Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 sep 2023 14:41

:winkthumb: Nothing But Thieves - Overcome
https://www.youtube.com/watch?v=TzTv976 ... 6ghws&t=29

:winkthumb: Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime (Live from Paisley Abbey)
https://www.youtube.com/watch?v=rddDM-P ... ws&index=3

:winkthumb: The War On Drugs - I Don't Live Here Anymore (feat. Lucius)
https://www.youtube.com/watch?v=MVh6XTw ... ws&index=6
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 sep 2023 17:35

Orlok schreef: 11 sep 2023 19:12 Simple Minds, prachtig kan er geen genoeg van krijgen, komen volgend jaar weer naar de Ziggo Dome:
Goede tip ! Ik heb ze 2 x live gezien ( bijna zelfde playlist ) in 1989. Eerst de Kuip en later dat jaar in Ahoy.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 22 sep 2023 10:51

Ik ben een enorme muziekliefhebber, kan niet zonder. Ik hou van veel maar heb een voorkeur voor symfonische rockmuziek zoals van Marillion (met Fish), Genesis, Simple Minds, Deep Purple, Pink Floyd, Yes, Emerson, Lake & Palmer.

Sinds kort ook een DVD in bezit van Mostly Autumn, echt geweldig. Beetje bombastisch met veel gitaarsolo's.

Maar ik ben ook gek op Nederlandstalig zoals van André Hazes sr, Drukwerk, Klein Orkest etc.
Earth & Fire, Kayak, Shocking Blue......

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 22 sep 2023 17:15

Goed! Herkenbaar hoor. Als je ook nog jazz, blues, fusion, soul en new wave toe kan voegen, kunnen we een playlist delen ;-)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 sep 2023 18:48

Ja, ja. Ik heb "helaas" ook een brede muziek smaak.
Ik koop iedere maand wel ern tijdschrift en zit ik alle albums uit de recensies op te zoeken.

Vanmorgen in de auto Nathaniel Rateliff opgezet. Ook lekker

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 sep 2023 19:59

luvene schreef: 22 sep 2023 10:51 Ik ben een enorme muziekliefhebber, kan niet zonder. Ik hou van veel maar heb een voorkeur voor symfonische rockmuziek zoals van Marillion (met Fish), Genesis, Simple Minds, Deep Purple, Pink Floyd, Yes, Emerson, Lake & Palmer.

Sinds kort ook een DVD in bezit van Mostly Autumn, echt geweldig. Beetje bombastisch met veel gitaarsolo's.

Maar ik ben ook gek op Nederlandstalig zoals van André Hazes sr, Drukwerk, Klein Orkest etc.
Earth & Fire, Kayak, Shocking Blue......
Bijzondere samenstelling. Tussen al die grote namen valt Hazes toch wel uit de toon imho. Is geen alledaagse combi.

(Ik vind Hazes persoonlijk een enorm uitgewrongen commercieel gedrocht geworden, maar das een andere discussie)
Less is bore

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 23 sep 2023 08:39

daniel1975 schreef: 22 sep 2023 19:59
luvene schreef: 22 sep 2023 10:51 Ik ben een enorme muziekliefhebber, kan niet zonder. Ik hou van veel maar heb een voorkeur voor symfonische rockmuziek zoals van Marillion (met Fish), Genesis, Simple Minds, Deep Purple, Pink Floyd, Yes, Emerson, Lake & Palmer.

Sinds kort ook een DVD in bezit van Mostly Autumn, echt geweldig. Beetje bombastisch met veel gitaarsolo's.

Maar ik ben ook gek op Nederlandstalig zoals van André Hazes sr, Drukwerk, Klein Orkest etc.
Earth & Fire, Kayak, Shocking Blue......
Bijzondere samenstelling. Tussen al die grote namen valt Hazes toch wel uit de toon imho. Is geen alledaagse combi.

(Ik vind Hazes persoonlijk een enorm uitgewrongen commercieel gedrocht geworden, maar das een andere discussie)
Over smaak valt niet te twisten hè ;) . Hazes valt NOOIT uit de toon, we hebben het hier wel over de enige echte en niet die over het paard getilde joch van hem...... dus Drukwerk en Klein Orkest vallen niet uit de toon? Ik hou ook van Andrea Bocelli, Carpenters en van 2Unlimited. Ligt een beetje aan mijn stemming en oh ja, The Doors, Light my Fire en LA Woman :like:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 sep 2023 09:08

Haha.... nouja met Hazes ook niet?

Ik heb ook muziek die ik 20 jaar terug niets vond en nu wel goed. Ik hou ook van veel.
Enige wat ik nooit zelf zal opzetten is hardrock, metal en Nederlandstalig.
Maar daarnaast gaat het van oude hardcore oldskool tot aan een stuk opera.

We hebben het hier alleen over de muziek, maar gaat het er ook niet om waar het uitkomt?
Als winter project ga ik twee surroundspeakers bouwen. De front worden vervangen en met de hardware ga ik beter surrounds bouwen en een nieuwe center. Die is nu ingebouwd in het dressoir en eigenlijk iets te smal en daardoor zit de baspoort achter en te dicht tegen de muur. Als nieuwe fronts komen er denk ik geen zelfbouw meer maar een set B&W 702 s3,s

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 23 sep 2023 09:24

wasbeer2006 schreef: 23 sep 2023 09:08 We hebben het hier alleen over de muziek, maar gaat het er ook niet om waar het uitkomt?
Als winter project ga ik twee surroundspeakers bouwen. De front worden vervangen en met de hardware ga ik beter surrounds bouwen en een nieuwe center. Die is nu ingebouwd in het dressoir en eigenlijk iets te smal en daardoor zit de baspoort achter en te dicht tegen de muur. Als nieuwe fronts komen er denk ik geen zelfbouw meer maar een set B&W 702 s3,s
Zeker wel, ik heb in de woonkamer een AV receiver uit 2004 van Denon met daarbij een DVD speler ook van Denon. Verder 2 frontspeakers, Center, Actieve sub en 2 surround speakers voor achter allemaal van Elac. In mijn hobbykamer heb ik een Bose Acoustimass systeem met van die 2 kleine kubus speakers en dan een bas module.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2023 10:16

Hazes was in zijn tijd prima. Maar die hele familie en het merk Hazes hebben bij mij wel voor een stuk aversie gezorgd. Sr. wordt helemaal uitgewrongen en als BN-er mag je niet ontbreken bij Hazes Zingt. Bleegh.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 sep 2023 12:40

Maar dat hoor je toch niet :-)
Je wordt toch geen cancelaar als iemand wat verkeerds heeft gedaan?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2023 14:02

Haha, je doelt op minderjarige Rachel? ;-)

Nee, werkt bij mij een beetje zoals bij voetbal of Evenepoel: hoe meer een persoon/iets wordt opgehemeld tot in het absurde, hoe groter mijn aversie wordt. Ieder zijn tik zullen we maar zeggen ;-)
Less is bore

Plaats reactie