Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 12 sep 2023 20:43

bartdr schreef: 12 sep 2023 20:36 Ik snap eigenlijk niet goed dat je een sporter afrekent op hoe hij door pers en omgeving voorgedragen wordt. Wanneer de pers te fel overdrijft in positieve of negatieve zin, lees ik die artikels gewoon niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik de sporter in kwestie daar dan op ga afrekenen of vermaak ga halen uit dat de sporter presteert onder de verwachtingen van de pers.
Als hier iemand stelt dat Evenepoel een fenomenale prestatie heeft geleverd door een Vuelta etappe te winnen, dan moet dat natuurlijk wel genuanceerd worden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 20:44

bartdr schreef: 12 sep 2023 20:36 Ik snap eigenlijk niet goed dat je een sporter afrekent op hoe hij door pers en omgeving voorgedragen wordt. Wanneer de pers te fel overdrijft in positieve of negatieve zin, lees ik die artikels gewoon niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik de sporter in kwestie daar dan op ga afrekenen of vermaak ga halen uit dat de sporter presteert onder de verwachtingen van de pers.
Sport is voor mij gewoon een beetje leuker als je een beetje tegen iemand bent. Daar moet je ook niet te zwaar aan tillen. Het zal best een tekortkoming zijn van mij.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2023 20:49

1094 schreef: 12 sep 2023 20:29 Max heeft dezelfde mediatraining gehad als de jumbo ploeg natuurlijk
Zou er niet op rekenen. Die heeft zo'n bijna verknipte jeugd gehad, die kijkt nergens meer van op. Die leeft maar voor 1 ding en dat is racen, volledig gedrilled door zijn vader en gezegend met een enorme bak talent. En staat nu eenzaam bovenaan de apenrots, dan kun je het jezelf ook permitteren om stiekem je middelvinger op te steken.
Daar waar bij Mercedes Bottas regelmatig plaats moest maken voor Hamilton terwijl hij op kop reed, rijdt Max al zijn teamgenoten volledig aan gort. De RB is snel, maar niet zo'n intrinsieke overmacht als dat Mercedes jaren heeft gehad.
Hamilton in zijn eerste jaren was denk ik vergelijkbaar.
Zou mooi zijn als Max nog een keer naar Ferrari gaat en hun WK maakt, dat zou echt de kroon op zijn carriere zijn imho.
Die kroon, welliswaar niet 100% vergelijkbaar, zou voor RE de Tour zijn, maar dat gaat bij QS echt niet lukken.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 sep 2023 20:50

lugosi schreef: 12 sep 2023 19:43
JPAR schreef: 12 sep 2023 19:20

Tuurlijk. Maar ik zie het niet als ironie, maar als bewust weer provoceren. Dat is spijtig en onnodig van iemand die zegt alleen maar een tegengeluid te willen laten horen ter verdediging van Evenepoel.
Maar toen bij Remco die opmerking kwam heb ik niemand horen zeggen dat dat provoceren was. Blijkbaar kan het soms wel, soms niet, afhankelijk over wie het gaat.

Ik denk ook niet dat het 'een tegengeluid ter verdediging van Remco is' ik denk dat het aanklagen van een dubbele moraal is.
Dat is niet wat ik zeg. Zijn woorden zijn dat hij een tegengeluid geeft. Als je vervolgens dan met deze tekst komt ben je zelf strijd aan het opzoeken, provoceren. Dat moet je dan niet doen.

Heeft voor mij niks met Remco of Vingegaard te maken. Gaat om ' wat gij niet wilt dat u geschiedt .....'
Laatst gewijzigd door JPAR op 12 sep 2023 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 sep 2023 20:54

Ik heb het vandaag niet echt gevolgd, maar is het voor Kuss niet veel beter als Vingegaard en Roglic voor hem gaan rijden ipv aanvallen? Ze staan al 2 en 3, dus als Kuss wegvalt dan is er nog geen man overboord.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 sep 2023 20:57

Ernie C. schreef: 12 sep 2023 20:44
bartdr schreef: 12 sep 2023 20:36 Ik snap eigenlijk niet goed dat je een sporter afrekent op hoe hij door pers en omgeving voorgedragen wordt. Wanneer de pers te fel overdrijft in positieve of negatieve zin, lees ik die artikels gewoon niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik de sporter in kwestie daar dan op ga afrekenen of vermaak ga halen uit dat de sporter presteert onder de verwachtingen van de pers.
Sport is voor mij gewoon een beetje leuker als je een beetje tegen iemand bent. Daar moet je ook niet te zwaar aan tillen. Het zal best een tekortkoming zijn van mij.
Kan best, één van de (vele?) :D :D

