Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 15 sep 2023 16:05

Blijkbaar was het dan toch niet “rechts” genoeg 🤔

SiO2
Forum-lid

SiO2 15 sep 2023 16:14

mao schreef: 15 sep 2023 16:05 Blijkbaar was het dan toch niet “rechts” genoeg 🤔
Voor sommigen inderdaad niet ;) .Hoewel ik het er inhoudelijk uiteraard niet mee eens ben, kunnen sommigen hier wat immigratie/asiel betreft veel beter op bijv. de PVV of JA21 stemmen, en niet op de VVD.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 15 sep 2023 16:22

Hou het er maar op dat als een land een echt anti-immigratie beleid wil voeren de bobo's in Brussel daar alles aan doen om dat te verhinderen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 sep 2023 16:23

SiO2 schreef: 15 sep 2023 16:14
mao schreef: 15 sep 2023 16:05 Blijkbaar was het dan toch niet “rechts” genoeg 🤔
Voor sommigen inderdaad niet ;) .Hoewel ik het er inhoudelijk uiteraard niet mee eens ben, kunnen sommigen hier wat immigratie/asiel betreft veel beter op bijv. de PVV of JA21 stemmen, en niet op de VVD.
Gelukkig is er nog een middenweg. En zijn we allemaal vrij in wat we kiezen.
Je aannames in je vorige post gaan wel heel erg ver. Drie vliegvakanties, ja toe maar. En de PvdA is later nooit een onderdeel van de kabinetten geweest? En daar hebben ze niet een stempeltje op gezet? Door het polderen hebben vele partijen meegewerkt aan wat het nu is.

SiO2
Forum-lid

SiO2 15 sep 2023 16:28

Lcsmet schreef: 15 sep 2023 16:22 Hou het er maar op dat als een land een echt anti-immigratie beleid wil voeren de bobo's in Brussel daar alles aan doen om dat te verhinderen.
Dat komt doordat er internationale verdragen bestaan en we binnen de EU afspraken hebben gemaakt. Uiterste stap is om de EU te verlaten en alle (immigratie-gerelateerde) internationale verdragen op te zeggen. In dat geval kun je prima iedereen weigeren aan de grens. Het lijkt me een bijzonder slecht idee, maar in theorie kan het natuurlijk wel. Dan hebben die bobo's in Brussel niets meer te vertellen. :D Levert overigens wel weer wat andere nadelen op...

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 15 sep 2023 16:33

SiO2 schreef: 15 sep 2023 16:28
Lcsmet schreef: 15 sep 2023 16:22 Hou het er maar op dat als een land een echt anti-immigratie beleid wil voeren de bobo's in Brussel daar alles aan doen om dat te verhinderen.
Dat komt doordat er internationale verdragen bestaan en we binnen de EU afspraken hebben gemaakt. ...........
Kunnen we het er over eens zijn dat een vluchtelingenverdrag uit 1951 niet meer vol te houden is?
Afbeelding

Ik heb ooit eens artikel gelezen dat er voor elke auto iemand moest lopen met een vlag, dat is in de loop der tijd ook uit het verkeersreglement geschrapt.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 15 sep 2023 16:39

[/quote]
Gelukkig is er nog een middenweg. En zijn we allemaal vrij in wat we kiezen.
Je aannames in je vorige post gaan wel heel erg ver. Drie vliegvakanties, ja toe maar. En de PvdA is later nooit een onderdeel van de kabinetten geweest? En daar hebben ze niet een stempeltje op gezet? Door het polderen hebben vele partijen meegewerkt aan wat het nu is.
[/quote]
Er is zoveel water bij de wijn gegaan om het beleid ook nog eens door de 1st kamer te krijgen, dat het ondertussen zure druivensap is geworden.
Over Omtzigt begin ik ook zo m’n bedenken te krijgen als je ziet wat zich bij hem heeft gemeld, t’s ondertussen CDA 2.0 geworden.

SiO2
Forum-lid

SiO2 15 sep 2023 16:42

Lcsmet schreef: 15 sep 2023 16:33
SiO2 schreef: 15 sep 2023 16:28
Dat komt doordat er internationale verdragen bestaan en we binnen de EU afspraken hebben gemaakt. ...........
Kunnen we het er over eens zijn dat een vluchtelingenverdrag uit 1951 niet meer vol te houden is?
Afbeelding

Ik heb ooit eens artikel gelezen dat er voor elke auto iemand moest lopen met een vlag, dat is in de loop der tijd ook uit het verkeersreglement geschrapt.
Afbeelding
Dat is misschien best een goede discussie waard, maar dan moet het over dat verdrag gaan. Nu geven we de rechtspraak de schuld, terwijl die slechts toetsen of wetten en verdragen nageleefd worden. Hoewel ik hier gisteren iemand hoorde roepen dat de rechter "de tering kan krijgen". :D

SiO2
Forum-lid

SiO2 15 sep 2023 16:44

mao schreef: 15 sep 2023 16:39 Er is zoveel water bij de wijn gegaan om het beleid ook nog eens door de 1st kamer te krijgen, dat het ondertussen zure druivensap is geworden.
Over Omtzigt begin ik ook zo m’n bedenken te krijgen als je ziet wat zich bij hem heeft gemeld, t’s ondertussen CDA 2.0 geworden.
Zowel Omtzigt als de BBB lijken qua inhoud enorm op het CDA. Ze proberen echter vooral een nieuw soort politiek te bedrijven, de vraag is altijd wat daar uiteindelijk van over blijft. Dus een VVD/NSC/BBB/PVV-kabinet is eigenlijk hetzelfde als Rutte 1, maar dan met een andere premier.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 15 sep 2023 16:46

Jans schreef: 15 sep 2023 15:44
ColumsbusMJ schreef: 15 sep 2023 15:35 Ik weet dat Rutte niet alleenheerser is geweest, maar naar mijn weten heeft links al jaren geen meerderheid meer in de kamer. Ofwel er moeten toch mensen van rechts akkoord zijn gegaan met het gevoerde beleid.
Nou, wat dacht je van het vorige kabinet, dat was niet zo rechts hoor. En hetgeen wat na kon reizen van de gastarbeiders was niet mis. Dat was toch echt een links bedenksel.
Ik had verwacht dat jij, als een oudere burger, toch beter zou weten hoe de kabinetten de laatste 50 jaar samengesteld zijn geweest. Dan is het heel raar dat je niet daar ook naar kijkt. :?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 sep 2023 17:03

JPAR schreef: 15 sep 2023 16:46
Jans schreef: 15 sep 2023 15:44
ColumsbusMJ schreef: 15 sep 2023 15:35 Ik weet dat Rutte niet alleenheerser is geweest, maar naar mijn weten heeft links al jaren geen meerderheid meer in de kamer. Ofwel er moeten toch mensen van rechts akkoord zijn gegaan met het gevoerde beleid.
Nou, wat dacht je van het vorige kabinet, dat was niet zo rechts hoor. En hetgeen wat na kon reizen van de gastarbeiders was niet mis. Dat was toch echt een links bedenksel.
Ik had verwacht dat jij, als een oudere burger, toch beter zou weten hoe de kabinetten de laatste 50 jaar samengesteld zijn geweest. Dan is het heel raar dat je niet daar ook naar kijkt. :?
Ach, ik heb net even gekeken in welke kabinetten de PvdA ook gezeten heeft. Dus best wel makkelijk om de problemen de andere richting op de schuiven. Ik verbaas me werkelijk over de discussie hier. Er wordt net gedaan of Rutte overal de schuld van is, nergens iets goeds gedaan heeft. Ik ben best benieuwd welk land het in de ogen van de mensen hier die zo tegen zijn, het wel naar hun zin gedaan heeft. (Ik kom oorspronkelijk uit een rood nest).

pino
Forum-lid HC

pino 15 sep 2023 17:17

Omzigt lijkt vooral als de CDA te willen, maar dan 27 keer gecontroleerd op zuiverheid, waardoor er helemaal niets gaat gebeuren.
Niet zijken maar reiden !

Gesloten