Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 20:10

lugosi schreef: 12 sep 2023 19:51
Ernie C. schreef: 12 sep 2023 19:48 https://www.nu.nl/wielrennen/6280436/ku ... visma.html

Kuss weet dat ze erom strijden en vindt dat niet erg.
Dat is heel wat anders dan wat er vorige week verteld werd. De waarde van woorden geldt maar voor een paar dagen blijkbaar.

Natuulijk vindt Kuss dat niet erg. Als knecht heeft hij een hoog VanAert gehalte. Of moet ik zeggen VanAert heeft een hoog Kuss gehalte. Tweede is ook mooi.
Ik had ook wel verwacht dat ze een keer een knecht terug zouden betalen. Is het niet om Kuss te bedanken, dan is het wel om zichzelf te verzekeren van de beste knechten in de toekomst.

Het kan natuurlijk altijd nog dat ze hem aan hem weggegeven. Op zich heeft de sponsor ook meet baat bij strijd dan bij een laatste week waar geen hond meer naar wil kijken. Het kan dus ook grotendeels toneel zijn.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 12 sep 2023 20:11

"De andere mannen zijn blij voor me en geloven in me, maar ook zij willen winnen. In deze sport deel je geen cadeautjes uit", zei Kuss

Dat kan je begrijpen als "ze hoeven het mij niet te gunnen.", maar kan even goed zijn "Ik zou ook wel willen winnen en ga er voor koersen om het niet zo maar af te geven.".
Voor Jumbo maakt het niet uit, zo lang ze elkaar maar niet dood rijden en er iemand anders in het rood komt. Voor de renners is het toch simpel: een eindklassement in een grote ronde geef je niet cadeau. Stel dat dit zich nu voordeed in de Dauphiné of kleiner, dan zou je nog kunnen begrijpen dat ze Kuss de overwinning gunnen.

Te snel gepost. Dit moet er nog bij: het enige wat ik wel vind is dat Kuss wel heel flink Vingegaard al 2 keer heeft laten aanvallen. Zeker de aanval vandaag was niet nodig in het kader van samen winnen en al zeker zo vroeg niet.
Laatst gewijzigd door bartdr op 12 sep 2023 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2023 20:12

1094 schreef: 12 sep 2023 19:30

Maar vinegaard is ook gewoon sterker dus het is echt niet zo dat kuss niet mag winnen maar hij kan het niet winnen van vinegaard als die zich niet in houdt
Maar als ploegmaat zou je toch verwachten dat Vingegaard niet zelf zijn "kopman" aanvalt maar wacht met reageren op een aanval van de concurrentie.
Als je je ploegmaat wil laten winnen ga je hem niet zelf aanvallen.
Op dit moment staat Jumbo Vismae 1, 2 en 3, ze gaan echt niet alle drie niet kunnen reageren op een mogelijke aanval op hun positie.
En als Kuss dan door het ijs zakt dan hebben ze enkel gereageerd op een aanval van een ander.
Vingegaard wil zelf winnen, daar is niets mis mee maar dan moet je niet komen vertellen hoe goed de sfeer wel is en hard ze het Kuss, waar beide anderen heel wat aan te danken hebben, wel gunnen.
Dan ben je op zijn minst hypocriet.
Maar de persverantwoordelijke zal ongetwijfeld een ander verhaaltje klaar hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 12 sep 2023 20:13

Enzzo schreef: 12 sep 2023 19:28 Kan iemand mij uitleggen waarom het hier verboden is fan van Evenepoel te zijn?!
Absoluut niet verboden. Misschien het onderscheid maken tussen persoon en sportman?
Ik vind Max Verstappen een ongelooflijk naar mannetje, maar misschien wel één van de beste coureurs ooit. Zelfde geldt voor Remco.
En ik ken ze allebei niet eens persoonlijk, kun je nagaan 😁

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 20:15

lugosi schreef: 12 sep 2023 20:09
Jans schreef: 12 sep 2023 20:06
En als hij het wel heel vervelend vindt? Maar het niet mag zeggen?
Is mogelijk, maar ja wat doe je eraan. Je baas betaalt, je baas bepaalt.

Een knecht heeft natuurlijk ook macht.

Het is vooral de switch van het verhaal dat me stoort.
Het verhaal naar de pers is onderdeel van de strategie, bij Jumbo, bij QS en alle andere ploegen. Daar hoef je geen waarheden te verwachten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2023 20:18

Bij Remco is het bij mij de laatste tijd niet eens de persoon. Met name zijn interviews zijn vaak wel recht voor zijn raap en zoekt steeds minder vaak excuses bij een anders. Het is net als bij voetbal de enthourage er omheen die het strontvervelend maakt. De pers en de fans, bleegh.
Ik kijk ook al >25jr F1 en al die nieuwbakken "fans" die geen flauw idee hebben waarom Max beter is dan wie dan ook op dit moment en hoe hij daar is gekomen kunnen mij gestolen worden. Die taaien weer af als Max stopt, lekker rustig.
Overigens zijn de engelsen net zo erg, want die dragen Hamilton ook nog op handen, alhoewel die de laatste tijd zijn hand overspeelt met alle kritiek op de fia en RB. Zelfs de grootste fans zien dat steeds meer in.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 20:26

intersantos schreef: 12 sep 2023 20:13
Enzzo schreef: 12 sep 2023 19:28 Kan iemand mij uitleggen waarom het hier verboden is fan van Evenepoel te zijn?!
Absoluut niet verboden. Misschien het onderscheid maken tussen persoon en sportman?
Ik vind Max Verstappen een ongelooflijk naar mannetje, maar misschien wel één van de beste coureurs ooit. Zelfde geldt voor Remco.
En ik ken ze allebei niet eens persoonlijk, kun je nagaan 😁
Ik denk dat ik het in het normale leven prima met Remco zou kunnen vinden. Ik heb alleen een aversie tegen het hele circus van ja-knikkers en halleluja-roepers om hem heen. Combineer het met ploeg en manager die altijd verongelijkt, vanuit de verdediging lijken te reageren en je hebt een sporter die ik liever zie verliezen dan winnen.
Maar een ander mag natuurlijk gewoon fan zijn.

Het grote verschil met Max is dat het hem geen reet interesseert wat iemand van hem vindt. Die lijkt een stuk minder bezig met zijn imago. Bij Remco lijkt dat de rode draad door bijna al zijn uitingen in de media. Het is hem niet eens te verwijten. Het ligt echt grotendeels aan zijn management en ploeg.
Campagnolo Ultra Dork

1094
Forum-lid
Berichten: 2021
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 12 sep 2023 20:29

Max heeft dezelfde mediatraining gehad als de jumbo ploeg natuurlijk

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2023 20:33

Wel, ik ben blij dat ik hier wel iets losgemaakt heb door een paar losse flodders te schieten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 12 sep 2023 20:34

De mensen er omheen zijn inderdaad irritanter dan de fans. Maar die fans worden door de "kenners" wel onredelijk bevestigd in hun adoratie. Bijvoorbeeld die nare Tim of Tom Coronel (net hier ook al genoemd), Jan Lammers (die ik nota bene persoonlijk enigszins ken), Jeroen en Sebastiaan Bleekemolen (die ik beide behoorlijk goed ken) die gewoon puur baat hebben bij een grote adoratie en fanschare van Verstappen, want dan komen ze op televisie (waardoor ze dik betaald worden), anders bijna niet. Hun tv carrière is afhankelijk van het succes van, en de aandacht voor Verstappen. Het trucje is zo doorzichtig, en dat maakt het geheel onder andere zo irritant

Edit: Ernie C heeft al iets vergelijkbaars getypt

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 sep 2023 20:36

[q dat kuss niet mag winnen maar hij kan het niet winnen van vinegaard als die zich niet in houdt
[/quote]

En hiermee bevestig je toch mijn standpunt, als ze het gat naar Kuss niet dichtrijden dan gunnen ze hem de overwinning.
Wie is er bekwaam om Kuss uit het rood te rijden?
MAAR, na morgen weten we het en heb ik mogelijk toch nog ongelijk. (Als Kuss erdoorgeen zakt btw.)

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 12 sep 2023 20:36

Ik snap eigenlijk niet goed dat je een sporter afrekent op hoe hij door pers en omgeving voorgedragen wordt. Wanneer de pers te fel overdrijft in positieve of negatieve zin, lees ik die artikels gewoon niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik de sporter in kwestie daar dan op ga afrekenen of vermaak ga halen uit dat de sporter presteert onder de verwachtingen van de pers.

Plaats reactie