Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 19 sep 2023 16:57

Lcsmet schreef: 19 sep 2023 15:37 Het zou zo maar kunnen dat de andere ploegen volgend jaar in een grote ronde geen enkele ontsnapping met een (mogelijke winnaar) renner van Jumbo Visma meer laten wegrijden.
Doordat Kuss nu zo'n voorsprong had zaten de echte Jumbo kopmannen in een zetel.
Denk je dat ze volgend jaar weer met z’n drieën samen zullen rijden?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 sep 2023 17:02

Je weet nooit, maar nu blijkt wel dat eens je in de juiste ploeg zit je als goede renner ook een ronde kan winnen.
Kuss had bijvoobeeld bij Ineos, deze Vuelta niet gewonnen.
Wat niets afdoet aan zijn verdienste he.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 sep 2023 18:04

Lcsmet schreef: 19 sep 2023 17:02 Je weet nooit, maar nu blijkt wel dat eens je in de juiste ploeg zit je als goede renner ook een ronde kan winnen.
Kuss had bijvoobeeld bij Ineos, deze Vuelta niet gewonnen.
Wat niets afdoet aan zijn verdienste he.
Dat denk ik ook niet, want we hebben het hele Ineos niet gezien deze Vuelta. Overigens vallen ze me het hele jaar al tegen. Thomas reed goed in de Giro en her en der eens een individuele prestatie, maar qua klassementen zien we ze dit jaar niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 19 sep 2023 18:25

Rodriguez was wel oké, maar naar zeven keer de tour gewonnen te hebben in de afgelopen twaalf jaar valt een vierde plek op meer dan dertien minuten wellicht wat tegen. Ben benieuwd wie ze volgend jaar vooruitschuiven, met Bernal dachten ze goud in handen te hebben. Ik denk niet dat hij ooit nog een podium rijdt.

Als JV weer met een soortgelijke club naar de TDF komen dan wordt het denk ik een wel heel eenzijdige TDF. Hopelijk kunnen Evenepoel en Pogacar en wellicht een ander aan de stoelpoten van JV zagen. Hegemonie is voor de kijken nooit heel interessant.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 sep 2023 18:37

Rodriguez was ik vergeten. Die heeft zeker een nette Tour gereden. Net als Ayuso is dat wel een renner naar de toekomst.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 19 sep 2023 18:41

De vraag is vooral: hoe ga je die dominantie van de ploeg doorbreken? Meestal blijft een dominante ploeg wel een aantal jaar overeind. Pogacar (voornaamste kandidaat) kan uiteindelijk de tour wel winnen, maar dat gaat naar alle waarschijnlijkheid niet zijn omdat UAE/Pogacar de Jumbo ploeg sloopt. Eerder omdat hij elke keer op de meet net genoeg tijd verzameld en zo het geel wint.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5278
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 19 sep 2023 19:03

Lcsmet schreef: 19 sep 2023 15:37 ...
Doordat Kuss nu zo'n voorsprong had zaten de echte Jumbo kopmannen in een zetel.
Net niet; want daardoor zijn de echte kopmannen niet gewonnen... leek me eerder een dwangbuis. De ploeg daarentegen zat wel in een zetel...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 sep 2023 19:04

De Spaanse kranten hier hadden het gister alleen over futbol en Sainz.
Wielrennen is klein bier en daarbinnen is de Vuelta ook nog eens een kleine koers.

Ik gun het Kuss maar vond het in alle opzichten een draak van een koers. Als ik eerlijk ben heeft Remco mij nog de meeste fun gebracht. Mentaal echt wel heel knap.

En Jumbo? Kan zomaar dat ze volgend jaar niks pakken. En eigenlijk hoop ik in de grote ronde 3 winnaars uit 3 verschillende ploegen.
Bovenal hoop ik op echte strijd en die hebben we nu gewoon niet gezien.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 19 sep 2023 19:07

Gezien de situatie en reacties van Roglic is er lijkt me toch een kans dat hij volgend jaar in andere teamkleuren rijdt. Ik geloof niet zo in Lidl-Trek maar eerder Ineos - die blijven maar wachten met volk op te tekenen voor volgend jaar. Het zou niet slecht zijn voor de spankracht in de GTs.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 sep 2023 19:30

Ik hoop het. Ben geen uitgesproken fan van het gerommel uit de Sky tijd, maar Ineos hoort toch wel vooraan mee te doen in de GT’s.
Zou ook echt nieuwsgierig zijn wat het RE zou brengen als hij daar heen zou gaan.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 sep 2023 20:29

Laat remco nog een jaartje bij QS rijden en zien wat hij waard is in de tour. Ik denk echt dat hij van de voorbije vuelta heel wat opgestoken heeft. Vooral in de beginfase heeft hij geklungeld en ik hoop dat hij beseft heeft dat hij zich niet zo moet opwinden over allerlei nevenzaken. Allemaal energie- en focusverlies.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 sep 2023 20:44

raven14 schreef: 19 sep 2023 19:07 Gezien de situatie en reacties van Roglic is er lijkt me toch een kans dat hij volgend jaar in andere teamkleuren rijdt. Ik geloof niet zo in Lidl-Trek maar eerder Ineos - die blijven maar wachten met volk op te tekenen voor volgend jaar. Het zou niet slecht zijn voor de spankracht in de GTs.
Een ruil met Arensman? Dat zou voor iedereen goed zijn denk ik.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie