Ketting roulatie bijhouden
Sindskort ben ik overgestapt op hot waxen van kettingen met een slowcooker ipv kettingolie. Ik heb hiervoor 2 kettingen in gebruik die ik per 250/300km wil wisselen, zodat ik pas na 600km opnieuw hoef te waxen. Nu ben ik opzoek naar een handig systeem waarmee ik per ketting kan bijhouden hoeveel km ermee is gereden. Nou weet ik dat Strava een optie heeft om onderdelen te registreren en daar worden dan automatisch de km's van bijgehouden. Dat werkt alleen via hun site en niet met de app en je kan niet per rit aangeven welke ketting gebruikt is. Kent iemand een ander handig tooltje? Of hoe doen jullie dat?
Je kan toch in Strava gewoon 2 fietsen maken:
Giant ketting A
Giant ketting B
Simpeler wordt het het niet...
Giant ketting A
Giant ketting B
Simpeler wordt het het niet...
Voor de MTB heb ik dat een paar jaar proberen vol te houden. Drie kettingen ‘naast’ elkaar en dan periodiek wisselen.
Het leverde niets, behalve veel werk.
Ik versleet nog steeds drie kettingen tot ik de cassette moest vervangen.
Het leverde niets, behalve veel werk.
Ik versleet nog steeds drie kettingen tot ik de cassette moest vervangen.
hun fietsen.
-
- Forum-lid HC
Ik meet gewoon. Kilometers zeggen niet alles.
Het gaat er meer om dat je niet over de 0.5 schiet alles daaronder maakt niet zo veel uit.
Het gaat er meer om dat je niet over de 0.5 schiet alles daaronder maakt niet zo veel uit.
Het ging er om dat hij meer fietsen zou moeten nemen om minder vaak te hoeven waxen. Dus 4 kettingen in een "badje"?
-
- Forum-lid HC
Als je op maximaal 0.5 vervangt (bij 12 speed) en redelijk verspreid over je cassette rijd dan voegt het niet heel veel toe inderdaad.
Ik vind het wel prettig met waxen, dan hangen er na een hele serie steeds weer 3 of 4 kettingen klaar en hoef ik een ruime maand tot twee niets aan onderhoud te doen.
Ik vind het wel prettig met waxen, dan hangen er na een hele serie steeds weer 3 of 4 kettingen klaar en hoef ik een ruime maand tot twee niets aan onderhoud te doen.
Dat is ook precies mijn gedachte. Het wisselen van ketting is minder werk dan elke 300km opnieuw te waxen. Met 2 kettingen scheelt het gewoon tijd.wasbeer2006 schreef: ↑18 sep 2023 14:50