Specialized
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat mij zou tegenhouden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.
Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.
Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.
6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.
Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.
Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.
6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
Precies,Daarom hou ik mijn Sensa met 9070 di2 erbij voor de fun.wasbeer2006 schreef: ↑02 sep 2023 10:54 Wat mij zou tegenhouden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.
Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.
Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.
6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
De enige reden voor mij om een Swørks (frameset) te nemen is de kleur: die Viavi Magento Gold ziet er wel heel mooi uit. Of de Viavi Cynan Blue, ook mooi. Dan is die matblauwe Tarmac toch net wat minder. Overigens vind ik de kleuren sowieso wat tegenvallen in de betaalbaardere complete fietsen. Zit nog een beetje te dubben om een overjarig en afgesprijsd SW SL7 frame te kopen (als die nog in mijn maat voorbijkomt) of toch een SW of gewone SL8 frameset. De geometrie staat me wel aan, ahoewel de stack wel iets groter had gemogen. Maar dat geldt voor bijna elk merk met een “performance” frame. Eigenlijk moeten ze die Aethos en Roubaix overboord gooien en een Tarmac maken met net iets grotere stack, maar wat nog geen echt endurance model wordt.wasbeer2006 schreef: ↑02 sep 2023 10:54 Wat mij zou tegenhouden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.
Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.
Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.
6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je kan toch ook een paint ready frame kopen? bepaal je zelf de kleur.
Nu vind ik dat ook lastig. Het is onder fietsers niet snel goed..... met kleuren.
Mij boeit het ook niet zo. In het echt ziet het er vaak toch wel heel goed uit.
De geo is wel redelijk standaard Scott en Cannondale zijn redelijk gelijk, dat scheelt maar millimeters.
Stack heb ik ook, met lange benen ben je altijd de sjaak. Als ik van de meeste frames een 58 pak met 2,5cm spacers heb ik nog een drop van 11cm. Met een endurance frame zit ik nogsteeds dieper dan het gross op een extreem aero frame, want doe stack is echt geen 4cm hoger.
Scott addict gravel is wel een aardige optie met wegwielen, die is alleen 2cm hoger dan het wegframe.
Ik vraag me af of je dat ziet als je er een stel hoge wegwielen in knalt
Nu vind ik dat ook lastig. Het is onder fietsers niet snel goed..... met kleuren.
Mij boeit het ook niet zo. In het echt ziet het er vaak toch wel heel goed uit.
De geo is wel redelijk standaard Scott en Cannondale zijn redelijk gelijk, dat scheelt maar millimeters.
Stack heb ik ook, met lange benen ben je altijd de sjaak. Als ik van de meeste frames een 58 pak met 2,5cm spacers heb ik nog een drop van 11cm. Met een endurance frame zit ik nogsteeds dieper dan het gross op een extreem aero frame, want doe stack is echt geen 4cm hoger.
Scott addict gravel is wel een aardige optie met wegwielen, die is alleen 2cm hoger dan het wegframe.
Ik vraag me af of je dat ziet als je er een stel hoge wegwielen in knalt
Hartelijk dank in naam van alle Roubaix en Aethos rijders.nespresso schreef: ↑06 sep 2023 17:17…Eigenlijk moeten ze die Aethos en Roubaix overboord gooien en een Tarmac maken met net iets grotere stack, maar wat nog geen echt endurance model wordt.wasbeer2006 schreef: ↑02 sep 2023 10:54houden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.
Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.
Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.
6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09 sep 2014 22:22
Er zijn zo links en rechts toch nog voldoende SW en pro/expert sl7 fietsen en frames te vinden? Daarnaast zal de SW sl7 niet heel veel duurder zijn dan een specialized expert sl8...nespresso schreef: ↑06 sep 2023 17:17De enige reden voor mij om een Swørks (frameset) te nemen is de kleur: die Viavi Magento Gold ziet er wel heel mooi uit. Of de Viavi Cynan Blue, ook mooi. Dan is die matblauwe Tarmac toch net wat minder. Overigens vind ik de kleuren sowieso wat tegenvallen in de betaalbaardere complete fietsen. Zit nog een beetje te dubben om een overjarig en afgesprijsd SW SL7 frame te kopen (als die nog in mijn maat voorbijkomt) of toch een SW of gewone SL8 frameset. De geometrie staat me wel aan, ahoewel de stack wel iets groter had gemogen. Maar dat geldt voor bijna elk merk met een “performance” frame. Eigenlijk moeten ze die Aethos en Roubaix overboord gooien en een Tarmac maken met net iets grotere stack, maar wat nog geen echt endurance model wordt.wasbeer2006 schreef: ↑02 sep 2023 10:54 Wat mij zou tegenhouden bij specialized is dat ik toch eigenlijk een S works zou willen.
Maar een gewone waarschijnlijk beter is, net iets zwaarder, steviger en stijver en dan nog betaal ik meer geld dan bij een ander merk.
Een soort BMW zonder M pakket, net dat gevoel dat je iets mist.
Net als een fiets met Ultegra voor 9 of 10K. Geef dan die 1000 ook nog ff uit.
Niet dat het in functionaliteit of kwaliteit uitmaakt, maar gewoon.
6 of 7K zou ik net kunnen hebben met een niet topgroep.
De andere kant is, ik wissel wel een frame. Die 11 speed red is licht en blijft maar heel en goedkoop met een 18 rijden.
Wat is het voordeel van nieuw? Voor 1500 downgraden naar Ulltegra of froce?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat is er mis met 50-34?
Less is bore
In roubaix rijden ze altijd met een groter binnenblad een 44 dacht ik?
Maar zou belachelijk zijn als ze dit ook daadwerkelijk zo afleveren, want dan betekent dat dat je er geen bergje mee over geraakt...
50/34 is gewoon perfect voor 70% van de fietsende toerist
Maar zou belachelijk zijn als ze dit ook daadwerkelijk zo afleveren, want dan betekent dat dat je er geen bergje mee over geraakt...
50/34 is gewoon perfect voor 70% van de fietsende toerist
Zeg maar gerust 95%.