Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
Met een lange kooi kun je wel kleinere tandwielen pakken.ColumsbusMJ schreef: ↑20 sep 2023 09:15Dank! Alleen noodzakelijk voor wanneer je met een 25 zou rijden?
Met een korte kooi kun je geen grotere tandwielen pakken.
Van mij mogen alle fietsen met een lange kooi uitgerust worden.
hun fietsen.
En ook een zadeldrukmeting zegt niet zoveel, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik had wel 20 zadels getest op zadeldruk bij de bikefitter en het "beste" zadel uit de test gekocht en gemonteerd.
Toen 4 uur gaan fietsen en erge last......
Bij zo'n meting zit je max 3 minuten op zo'n zadel, dat is heel anders als een paar uur buiten.
Toen heb ik gewoon zelf zadels besteld bij mantel (kun je proberen en retourneren) en geprobeerd. Uiteindelijk kom je vanzelf in de goede richting en voel je wat je wel en niet fijn vind.
Ik had wel 20 zadels getest op zadeldruk bij de bikefitter en het "beste" zadel uit de test gekocht en gemonteerd.
Toen 4 uur gaan fietsen en erge last......
Bij zo'n meting zit je max 3 minuten op zo'n zadel, dat is heel anders als een paar uur buiten.
Toen heb ik gewoon zelf zadels besteld bij mantel (kun je proberen en retourneren) en geprobeerd. Uiteindelijk kom je vanzelf in de goede richting en voel je wat je wel en niet fijn vind.
- ophetkantje
- Forum-lid
Tja, met een nieuw zadel 4 uur gaan fietsen dan werkt het nooit. Je hebt (als veel fietser) zeker een rit of 3 nodig om aan een nieuwe zadel te wennen, die ritten moeten rond de 2 uur zijn niet langer.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ik bedoel te zeggen dat zo'n meting heel anders is als buiten langer dan 5 minuten fietsen.ophetkantje schreef: ↑21 sep 2023 07:24 Tja, met een nieuw zadel 4 uur gaan fietsen dan werkt het nooit. Je hebt (als veel fietser) zeker een rit of 3 nodig om aan een nieuwe zadel te wennen, die ritten moeten rond de 2 uur zijn niet langer.
En dat je dat zelf voelt buiten, of dat nu 2 uur of 4 uur is.
Als je een zadel hebt wat niet goed bij je past, ga je er niet aan wennen.
Ook niet na 3 ritten van 2 uur.