Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 14 sep 2023 18:23

mrjellow schreef: 14 sep 2023 18:20
SiO2 schreef: 14 sep 2023 18:12
ColumsbusMJ schreef: 14 sep 2023 18:09 Jij slaat wel alleen aan bij het woord asielzoeker?
De hysterie begint vermakelijk te worden :D
Snap ik als je niet zo intelligent bent om de ernst van de zaak in te zien. Lekker dom om andere mensen lachen.
+1
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

mrjellow
Forum-lid

mrjellow 14 sep 2023 18:24

ColumsbusMJ schreef: 14 sep 2023 18:09 Jij slaat wel alleen aan bij het woord asielzoeker?
De rest van wat hier gediscussieerd wordt is van betrekkelijk laag niveau. Lullen over zaken in de marge. Ik sla alleen aan op zaken die zeer grote invloed hebben, zoals ons asielsysteem dat de potentie heeft om onze verzorgingsstaat ernstig te beschadigen en kan leiden tot hogere criminaliteitscijfers. Ik snap dat als je klaagt over Kaag en haar financiële beleid dat je niet zo zicht hebt op de thema's die dit land over 100 jaar nog beïnvloeden.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 14 sep 2023 18:26

Grenzen sluiten is altijd een goed idee. Verdragen eenzijdig opzeggen, heeft ook nooit geleid tot problemen.

Het zijn wel heel kortzichtige oplossingen.

Kennelijk is een mensenleven van een Nederlander belangrijker dan van een willekeurige vluchteling. Wat er nu gebeurt is inhumaan. Ik denk niet dat Europa alle vluchtelingen kan opvangen, maar mensen terug de zee induwen, grenzen sluiten en denken dat je daarmee voldoende hebt gedaan zou toch nooit mogen.

En de rechter kan simpelweg de tering krijgen? Man man man. In wat voor land wil jij leven? Het is allemaal zo selectief. Als jou dit zou overkomen, dan zou je anders piepen, maar het gaat je niet aan, dus interesseert het je niet. Je mag jezelf dan geen racist vinden, een egoïst ben je wel.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 14 sep 2023 18:34

(Afgezien van de wat sterke bewoordingen op het einde van je bericht) dikke +1 :winkthumb:
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

SiO2
Forum-lid

SiO2 14 sep 2023 18:39

Snap ik als je niet zo intelligent bent om de ernst van de zaak in te zien. Lekker dom om andere mensen lachen.
Ik lach mensen niet snel uit, maar jij hebt meerdere malen zo nadrukkelijk gesolliciteerd dat ik het niet kan laten.

mrjellow
Forum-lid

mrjellow 14 sep 2023 18:40

ColumsbusMJ schreef: 14 sep 2023 18:26 Grenzen sluiten is altijd een goede idee. Verdragen eenzijdig opzeggen heeft ook nooit geleid tot problemen.

Het zijn wel heel kortzichtige oplossingen.

Kennelijk is een mensenleven van een Nederlander belangrijker dan van een willekeurige vluchteling. Wat er nu gebeurt is inhumaan. Ik denk niet dat Europa alle vluchtelingen kan opvangen, maar mensen terug de zee induwen, grenzen sluiten en denken dat je daarmee voldoende hebt gedaan zou toch nooit mogen.

En de rechter kan simpelweg de tering krijgen? Man man man. In wat voor land wil jij leven? Het is allemaal zo selectief. Als jou dit zou overkomen, dan zou je anders piepen, maar het gaat je niet aan, dus interesseert. Je mag jezelf dan geen racist vinden, een egoïst ben je wel.
Nee dat is niet egoïstisch, het doet recht aan de REALITEIT dat er grenzen zitten aan humaniteit. Zoals er aan alles grenzen zit. Ik verwijs je nogmaals naar de burgemeester van NYC om te zien hoe snel dat inzicht kan indalen. Ja de rechter kan de tering krijgen. Het asielrecht bouwt voort op een verdrag uit de jaren '50. De daarmee gepaarde rechten verhinderen echter elke poging om het asielbeleid om op een fatsoenlijke manier vorm te geven waardoor Nederland ook nog recht kan doen aan de belangen van Nederlanders en de sociale staat die wij hier hebben opgebouwd. De argumentatie en interpretatie van rechters is vrijwel altijd gebaseerd op een fundamentalistische interpretatie van die wetten en niet op een interpretatie in de huidige tijd. Dan kunnen rechters en het 'recht' de tering krijgen ja. Wat jij voorstelt is niet humaan maar sentimenteel. Dat zijn de privileges van mensen die de realiteit nooit in de ogen hebben hoeven kijken. Is het jou al overkomen dat je geen huis kan krijgen omdat een Eritreeer voorrang krijgt, terwijl jij al jaren belasting betaalt in dit land? Nee, dus jij kan makkelijk praten. Jij bent de egoist in deze want jij denkt niet aan wat dit betekent voor andere mensen. Ik zeg het al jaren, niet hervormen het creëren van inhumaniteit..Het individuele asielrecht moet van tafel. Ik wil in een land leven met grenzen, waarin we besluiten nemen op basis van redelijkheid en niet op misplaatst idealisme in een wereld met 8 miljard. En jij?

mrjellow
Forum-lid

mrjellow 14 sep 2023 18:41

SiO2 schreef: 14 sep 2023 18:39

Ik lach mensen niet snel uit, maar jij hebt meerdere malen zo nadrukkelijk gesolliciteerd dat ik het niet kan laten.
Dank voor je bijdrage, einde discussie met jou.

