Haha, ik zie het jou al doen 'luisteren' met je gradenboog in je hand, haha.borgmonster schreef: ↑02 aug 2023 23:34 Als ze op 60 graden versprongen in de body zitten, kun je het verifiëren door te kijken of het wiel/de body bij elke 60 graden of bij elke 30 graden verdraaiing een klik geeft.
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Super! Ik had nog een kunststof Garmin houder voor een lampje. Die gekannibaliseerd, kapotte opname Varia aangepast. Lijm op alle contactvlakken en alles werkt weer.
Die dogears oplossing ziet er goed uit! De schroeven snapte ik niet goed, maar die zet je in de "paddenstoel" van Garmin toestel. Ben het niet zo eens met daarin secondenlijm te gebruiken, die gaat los na langdurig contact met water.
Dogma F
Soms vraag ik me af waar ik mn hersens heb gelaten…
Bike fit gehad, zadel hoogte een paar mm veranderd naar 73.3.
Nu heb ik ook een gravelbike met 172.5 cranks ipv 170. Dus daar mn zadelhoogte naar 73.3 -2.5 gedaan: 70.8 dus.
Eerste rit had ik het gevoel dat ik op een kinderfiets reed. Zadel op gevoel omhoog gedaan omdat ik natuurlijk geen meetlint meehad en ik met de auto op pad was. Na 2x verstellen gekeken waar de hele kleine lijntjes van mn oude zadelhoogte zichtbaar waren, en daar naartoe gezet. Eenmaal thuis nogmaals met de meetlint, en zag ik dat deze op 73.0 stond. En toen pas ging het kwartje vallen dat er tussen 170 en 172.5 cranks geen 2.5 cm verschil zit oftewel, mn oude zadelhoogte van mn gravelbike was perfect en een hoop moeite voor niets
Bike fit gehad, zadel hoogte een paar mm veranderd naar 73.3.
Nu heb ik ook een gravelbike met 172.5 cranks ipv 170. Dus daar mn zadelhoogte naar 73.3 -2.5 gedaan: 70.8 dus.
Eerste rit had ik het gevoel dat ik op een kinderfiets reed. Zadel op gevoel omhoog gedaan omdat ik natuurlijk geen meetlint meehad en ik met de auto op pad was. Na 2x verstellen gekeken waar de hele kleine lijntjes van mn oude zadelhoogte zichtbaar waren, en daar naartoe gezet. Eenmaal thuis nogmaals met de meetlint, en zag ik dat deze op 73.0 stond. En toen pas ging het kwartje vallen dat er tussen 170 en 172.5 cranks geen 2.5 cm verschil zit oftewel, mn oude zadelhoogte van mn gravelbike was perfect en een hoop moeite voor niets
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Googelen op "Garmin repair tab" of "repair tool set garmin", er zijn diverse aanbieders op Ali.
Je Garmin komt dan wel iets hoger op je mount te zitten vanwege het extra "schijfje" wat je onder je Garmin schroeft.
Oh wacht, is voor de Varia. Volgens mij moet dat daar ook bij kunnen.
Je Garmin komt dan wel iets hoger op je mount te zitten vanwege het extra "schijfje" wat je onder je Garmin schroeft.
Oh wacht, is voor de Varia. Volgens mij moet dat daar ook bij kunnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17
Boutje van caliper dolgedraaid...
Dan maar uitboren en splitpennetje gebruiken.
Dan maar uitboren en splitpennetje gebruiken.
