Specialized
Wil je ook zo'n breed stuur? Mijn ervaring met de Specialized dealer hier in de buurt (maar die staan ook wel echt bekend als erg makkelijk) is dat dat allemaal kostenloos aan naar wens aangepast kan worden, mag op zich ook wel voor wat de fietsen tegenwoordig kosten. Vraag dat dus wel even na.
Ik ben niet zo breed dus ik heb mijn maatje 61 Tarmac sowieso aan laten passen met een 42cm stuur, achteraf had dat nog wel een 40 mogen zijn.
Ik ben niet zo breed dus ik heb mijn maatje 61 Tarmac sowieso aan laten passen met een 42cm stuur, achteraf had dat nog wel een 40 mogen zijn.
Ik ben 1.79. SL7 in maat 54, zadelpen zonder setback en 9cm stuurpen, stuur is 40 breed.Drkjv schreef: ↑15 sep 2023 10:20 Dit weekend ga ik een tarmac sl7 testen in maat 58. Met mijn 1m80 en 78cm zadelhoogte zou deze fiets me normaal moeten passen met een stuurpen van 10cm.
Zijn er nadelen van in het laagste 'spectrum' te vallen van framemaat?
Een 58 start bij 1m80. Nog mensen met mijn lichaamsmaten met een 58 hier?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Klopt, een 58 cm frame met 10 cm stuurpen, zadelpen zonder setback en stuur met korte reach zou zo maar eens perfect kunnen zitten.nijkie schreef: ↑15 sep 2023 16:56Set-back van zadelpen reach van het stuur heeft ook aardige invloed.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zipp heeft 70mm reach.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ja, voor de gemmiddelde nederlander moet je een stuur met zo kort mogelijk reach nemen.
70 of 75mm.
Ik denk ook dat het veel beter zou zijn als ze de stack een maat terug brengen dus de stack van een 58 op een 56 etc.
Degenen die dan echt een drop van 14cm willen nemen dan net als een prof een klein frame met lange stuurpen.
Dat gaat denk ik in 9 van 10 gevallen een voordeel opleveren. Over het algemeen zie ik onderweg een (te) korte stuurpen en altijd wel 2cm spacers, zelfden minder.
70 of 75mm.
Ik denk ook dat het veel beter zou zijn als ze de stack een maat terug brengen dus de stack van een 58 op een 56 etc.
Degenen die dan echt een drop van 14cm willen nemen dan net als een prof een klein frame met lange stuurpen.
Dat gaat denk ik in 9 van 10 gevallen een voordeel opleveren. Over het algemeen zie ik onderweg een (te) korte stuurpen en altijd wel 2cm spacers, zelfden minder.
Fijn stuur en loopt ook iets terug naar binnen.SL70 type.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jammer dat Zipp geen interne kabels ondersteunt anders zou ik zo een Zipp stuur op de F12 zetten. Mooie, ingetogen stuurtjes.
Less is bore
Het Vision stuur dan?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dit is toch geen gezicht.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ziet er niet uit.
Less is bore