Alternatieve cassettes voor Shimano 12sp road (HG)
Die schakelt veel mooier. Perfect over het hele bereik.
-
- Forum-lid
Ik heb de 11/26 edco cassette deze schakelt bij mij ook niet zoals een Shimano cassette maar ik kan ermee leven ik gebruik ze voornamelijk tussen het 11/19 bereik en daartussen schakelt ze prima.
Mijn 12/29 edco is onderweg en ik hoop deze morgen of overmorgen te ontvangen. Bedankt voor de info dat de edco identiek is aan de recon cassette, wisselen tussen deze zal dus ook geen oplossing brengen.
Mijn 12/29 edco is onderweg en ik hoop deze morgen of overmorgen te ontvangen. Bedankt voor de info dat de edco identiek is aan de recon cassette, wisselen tussen deze zal dus ook geen oplossing brengen.
Groetjes
- thestudent
- Forum-lid HC
En toch kan t wel dat de 12-29 het beter gaat doen. Als het probleem vooral aan de afstand tot het kransje ligt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Iemand nog een webshop die die 12-29 op voorraad heeft? Ik kan hem nergens vinden
Less is bore
-
- Forum-lid
Vandaag heb ik de 12 /29 edco cassette ontvangen en gemonteerd, ik heb er de 2 bijgeleverde spacers van 0,5 mm achter geplaatst schakelt voor mij goed, heb er enkel nog maar mee geschakeld met de fiets op de montagestandaard, dus niet onder belasting, als het weer het toelaat doe ik er morgennamiddag een testritje mee.
Groetjes
Gisteren 2e rit gemaakt met de 12-29 Edco. Ondanks diverse aanpassingen in de indexering ben ik niet tevreden. Hij blijft aarzelen van 19>21 en van 18>19. Precies zoals de Recon deed eigenlijk. Alleen als ik heel weinig druk op de pedalen zet bij het schakelen, doet ie het wel goed.
Vanmorgen heb ik de fiets voor een second opinion naar het Rijwielpaleis hier in Bilthoven gebracht. Ik wil uitsluiten dat het aan mij ligt.
Vanmorgen heb ik de fiets voor een second opinion naar het Rijwielpaleis hier in Bilthoven gebracht. Ik wil uitsluiten dat het aan mij ligt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
18-19-21 is precies de sweet spot waar ik veel op rijdt, dus rotter kan die hapering niet zitten.
Less is bore
-
- Forum-lid
Deze namiddag eerste rit van 70km. met de edco 12/29 cassette deze schakelt feilloos bij mij.
Ligt het aan de Ceramicspeed kooi waarvan het bovenste pulley wieltje ook een stuk groter is van diameter dan de originele Shimano pulley wieltjes, ik weet het niet, ik heb de originele Shimano kooi niet meer dus ik kan deze niet vergelijken, ik ben zeer tevreden over beide cassettes 11/26 en 12/29.
Ze schakelen alleen wat luidruchtiger vooral onder belasting.
Ligt het aan de Ceramicspeed kooi waarvan het bovenste pulley wieltje ook een stuk groter is van diameter dan de originele Shimano pulley wieltjes, ik weet het niet, ik heb de originele Shimano kooi niet meer dus ik kan deze niet vergelijken, ik ben zeer tevreden over beide cassettes 11/26 en 12/29.
Ze schakelen alleen wat luidruchtiger vooral onder belasting.
Groetjes
Da’s toch wel mooi om te horen.
Ik werd gisteren gebeld door de FM, ze erkennen dat t niet goed schakelt en gaan vandaag een poging doen met een langere ketting.
Ik verwacht daar niet veel van om eerlijk te zijn, maar we zullen zien.
Een derailleurkooi van 400€ gaat m niet worden helaas.
Ik werd gisteren gebeld door de FM, ze erkennen dat t niet goed schakelt en gaan vandaag een poging doen met een langere ketting.
Ik verwacht daar niet veel van om eerlijk te zijn, maar we zullen zien.
Een derailleurkooi van 400€ gaat m niet worden helaas.