SiO2
Forum-lid

SiO2 14 sep 2023 18:42

mrjellow schreef: 14 sep 2023 18:41
SiO2 schreef: 14 sep 2023 18:39

Dank voor je bijdrage, einde discussie met jou.
We waren niet in discussie, maar toch graag gedaan. :like:

mrjellow
Forum-lid

mrjellow 14 sep 2023 18:49

Enzzo schreef: 14 sep 2023 18:34 (Afgezien van de wat sterke bewoordingen op het einde van je bericht) dikke +1 :winkthumb:
Ja die sterke bewoordingen zijn wellicht niet altijd verstandig. Maar ik ga met gestrekt been in deze discussie. Dit land is in slaap gesuft. Niemand voelt meer urgentie of de behoefte om grote problemen echt het hoofd te bieden. Tientallen jaren welvaart doet dat wellicht met een samenleving. Tot die opeens weg is.. zie Latijns Amerika.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 14 sep 2023 18:52

Lekker makkelijk MRJELLOW…

Ik heb -tijdens corona- samen met mijn vrouw onderzoek gedaan naar de internationale wetten en regels die internationaal en binnen Europa zijn aangenomen aangaande vluchtelingen.
Je wilt niet weten wat daarin allemaal geschonden is en wat er nog steeds aan de laars gelapt wordt!! Het is echt schandalig
Als iedereen gewoon de regels zou volgen zou het probleem zich uitsluitend concentreren op de vluchtelingen die geen legitieme reden hebben (volgens de huidige regels en wetten) om zich als vluchteling te melden. Dus de mensen die uitsluitend op economische gronden hun heil zoeken in Europa. Maar omdat nu alles en iedereen onder de grote boze noemer asielzoekers wordt geschaard hebben we een enorm probleem. (En dat ontken ik dus ook niet)

Maar de chaos die ontstaan is is een gevolg van het niet nakomen van afspraken en wetten. Lang leve de politiek en de enorme Europese eenheid!

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 14 sep 2023 20:55

Wat ik verbazingwekkend vind aan de hele discussie omtrent de asielstroom naar Europa is dat men in deze discussie volledig voorbij gaat aan het feit dat deze georganiseerd wordt door keiharde onderwereld.
Mensen moeten grof geld betalen om een plekje in een rubberboot te bemachtigen en worden dan door keiharde gewetenloze mensensmokkelaars naar Europa gesmokkeld. Als ze dan het geluk gehad hebben levend in Europa te arriveren, mogen ze diezelfde smokkelorganisaties terug gaan betalen middels prostitutie o.i.d.
Dit is al jaren gaande, denk bijv ook aan de bootvluchtelingen destijds uit Vietnam, of de talloze vluchtelingen die stikken in een container.

Is gewoon keiharde onderwereld.

Vluchtelingen moeten zeker geholpen worden, maar niet op de huidige wijze.

Opvang in de regio op een wijze waardoor men zelf later in staat geacht mag worden hun eigen land verder op te bouwen.
Met minder geld krijg je betere resultaten.

Maar goed, dat valt natuurlijk verkeerd bij al die instanties die hun verdienmodel hebben rondom het gehele asielgebeuren.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 14 sep 2023 21:09

En dat is precies ook een probleem van regulering en handhaven van internationale regels en wetten!
Het probleem is niet de vluchteling : het probleem is de wegkijkcultuur en alles op z’n beloop laten van de regeringen
Het is niet voor niet dat er alleen humanitaire organisaties zijn die zich bekommeren om mensenlevens in het hele vluchtelingen debacle. Gelukkig zijn er nog van dit soort organisaties die begaan zijn met het lot van mensenrechten!
Dat de diverse overheden totaal negeren wat er ooit is afgesproken aangaande asielaanvraag en vluchtelingen beleid is het onderliggende probleem. Juist die apathie veroorzaakt de mensensmokkel en criminaliteit.
Als Europa nu eens als één geheel zou opstaan om deze wantoestanden aan te pakken zou het voor veel mensen duidelijkheid geven en zou er misschien iets minder extreem rechts sentiment zijn binnen de EU

Gesloten