Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 sep 2023 19:43

JPAR schreef: 12 sep 2023 19:20

Tuurlijk. Maar ik zie het niet als ironie, maar als bewust weer provoceren. Dat is spijtig en onnodig van iemand die zegt alleen maar een tegengeluid te willen laten horen ter verdediging van Evenepoel.
Maar toen bij Remco die opmerking kwam heb ik niemand horen zeggen dat dat provoceren was. Blijkbaar kan het soms wel, soms niet, afhankelijk over wie het gaat.

Ik denk ook niet dat het 'een tegengeluid ter verdediging van Remco is' ik denk dat het aanklagen van een dubbele moraal is.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 sep 2023 19:45

Ik vind het ook een prima gozer, maar de Belgische pers maakt er maar wat van.
Ook op TV regelrechte Fan Boys de Tom Coronels van NL en dan een heel bateljon

In NL gebeurt dat echt veel minder ook met wel redelijk irritante voetballers bv.
Verstappen was is zijn jonge jaren ook nog wel eens wat heftig uitgesproken, dan werd eer vaak gezegd hij is nog jong.
De arrogantie van VDP was soms ook stuitend, overigens denk ik niet dat ie dat zo bedoeld, maar zo had het wel overgekomen met een amsterdams accent

De sprekende interviews vind ik echt wel prima van hem. Hij zegt tenminste iets.
Aan die renners met mediatraining heb je ook niks. Kijk is hoeveel er na 5 minuten gewoon niets hebben gezegd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 19:48

https://www.nu.nl/wielrennen/6280436/ku ... visma.html

Kuss weet dat ze erom strijden en vindt dat niet erg.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 sep 2023 19:48

Enzzo schreef: 12 sep 2023 19:28 Kan iemand mij uitleggen waarom het hier verboden is fan van Evenepoel te zijn?!
Ik denk dat het wel kan, maar ik denk dat je niet moet verwachten dat Remco op dezelfde manier zal beoordeeld worden als pakweg een Chinees die voor Jumbo rijdt.

Het zal wel met de aard van het beestje te maken hebben dat Remco aversie oproept. Dat is natuurlijk selectief en je vindt altijd een stok enz....

In het Remco topic heb ik een paar positieve noten geplaatst over appreciaties van Remco's gedrag. Daar is nog geen enkele reactie op gekomen. Blijkbaar is het leuker om te focussen op dingen die je storen dan je positief te richten op het totaalpakket.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 sep 2023 19:51

Ernie C. schreef: 12 sep 2023 19:48 https://www.nu.nl/wielrennen/6280436/ku ... visma.html

Kuss weet dat ze erom strijden en vindt dat niet erg.
Dat is heel wat anders dan wat er vorige week verteld werd. De waarde van woorden geldt maar voor een paar dagen blijkbaar.

Natuulijk vindt Kuss dat niet erg. Als knecht heeft hij een hoog VanAert gehalte. Of moet ik zeggen VanAert heeft een hoog Kuss gehalte. Tweede is ook mooi.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 12 sep 2023 19:53

lugosi schreef: 12 sep 2023 19:48
Enzzo schreef: 12 sep 2023 19:28 Kan iemand mij uitleggen waarom het hier verboden is fan van Evenepoel te zijn?!
Ik denk dat het wel kan, maar ik denk dat je niet moet verwachten dat Remco op dezelfde manier zal beoordeeld worden als pakweg een Chinees die voor Jumbo rijdt.

Het zal wel met de aard van het beestje te maken hebben dat Remco aversie oproept. Dat is natuurlijk selectief en je vindt altijd een stok enz....

In het Remco topic heb ik een paar positieve noten geplaatst over appreciaties van Remco's gedrag. Daar is nog geen enkele reactie op gekomen. Blijkbaar is het leuker om te focussen op dingen die je storen dan je positief te richten op het totaalpakket.
Je stelde zelf het volgende:

"Vermoedelijk zullen er wel criticasters dit afbreken maar ik geloof oprecht in zijn bedoelingen."

