La Vuelta 2023
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is ook vaak de vorm van de dag. Maar inderdaad de Stevio is gewoon lang niet moeilijk.
Bv Gavia vond ik bv wel lastig
Bv Gavia vond ik bv wel lastig
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Met 6w/kg op een helling van 17,4% kom je amper tot 11km/u. En dan heb je stukken die nog steiler zijn. De grens tussen fietsen en kruipen is hier wel bereikt, denk ik.
Het is heel jammer dat Evenepoel de confrontatie met het top trio van Jumbo niet aan kan/durft; hij lijkt ze nogal te mijden: of hij rijdt er minuten voor, of minuten achter. De vooraankondiging van zijn verval diende zich waarschijnlijk al in rit 6 aan, toen hij klaagde "kon niet over mijn limiet." Als leerschool stelt deze Vuelta zwaar teleur.
Het is heel jammer dat Evenepoel de confrontatie met het top trio van Jumbo niet aan kan/durft; hij lijkt ze nogal te mijden: of hij rijdt er minuten voor, of minuten achter. De vooraankondiging van zijn verval diende zich waarschijnlijk al in rit 6 aan, toen hij klaagde "kon niet over mijn limiet." Als leerschool stelt deze Vuelta zwaar teleur.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja stijler dan 10% is geen fietsen meer, iig niet voor mij. Dat ontloop ik dan ook tenzij het om een paar honderd meter gaat.
Maar de lol van 2km 18% ontgaat me totaal.
Maar de lol van 2km 18% ontgaat me totaal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja precies! Die Jumbo's moeten wel weten dat ze mij vrij baan kunnen geven om te winnen!
Mediatraining kan dodelijk saai zijn, maar dit soort uitspraken zijn gewoon onhandig. Spreek met de benen en ga niet vooraf om een stuk ruimte vragen.
Less is bore
Als hij voor de bergtrui gaat moet hij vooraan zijn vanaf de eerste col. Dus daar heeft hij geen keus. Afwachten wat het verder wordt, ik heb geen flauw idee wat het wordt. Wil jumbo de ritzege en gaan ze tijdens de ganse rit voluit of houden ze het zo rustig mogelijk om zo weinig mogelijk de leiderstrui in gevaar te brengen?Klein_Verzet schreef: ↑13 sep 2023 13:09 Met 6w/kg op een helling van 17,4% kom je amper tot 11km/u. En dan heb je stukken die nog steiler zijn. De grens tussen fietsen en kruipen is hier wel bereikt, denk ik.
Het is heel jammer dat Evenepoel de confrontatie met het top trio van Jumbo niet aan kan/durft; hij lijkt ze nogal te mijden: of hij rijdt er minuten voor, of minuten achter. De vooraankondiging van zijn verval diende zich waarschijnlijk al in rit 6 aan, toen hij klaagde "kon niet over mijn limiet." Als leerschool stelt deze Vuelta zwaar teleur.
In een tweestrijd met remco geloof ik niet, of hij maakt er een lange succesrijke solo van of hij wordt gegrepen en dan zullen zijn beste pijlen wel verschoten zijn.
Laatste mogelijkheid is dat er toch een compact groepje met alle favorieten vooraan zit op de voorlaatste col. En wat kan Ayuso nog?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Als tegengewicht voor de idolatrie van Vannieuwkerke en co., en ten bewijze dat er in de Belgische pers heus ook wel ruimte is voor nuchtere analyses over de prestaties van Evenepoel: https://www.knack.be/sport/wielrennen/r ... te-vallen/
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
"Maar uit een topvijfplaats op de Angliru of La Cruz de Linares kan Evenepoel meer leren dan door in een vlucht de klimmers van de tweede rij achter zich te houden."
Ik denk niet dat hier naar geluisterd gaat worden.
Ik denk niet dat hier naar geluisterd gaat worden.
De rit van vandaag winnen mag niemand laten liggen, morgen kun je verder experimenteren. Maar voor hetzelfde geld heeft remco weer een offday en wordt het niks. Ik denk toch als remco in deze vuelta niks heeft geleerd weet ik het ook niet. Het moet een goede leerschool geweest zijn met vooral de boodschap dat hij nog een hele weg te gaan heeft
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.