1094
Forum-lid
Berichten: 2021
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 12 sep 2023 21:00

NuitKor schreef: 12 sep 2023 20:54 Ik heb het vandaag niet echt gevolgd, maar is het voor Kuss niet veel beter als Vingegaard en Roglic voor hem gaan rijden ipv aanvallen? Ze staan al 2 en 3, dus als Kuss wegvalt dan is er nog geen man overboord.
De voorsprong van vinegaard op nr 4 was nog geen minuut dus was het iig goed om die wat uit te bouwen om het gele podium veilig te stellen

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 sep 2023 21:00

+1 - :winkthumb:
Maar we zien morgen wel of dat ook klopt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 21:13

ottorongo schreef: 12 sep 2023 20:57
Ernie C. schreef: 12 sep 2023 20:44
bartdr schreef: 12 sep 2023 20:36 Ik snap eigenlijk niet goed dat je een sporter afrekent op hoe hij door pers en omgeving voorgedragen wordt. Wanneer de pers te fel overdrijft in positieve of negatieve zin, lees ik die artikels gewoon niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik de sporter in kwestie daar dan op ga afrekenen of vermaak ga halen uit dat de sporter presteert onder de verwachtingen van de pers.
Sport is voor mij gewoon een beetje leuker als je een beetje tegen iemand bent. Daar moet je ook niet te zwaar aan tillen. Het zal best een tekortkoming zijn van mij.
Kan best, één van de (vele?) :D :D
Ik zou het niet weten. Ik heb weleens gehoord dat ik een gebrek aan zelfreflectie heb :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 sep 2023 21:44

Ernie C. schreef: 12 sep 2023 20:44
bartdr schreef: 12 sep 2023 20:36 Ik snap eigenlijk niet goed dat je een sporter afrekent op hoe hij door pers en omgeving voorgedragen wordt. Wanneer de pers te fel overdrijft in positieve of negatieve zin, lees ik die artikels gewoon niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik de sporter in kwestie daar dan op ga afrekenen of vermaak ga halen uit dat de sporter presteert onder de verwachtingen van de pers.
Sport is voor mij gewoon een beetje leuker als je een beetje tegen iemand bent. Daar moet je ook niet te zwaar aan tillen. Het zal best een tekortkoming zijn van mij.
Haha dat heb ik ook 😂

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 sep 2023 21:52

Ernie C. schreef: 12 sep 2023 20:26
intersantos schreef: 12 sep 2023 20:13
Enzzo schreef: 12 sep 2023 19:28 Kan iemand mij uitleggen waarom het hier verboden is fan van Evenepoel te zijn?!
Absoluut niet verboden. Misschien het onderscheid maken tussen persoon en sportman?
Ik vind Max Verstappen een ongelooflijk naar mannetje, maar misschien wel één van de beste coureurs ooit. Zelfde geldt voor Remco.
En ik ken ze allebei niet eens persoonlijk, kun je nagaan 😁
Ik denk dat ik het in het normale leven prima met Remco zou kunnen vinden. Ik heb alleen een aversie tegen het hele circus van ja-knikkers en halleluja-roepers om hem heen. Combineer het met ploeg en manager die altijd verongelijkt, vanuit de verdediging lijken te reageren en je hebt een sporter die ik liever zie verliezen dan winnen.
Maar een ander mag natuurlijk gewoon fan zijn.

Het grote verschil met Max is dat het hem geen reet interesseert wat iemand van hem vindt. Die lijkt een stuk minder bezig met zijn imago. Bij Remco lijkt dat de rode draad door bijna al zijn uitingen in de media. Het is hem niet eens te verwijten. Het ligt echt grotendeels aan zijn management en ploeg.
Precies, het interesseert Max geen reet wat iemand van hem vindt. Hij doet zijn eigen ding. Remco wil dat ook uitstralen maar aan alles merk je dat hij graag leuk gevonden wordt. Zo ook die "cadeautjes" geven aan Bardet. Net of hij zit te wachten op een Belgisch kampioen shirtje en de troffee van de etappe die hij niet heeft gewonnen. Remco behandeld Bardet als een fan. Hij zet nog net geen handtekening op het shirt 😅

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2023 21:55

Dacht dat ik de enige was die dat zo zag.
Less is bore

Plaats reactie