Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

marsman
Forum-lid

marsman 20 sep 2023 16:37

Enzzo schreef: 20 sep 2023 16:19
Klein_Verzet schreef: 20 sep 2023 13:48
SiO2 schreef: 20 sep 2023 13:45

Precies mijn gedachte toen ik de laatste paar pagina's van dit topic las. Wat een verschrikkelijk mensbeeld hebben sommigen en wat een onversneden egoïsme.
Dankjewel, SiO2. Fijn om te lezen dat er toch nog gelijkgestemden zijn op dit forum.
Reken mij daar ook maar toe! Ik wordt echt misselijk van een aantal gedachtegangen die ik hier lees!
Ik vraag me af waar sommige leden hun wereldbeeld op baseren?! Vanuit je eigen kringetje is het makkelijk blaten maar ik zou zeggen ga eens echt met vluchtelingen werken, ga eens echt kijken bij mensen die in de bijstand zitten, ga een echt uitrekenen hoe de supermarkten hun prijzen aanpassen aan hun graai-inflatie…
Hier een rechtse stemmer. Vluchtelingen, mensen in de bijstand, mensen met hoge zorgbehoeften etc etc. Daarvoor hebben we in Nederlands een fantastisch vangnet. Waar ik graag aan bijdraag. Het is geen vetpot. Maar dat hoeft ook niet. Wat mis is met ons huidig vangnet, is dat er teveel mazen in zitten. Dus mensen die willen, hebben geen baat bij een hogere bijdrage aan de maatschappij. En de mensen die niet willen, worden teveel in de watten gelegd. En mensen die het vangnet echt nodig hebben, zijn vastgelopen in een woud van bureaucratie en zelfs moreel verwerpelijk gedrag van onze politici. Zie de toeslagen-affaire. Dat moet gewoon stoppen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 sep 2023 16:42

Klein_Verzet schreef: 20 sep 2023 13:48
SiO2 schreef: 20 sep 2023 13:45

Precies mijn gedachte toen ik de laatste paar pagina's van dit topic las. Wat een verschrikkelijk mensbeeld hebben sommigen en wat een onversneden egoïsme.
Dankjewel, SiO2. Fijn om te lezen dat er toch nog gelijkgestemden zijn op dit forum.
Reken mij daar ook maar toe! Ik wordt echt misselijk van een aantal gedachtegangen die ik hier lees!
Ik vraag me af waar sommige leden hun wereldbeeld op baseren?! Vanuit je eigen kringetje is het makkelijk blaten maar ik zou zeggen ga eens echt met vluchtelingen werken, ga eens echt kijken bij mensen die in de bijstand zitten, ga een echt uitrekenen hoe de supermarkten hun prijzen aanpassen aan hun graai-inflatie…
Op zich deel ik voor een groot deel jullie ideeën maar ik wordt niet zo snel misselijk van politieke standpunten.

Wat betreft vluchtelingen denk ik toch echt dat het anders moet. Aan de ene kant meer investeren in degenen die hier zijn, aan de andere kant mag je best meer eisen qua werk en integratie.
De aantallen die hierheen willen komen, kunnen wij nooit fatsoenlijk opvangen. Zolang b.v. Saudi-Arabië de vluchtelingen bij de grens nog doodschiet, zal er nooit een eerlijke verdeling komen. De internationale verdragen worden dus vaker wel dan niet aan de laars gelapt door rijke landen. Ondertussen zitten de arme buurlanden van de onveilige landen al met massa's mensen in hun maag. Opvang in de regio is ook niet echt een oplossing.
We kunnen dus niet iedereen helpen. De stap naar dan maar niemand meer te helpen is niet zo groot. Ik snap wel dat mensen de verantwoordelijkheid liever van zich af willen schuiven. Je moet immers heel sterk in je schoenen staan om je echt te kunnen verplaatsen in veel van die mensen.
Ik zou willen dat ik een oplossing wist.
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2023 17:26

Klein_Verzet schreef: 20 sep 2023 13:28 Weet je wat ook een goed idee is: een Universeel Basis Inkomen ! Maar ja, gaat niet gebeuren. Want er is een fundamenteel gebrek aan vertrouwen; mijn medemens deugt niet.
Groot voorstander van. Maar dan wel in combinatie met stimulering van arbeid.