Dat is niet gebeurd. Je zou de leden van dit forum ook kunnen complimenteren met het feit dat wij geen kritische noot hebben geplaatst. In plaats daarvan richt jij je op het negatieve en stel je dat wij niet akkoord zijn met hetgeen gezegd is over Remco Evenepoel.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 sep 2023 19:56

wasbeer2006 schreef: 12 sep 2023 19:45

In NL gebeurt dat echt veel minder ook met wel redelijk irritante voetballers bv.
..........
Ik geloof dat niet. Hier op het forum alvast niet. Zolang VdP in zijn bed ligt verschijnen er amper een handvol reacties in het veldrijden topic. Vanaf de eerste start regent het goedkeurende commentaren. Net zoals op de wegritten waar al dan niet Nederlanders mee rijden. Zelfs Nrc schrijft over wielrennen.... als VdP wint.
Nu ik vind dit best ok en ook logisch, maar vind het flauw dat er gedaan wordt dat dit alleen bij Belgen zo is.
Chauvinisme vind je overal terug. Je weet wel het is zoals met die balk en die splinter.....

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2147
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 12 sep 2023 20:01

En andersom: moeten we allemaal fan zijn van Evenepoel en mogen we geen kritische noot plaatsen?

Stom toevallig moest ik laatst denken aan de rivaliteit tussen de fans van Verstappen en Vandoorne. Ik denk dat weinig mensen een probleem hadden met een van beide coureurs maar online schreeuwde iedereen dat zijn coureur de beste was en de andere een natte tosti. Het zijn de media en fans die er een wat giftige sfeer van maken.
Precies dat zie je hier ook gebeuren. De hele discussie brengt mensen alleen maar verder uit elkaar omdat beide kampen in hun eigen tunnel zitten en daarin doorslaan.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 sep 2023 20:03

ColumsbusMJ schreef: 12 sep 2023 19:53

Je stelde zelf het volgende:

"Vermoedelijk zullen er wel criticasters dit afbreken maar ik geloof oprecht in zijn bedoelingen."

Dat is niet gebeurd. Je zou de leden van dit forum ook kunnen complimenteren met het feit dat wij geen kritische noot hebben geplaatst. In plaats daarvan richt jij je op het negatieve en stel je dat wij niet akkoord zijn met hetgeen gezegd is over Remco Evenepoel.
Dat je negatieve commentaren nu plaatst in dit topic of in een ander maakt niet echt verschil.

Waarom geen positieve noot? Waarom geen evenwicht? Iedereen heeft positieve en negatieve kanten, maar het is o zo moeilijk om die over de lippen te krijgen.

Zoals ik zeg dat ik geen fan ben van Vinge, maar ik zei enkele dagen geleden nog dat hij de beste tijdrijder ter wereld is en een van de beste, misschien wel de allerbeste klimmer van het moment is.
Of dat ik geen fan van VanAert ben maar wel ontzag heb voor zijn fysieke capaciteiten incl vergelijking met historische renners, etc....

En waarom geen kritische noot, als die gefundeerd is, kritiek mag best van mij, graag, maar ik ga echt niemand complimenteren omdat ze geen kritische commentaar geven. Dat is de omgekeerde wereld.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 sep 2023 20:06

Ernie C. schreef: 12 sep 2023 19:48 https://www.nu.nl/wielrennen/6280436/ku ... visma.html

Kuss weet dat ze erom strijden en vindt dat niet erg.
En als hij het wel heel vervelend vindt? Maar het niet mag zeggen?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 sep 2023 20:07

bakboord1 schreef: 12 sep 2023 20:01 En andersom: moeten we allemaal fan zijn van Evenepoel en mogen we geen kritische noot plaatsen?

Stom toevallig moest ik laatst denken aan de rivaliteit tussen de fans van Verstappen en Vandoorne. Ik denk dat weinig mensen een probleem hadden met een van beide coureurs maar online schreeuwde iedereen dat zijn coureur de beste was en de andere een natte tosti. Het zijn de media en fans die er een wat giftige sfeer van maken.
Precies dat zie je hier ook gebeuren. De hele discussie brengt mensen alleen maar verder uit elkaar omdat beide kampen in hun eigen tunnel zitten en daarin doorslaan.
Neen je moet geen fan zijn. Graag kritiek. Maar eenzijdigheid toont zwakte van de visie. Het gaat over rationaliseren van je voorkeur of afkeer. Dan ga je bewust die dingen eruit pikken die jouw visie ondersteunen en zwijg je over de rest.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 sep 2023 20:09

Jans schreef: 12 sep 2023 20:06
En als hij het wel heel vervelend vindt? Maar het niet mag zeggen?
Is mogelijk, maar ja wat doe je eraan. Je baas betaalt, je baas bepaalt.

Een knecht heeft natuurlijk ook macht.

Het is vooral de switch van het verhaal dat me stoort.

Plaats reactie