Bij deze:daniel1975 schreef: ↑21 sep 2023 21:06Ik heb het niet gezien…
https://www.ad.nl/video/productie/van-d ... tie-400051
En inderdaad, het is n poppenkast
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Bij deze:daniel1975 schreef: ↑21 sep 2023 21:06Ik heb het niet gezien…
Alles kan deze dagen vind ik een beetje eenzijdig maar het feit dat alles doorgeschoven wordt naar een volgend kabinet klopt helemaal.
Uiteindelijk zijn al die zaken grotendeels terug te voeren op gebrek aan capaciteit/middelen. Hetgeen mede veroorzaakt wordt door een toenemende juridisering. Mooie taal voor de bühne dus, maar waar gaan de mensen/middelen vandaan komen.Enzzo schreef: ↑21 sep 2023 22:41
Maar laten we eerlijk zijn: een grotere puinhoop dan er nu wordt achtergelaten kan het niet worden toch?
Een beetje meer sociaal beleid, de NS eindelijk eens hard op de vingers tikken met hun wanbeleid, de luchtvaart keihard aanpakken op hun wanbeleid ( en btw heffen op cerosine) de belastingdienst keihard aanpakken op hun wanbeleid, het UWV keihard aanpakken op hun wanbeleid, de COA’s volledig reorganiseren, belastingparadijs zuid-as meteen reorganiseren,
De gezondheidszorg en ouderenzorg weer humaan maken, etc.
Idd, zie mijn bericht van 19-09 al
uninvitedguest schreef: ↑19 sep 2023 13:38
Wordt al volop gesproken over de noodzaak om te bezuinigen, maar er wordt nu door iedereen nog ff goeie sier gemaakt door bezuinigingen in te trekken dan wel af te schaffen, accijns op brandstof toch niet te verhogen.
Nu nog ff voor Sinterklaas spelen en wanneer men weer op het pluche zit...............
Dat klopt, maar daarbij aangetekend dat als het de ambtenaren betreft het natuurlijk wel een kostenpost voor 'de overheid' is. En als je minimumloon gaat verhogen, de consquentie is dat de uitkeringen (b.v. AOW) die eraan gekoppeld zijn ook stijgen en dat voor het overheidsbudget dus kosten verhogend werkt.wasbeer2006 schreef: ↑22 sep 2023 09:13 Ik vind de geeiste CAO verhogingen echt bizar in sommige sectoren, dat gaat helemaal nergens over.
Maar de overheid heeft daar ook een belang bij 10% meer is al snel 4% belasting meer (van de 10 uiteraard).
Dat zijn nog al bedragen. Dat er straks allemaal bedrijven omvallen is van latere zorg.
Sorry @Ernie C. maar het hebben van een 'simpele tweedehands' auto vind ik nou niets als iets vanzelfsprekend voor een gezin wat leeft van een minimumloon, daar moet je volgens mij toch wat geld meer voor verdienen.
Wat ben jij toch een walgelijk mens.