Edit: Typo verbeterd
Laatst gewijzigd door JPAR op 20 sep 2023 18:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 sep 2023 17:28

JPAR schreef: 20 sep 2023 17:26
Klein_Verzet schreef: 20 sep 2023 13:28 Weet je wat ook een goed idee is: een Universeel Basis Inkomen ! Maar ja, gaat niet gebeuren. Want er is een fundamenteel gebrek aan vertrouwen; mijn medemens deugt niet.
Groot voorstander van. Maar dan wel in combinatie met simulatie van arbeid.
Simulatie of stimulatie? Oftewel stimulering?
Laatst gewijzigd door Jans op 20 sep 2023 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 sep 2023 17:32

Een groot ambtenaren-apparaat. Simulatie dus :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2023 17:35

Jans schreef: 20 sep 2023 17:28
JPAR schreef: 20 sep 2023 17:26
Groot voorstander van. Maar dan wel in combinatie met simulatie van arbeid.
Simulatie of stimulatie? Oftewel stimulering?
Dankje Jans. Aangepast. Stimulering moet het uiteraard zijn.
Laatst gewijzigd door JPAR op 20 sep 2023 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 20 sep 2023 17:58

marsman schreef: 20 sep 2023 16:37
Klein_Verzet schreef: 20 sep 2023 13:48 Dankjewel, SiO2. Fijn om te lezen dat er toch nog gelijkgestemden zijn op dit forum.
.......
Hier een rechtse stemmer. Vluchtelingen, mensen in de bijstand, mensen met hoge zorgbehoeften etc etc. Daarvoor hebben we in Nederlands een fantastisch vangnet. Waar ik graag aan bijdraag. ...........
Ik ben een realist, en dat betekent in deze tijden rechts, voor diegenen die dat misselijk vinden, dat mag.
Ik ben pro vangnet zolang het geen hangmat wordt en het hoeft ook echt niet een vangnet voor de rest van de wereld te zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2023 18:33

Poeh, ik schrik hier van de reacties. Zo extreem rechts is het allemaal niet en dat wordt hier door een aantal personen echt heel smerig opzij geschoven. Blijkbaar zijn we hier echt een weerspiegeling van Den Haag waarbij men ook niet naar elkaar wil luisteren….
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 20 sep 2023 19:15

Lcsmet schreef: 20 sep 2023 17:58
marsman schreef: 20 sep 2023 16:37
.......
Hier een rechtse stemmer. Vluchtelingen, mensen in de bijstand, mensen met hoge zorgbehoeften etc etc. Daarvoor hebben we in Nederlands een fantastisch vangnet. Waar ik graag aan bijdraag. ...........
Ik ben een realist, en dat betekent in deze tijden rechts, voor diegenen die dat misselijk vinden, dat mag.
Ik ben pro vangnet zolang het geen hangmat wordt en het hoeft ook echt niet een vangnet voor de rest van de wereld te zijn.
Ik snap alleen niet wat je bedoelt met het gegeven dat je een realist bent. Betekent het dat wanneer je in deze tijden niet rechts stemt, je geen realist zou zijn? Die indruk wek je wel met je eerste zin.

Ik ben voor een eerlijkere verdeling van de de welvaart. Ik heb niet het idee dat die verdeling nu eerlijk is. De top van grote bedrijven verdienen soms meer dan het honderdvoudige ten opzichte van de mensen die “op de vloer” werken. Met het huidige beleid gaan mensen die het minst verdienen er het minst op vooruit terwijl ze al het minste hebben. Hoe is dit realistisch? Ik snap wel dat mensen VVD stemmen, het goede behouden wat je al hebt. De VVD denkt wel aan de witte mensen met koopwoningen en een goede opleiding. Ben je echter zwart, geboren in Rotterdam-Zuid en kun je niet zo goed rekenen en is het Nederlands wat lastiger voor je, dan ben je de lul. Ik heb graag een overheid die er is voor iedereen. Werken zou altijd de norm moeten zijn. Maar laten wij wel elk mens helpen dat hulp nodig heeft en niet een ieder die (even) niet werkt meteen als profiteur van het systeem beschouwen. De overheid geeft het goede voorbeeld, zijn zij wantrouwig dan worden hun inwoners dat vanzelf ook.

Ik vind het helemaal niet realistisch om nu op de VVD te stemmen, mede door de heer Rutte en zijn aanhang is er een groeiend wantrouwen richting de overheid/politiek ontstaan. Is er een groter verschil tussen arm en rijk. En is er te weinig gedaan aan de klimaatdoelen.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 20 sep 2023 19:21

ColumsbusMJ schreef: 20 sep 2023 19:15 .......
Ik ben voor een eerlijkere verdeling van de de welvaart. Ik heb niet het idee dat die verdeling nu eerlijk is. ........
De VVD denkt wel aan de witte mensen met koopwoningen en een goede opleiding. Ben je echter zwart, geboren in Rotterdam-Zuid en kun je niet zo goed rekenen en is het Nederlands wat lastiger voor je, dan ben je de lul. ...............
Daar kan ik natuurlijk niets tegen inbrengen. :mrgreen:
Op deze manier stopt een discussie nog voor ze gestart is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 20 sep 2023 19:32

Dat was niet de bedoeling. Ik ben van mening dat de afgelopen jaren niet bijgedragen is aan een eerlijkere verdeling van de welvaart en ik vind dat de heersende partijen daaraan hebben bijgedragen.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 20 sep 2023 19:59

paar pagina's terug schreef ik t al... NL is zó gepolariseerd... leuk die verkiezingen maar t gaat niets oplossen.

Gesloten