Nachtritjes
Ik vertrok om 21:25. Exact de tijd van de zonsondergang die avond. Als verlichting had ik een Sigma Aura 80 voorop en een Ali-lampje achterop. De verlichting hielt het prima. Enkel de felste standen gebruikt als het echt donker was. En ik had zo'n simpel setje van de AH als backup mee om ook zichtbaar te zijn als de andere lampen toch leeg zouden raken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat! Zonsopgang is magisch. Tijdens de maanden november & februari heb ik zonsopgang tijdens woonwerk.
Zalig momentje altijd.
[/quote]
Ik heb vroeger op de boerderij ook elke herfst wel in de nacht geploegd oid. Ik deed het graag, liefst de koude nachten met nachtvorst.
Ontelbaar veel sterren, het verre beginnende ochtendgloren, geen stilte, maar de rustig lopende 6-cylinder en het geluid van aarde die langs de ploegscharen glijdt, de geur van verse aarde: magisch is idd de beste omschrijving.
Zalig momentje altijd.
[/quote]
Ik heb vroeger op de boerderij ook elke herfst wel in de nacht geploegd oid. Ik deed het graag, liefst de koude nachten met nachtvorst.
Ontelbaar veel sterren, het verre beginnende ochtendgloren, geen stilte, maar de rustig lopende 6-cylinder en het geluid van aarde die langs de ploegscharen glijdt, de geur van verse aarde: magisch is idd de beste omschrijving.
Less is bore
Gisteren een avondrit gedaan in het donker. Was toch best spannend met de heftige wind en regen. Zeker op de stukken zonder verlichting, waar je niet erg ver vooruit kan kijken en de snelheid door wind mee wat harder ging. Maar voor de rest wel zoveel lekkerder dan op zwift de tijd uitzitten. Het zou mooi zijn als ik de hele winter op deze manier mijn uurtjes kan blijven pakken.
Het daglicht neemt helaas snel af, 19:30 gaat de lamp al aan.
Vorige week meerdere avond(donker)ritjes gemaakt, een goede lamp is een must.
Hier in de achterhoek zijn de buitenweggetjes(klinkers en modder) niet heel prettig, maar de fietspaden langs 60 en N wegen prima te doen!
Ik rij met een Lezyne 1000XL lamp, onder een Hyde my bell mount via een gopro adapter.
Vorige week meerdere avond(donker)ritjes gemaakt, een goede lamp is een must.
Hier in de achterhoek zijn de buitenweggetjes(klinkers en modder) niet heel prettig, maar de fietspaden langs 60 en N wegen prima te doen!
Ik rij met een Lezyne 1000XL lamp, onder een Hyde my bell mount via een gopro adapter.