Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4999
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 sep 2023 17:56

Jonas is duidelijk de kopman. Hij bepaalt dat Kuss wint. Mooi!

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 14 sep 2023 17:58

Dat vingertje op die helm, hij juicht net zo achterlijk als hedendaagse voetballers.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 sep 2023 18:00

Wacht even op het flash interview voor je conclusies trekt
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2023 18:01

Ik vond de koprol het publiek in toch best aardig uitgevoerd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2023 18:06

Lcsmet schreef: 14 sep 2023 17:06
ColumsbusMJ schreef: 14 sep 2023 16:02 Al die gasten die meegaan in een groep met Evenepoel, waarom doen ze dat?
Omdat ze weten dat Evenepoel het merendeel van het werk onderweg doet en ze zo misschien toch de rit kunnen winnen.
Iedereen kan ook in het wiel van de Jumbo-Visma knechten blijven om er dan op de slotklim ongenadig uitgereden te worden door de Jumbo-Visma kopmannen..
Dan heb je meer kans tegen een renner die onderweg wel al aan kop gereden heeft. :)
Zouden er echt 13 man in het peloton zo dom zijn?

De enige manier om die Remco en Jumbo te verslaan is zonder Remco in de kopgroep komen.
Als je dan ziet dat Ineos, Bahrein en FDJ mee de weg blokkeren, zou je denken dat het bij de ploegleiders wel het geval is.
Ik snap ook nog steeds niet dat het blokkeren niet bestraft wordt, maar dat is weer een andere discussie.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 sep 2023 18:08

Vandaag was Vingegaard toch even modelploegmaat. Ook nog wat seconden afstand genomen voor de zekerheid.

Gelukkig heeft Kuss wel prima de benen om de niet jumbo concurrentie zelf redelijk goed aan te kunnen. Hij hoeft niet geduwd of overdreven gepaced te worden. Ik weet niet of je het dus wel cadeautje mag noemen. Ja Vingegaard had hem wel kunnen pakken, daar ben ik zeker van. Maar kuss heeft wel zichzelf in deze positie gereden, het hoort ook bij de teamsport om niet tegen je ploegmaats te rijden. Vandaag had Kuss eigenlijk pas voor het eerst echt hulp van Jonas. Ook heeft Kuss geholpen bij de overwinningen van Jonas en Primoz. Het is dus eerder een schuld inlossen dan een cadeautje verstrekken van Team Jumbo visma.

Dat Jumbo drie grote rondes wint en waarschijnlijk ( zonder gekkigheden ) met drie verschillende renners is toch wel bijzonder. En dan in de Vuelta ook nog 1,2,3 eindigen.

Voor het plezier van het wielervolgen hoop ik wel dat dit geen trend wordt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 sep 2023 18:09

Ernie C. schreef: 14 sep 2023 18:06
Zouden er echt 13 man in het peloton zo dom zijn?

De enige manier om die Remco en Jumbo te verslaan is zonder Remco in de kopgroep komen.
Als je dan ziet dat Ineos, Bahrein en FDJ mee de weg blokkeren, zou je denken dat het bij de ploegleiders wel het geval is.
Ik snap ook nog steeds niet dat het blokkeren niet bestraft wordt, maar dat is weer een andere discussie.
Juist. In de etappe die Costa won lukte het toch drie goede renners om vanuit de kopgroep Remco te verslaan. :winkthumb:

Vooral door zo min mogelijk kopwerk te doen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5986
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 sep 2023 18:11

ColumsbusMJ schreef: 14 sep 2023 17:53 Ik had het idee dat Roglic het daar nog niet mee eens was.
Ja hoor. Die heeft zich daar vandaag ook over uitgesproken. Hij heeft gezegd dat ze alle rondes met Kuss gewonnen hebben. En hij is de eerste waarvan hij hoopt dat hij wint.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 14 sep 2023 18:12

JPAR schreef: 14 sep 2023 18:11
ColumsbusMJ schreef: 14 sep 2023 17:53 Ik had het idee dat Roglic het daar nog niet mee eens was.
Ja hoor. Die heeft zich daar vandaag ook over uitgesproken. Hij heeft gezegd dat ze alle rondes met Kuss gewonnen hebben. En hij is de eerste waarvan hij hoopt dat hij wint.
Dan had ik dat gemist. Na vandaag zijn bij mij de twijfels ook weg.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2023 18:14

Super sympathiek richting Kuss, maar hoort een GT niet gewonnen te worden door de sterkste/slimste/beste renner?
Sportief vind ik het wel armoe hoor.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5986
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 sep 2023 18:19

daniel1975 schreef: 14 sep 2023 18:14 Super sympathiek richting Kuss, maar hoort een GT niet gewonnen te worden door de sterkste/slimste/beste renner?
Sportief vind ik het wel armoe hoor.
Is hij dat dan niet? Hij zat in die vlucht en pakte daarmee de trui. Hij heeft zelf een enorm goed tijdrit gereden waarin hij hem kon verdedigen. Het is toch verder ook normaal dat je je eigen teamgenoot niet uit de trui rijdt. In mijn beleving terecht.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 sep 2023 18:26

@Daniel: Ik niet. De wijze waarop Kuss de tijdrit reed, de wijze waarop hij de pico del Buitre won en de manier waarop hij zich stand hield in de overige zware etappes zegt toch genoeg?
Hij verdient deze zege en dat hij geen kopmanschap ambieert is soms wel strijdig geweest deze Vuelta. Maar om nu te zeggen dat het een rondewinnaar onwaardig is vind ik echt onzin.
Hij heeft alle drie de grote rondes gereden en echt niet op het gemak hoor. Dat hij nu zijn prijs weet te pakken zegt veel over zijn kwaliteiten. Niets gestolen aan en zeker niet cadeau geven!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie