Lcsmet schreef: 12 sep 2023 14:05
Gewoon een vraagje, wat heb jij al gedaan?
Haha, klinkt toch best aanvallend, gewoon een vraagje :lol:
Maar wat ik eraan doe is geen vlees, mee in de energietransitie, niet vliegen, alleen nodige aankopen en zo mogelijk tweedehands. Maar wat ik vooral doe is er mee worstelen, net als jij en andere Janneke en Miekes. Want het is natuurlijk gewoon bagger dat de sky de limit niet meer is.

Maar gewoon een vraagje, wat doe jij? ;)
ColumsbusMJ schreef: 12 sep 2023 14:17
Lcsmet schreef: 12 sep 2023 14:03
Gewoon een vraagje, wat heb jij al gedaan?
Ik denk niet dat het relevant is wat een ieder hier doet. Ik stel dat wij als mensheid wat moeten doen. Zo doe ik ook wat om mijn ecologische voetafdruk te beperken, maar ik schaar mij onder de hypocriete mens. Ik doe ook dingen voor mijn plezier en dan wil het wel eens zijn dat ik niet bijdraag aan een beter milieu.

Ik krijg echter de indruk uit jouw berichten dat wij een heel ander beeld hebben van de klimaatverandering en de oorzaak van deze verandering. Het is dan alsof een gelovige met een ongelovige discussieert over het bestaan van God. Corrigeer mij als ik het mis heb.
Ik ben geen ongelovige hoor.
Ik ben er van overtuigd dat ik iets moet doen voor het milieu.
Enkel heb ik het niet zo voor extreme verplichtingen.

- Ik ga niet met het vliegtuig op reis.
- Ik koop redelijk lokaal.
- Ik sorteer mijn afval, mijn echtgenote koopt etenswaren met zo weinig mogelijk verpakking.
- Ik rij met een Euro 6 benzineauto, rij relatief weinig kilometers. Is het niet milieuvriendelijker om met deze auto te rijden in plaats van een nieuwe electrische te kopen.
- Ik rook niet.
- Ik woon in een relatief goed geîsoleerd appartement, is het niet milieuvriendelijker om hier te blijven wonen dan om een volledig nieuw hyper geïsoleerd te zetten?
- Wij hebben "maar" 2 kinderen op de wereld gezet. :)

En ik besef maar al te goed dat mijn voetafdruk nog een veelvoud is van iemand die in de derde wereld woont.
Kan ik meer doen, ongetwijfeld wel. Maar moet mij elke dag een schuldgevoel aangepraat worden? Nee toch.

Waar ik een hekel aan heb is de supermarkt die vertelt hoe ecologisch ze wel zij maar wel individueel in plastic verpakte appelen verkoopt.
Waar ik een hekel aan heb is aan de drankenindustrie die vertelt hoe ecologisch ze wel zijn maar hun kartonnen rietje verpakt in plastic en dit aan een tetra brik kleeft.
Maar waar ik echter de grootste hekel aan heb is het aan politici die om de 4 weken persé in Straatsburg moeten zijn en alles verhuizen, die in een groot huis in een landelijk gebied wonen en mij elke keer ze kunnen een schuldgevoel proberen aan te praten.
Niet roken doe je natuurlijk so wie so niet als fietser. :oops:

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 sep 2023 18:33

- De natuur heeft amper baat bij het piekbelastersbeleid waarin boerderijen worden opgekocht. Dat blijkt uit een nieuw stikstofonderzoek van de Universiteit van Amsterdam in opdracht van het Mesdagfonds. Volgens het onderzoek komt 90 procent van de uitgestoten stikstof door melkveehouderijen helemaal niet terecht in de directe omgeving.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9602918 ... nd-stallen

Kunnen we weer van vooraf beginnen,

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 sep 2023 19:31

Niet roken doe je natuurlijk so wie so niet als fietser. :oops:
Dus alle fietsers roken 🤨
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 12 sep 2023 21:11