Twee kleine maar met het oog op de "met drukke agenda's geplande" vriendenrit van morgen vervelende verprutsingen bij routineklusjes. Vanmiddag de Flare even een kort sopje gegeven en daarna meteen de latex in de banden aangevuld. Tijdens het leeglopen van de voorband, hoorde ik deze ploppen, gevolg was dat de band (Schwalbe Pro one TLE) niet meer in de goed in de velgbed van de DT Swiss p1800 zat. Ik dacht geen probleem, even met de booster terug erop ploppen en de band ligt weer goed in de velg. Niets is minder waar, pas bij de tweede poging met een hoge druk de juiste plop gehoord. Maar..... bij het terugplaatsen van de ventielkern bleek deze niet goed meer te willen sluiten, nieuwe kern erin en weer was de band niet goed op de velg. Meerder pogingen gedaan maar er blijft een hoogteslag in de band liggen. Daarnaast lukt het me op een of andere manier niet meer om de hendels van de steekas op de juiste plek tegen het frame aan te zetten, zodat het wiel ook goed vast komt te zitten, gevolg hiervan is dat ik het vriendenritje heb moeten afzeggen en morgen toch maar eens naar winkel moet om deze vaak voorkomende en nooit misgaande klusje uit te besteden.
2019 Apex Sharp
2021 Apex Flare
2021 Apex Flare
-
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Ik had een bijzondere. Trapaslagers (Campagnolo Ultra Torque) van de fiets van mevr stillekracht voelden ineens niet meer goed. Ondanks de grote hoeveelheid kilometers die ik zelf rij ben ik niet gewend om lagers te moeten vervangen. Zij rijdt niet zo veel, dus het was wat bijzonder.
Lagers en verwijder tool besteld. Lager was snel verwijderd en de nieuw gemonteerd. Voor de zekerheid de cups nog even uit het frame gehaald om ze schoon te maken en te voorkomen dat ze vast rotten. Linker lager ging erg zwaar. Kwam er warm uit. Bij het opnieuw monteren ging het bijzonder zwaar. Er was iets niet in orde.
Uiteindelijk naar LBS gegaan. Draad opgeschoond met de tap. Daarna nog even bracket vlakken (die leek niet goed te zijn gevlakt). Komen we erachter dat de draad er niet recht in zit. Het had dus weinig zin om er nieuwe cups in te draaien. Dan is het weer wachten op een versleten lager. Achteraf snap ik ook wel waarom het bracket niet gevlakt was. Door de scheve draad was de vlak-frees niet te monteren.
Lang verhaal kort; ben begonnen om een trapaslager te vervangen en geëindigd met een nieuw (alu) frame.
Lagers en verwijder tool besteld. Lager was snel verwijderd en de nieuw gemonteerd. Voor de zekerheid de cups nog even uit het frame gehaald om ze schoon te maken en te voorkomen dat ze vast rotten. Linker lager ging erg zwaar. Kwam er warm uit. Bij het opnieuw monteren ging het bijzonder zwaar. Er was iets niet in orde.
Uiteindelijk naar LBS gegaan. Draad opgeschoond met de tap. Daarna nog even bracket vlakken (die leek niet goed te zijn gevlakt). Komen we erachter dat de draad er niet recht in zit. Het had dus weinig zin om er nieuwe cups in te draaien. Dan is het weer wachten op een versleten lager. Achteraf snap ik ook wel waarom het bracket niet gevlakt was. Door de scheve draad was de vlak-frees niet te monteren.
Lang verhaal kort; ben begonnen om een trapaslager te vervangen en geëindigd met een nieuw (alu) frame.
Door met een vloerpomp de band even op te pompen tot zijn maximale toegestane druk (velg en/of band) zal deze zich zonder hoogteslag gaan zetten in het profiel van de velg.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Schroefdraad dat niet (meer) recht in het brackethuis zit komt doordat de draad van de schroefdraad is vernacheld hetzij door foute montage van de cups, hetzij door fout gebruik van de tap.stillekracht schreef: ↑20 sep 2023 07:17 Draad opgeschoond met de tap. Daarna nog even bracket vlakken (die leek niet goed te zijn gevlakt). Komen we erachter dat de draad er niet recht in zit. Het had dus weinig zin om er nieuwe cups in te draaien. Dan is het weer wachten op een versleten lager. Achteraf snap ik ook wel waarom het bracket niet gevlakt was. Door de scheve draad was de vlak-frees niet te monteren.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless