Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Beginnersfiets met name voor Zwift met budget <400 euro

Pascoa341
Forum-lid

Pascoa341 07 sep 2023 18:37

Ik Zwift tot nu toe met name met mijn MTB maar dat is niet ideaal, en ik wil mogelijk overstappen op de racefiets (ben inmiddels toe aan een midlife crisis, dus dat is wat je dan schijnbaar moet doen :-). Deze winter wordt het vooral Zwiften en tegen de tijd dat het lente wordt, zal ik er vast wel eens mee naar buiten gaan, maar ik weet niet hoe veel. Ik wil beginnen met een tweedehands budget fiets, omdat het voor Zwiften iets minder uit maakt dan in de buitenlucht van wat ik heb begrepen, en ik graag eerst wil uittesten wat voor soort fiets ik echt wil.

Ik ben dus absoluut geen expert, maar heb me wel ingelezen hier en weet van mijn MTB ervaring dat ik van een redelijk relaxe zit houdt, dus ben met op zoek naar een Endurance fiets.

Nu heb ik op marktplaats lopen kijken en kom daar de volgende opties tegen:

Als ik kijk naar https://geometrygeeks.bike/compare, dan lijkt het dat de Trek de meest relaxe is, daarna de Giant, terwijl de Sensa en Bulls wat sportiever lijken (kan ik mis hebben hoor, want lastig om de precieze modellen bij elk jaar te hebben). In welke mate ga je dat als beginner merken? Of zijn deze verschillen relatief klein.

En minstens net zo belangrijk, zijn dit een beetje ok fietsen met redelijke afwerking? En hebben jullie nog andere tips/aanraders die binnen een dergelijk beperkt budget kunnen werken? Ik hoor het graag!!

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 07 sep 2023 19:40

Ik kan uit ervaring zeggen dat die.giant contend een hele fijne fiets is. Jammer dat er geen afbeeldingen van de daadwerkelijke fiets bij zitten.

Als de originele wielset er nog in.zit dan is die wel wat zwaar... maar ook wel bombproof.. die vervangen deed wel wonderen met de fiets overigens, maar dat kan altijd nog.

Verder is het wel de modernste van het stel en ook nog de beste groep. Maar ik ben echt wel benieuwd naar echte foto's...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Pascoa341
Forum-lid

Pascoa341 13 sep 2023 10:46

Foto's opgevraagd, maar schijnbaar was de marktplaats app op de telefoon kapot. Voor mij een iets te vaag verhaal. Nu rustig verder aan het kijken, maar het blijft lastig in dit goedkope budget. Ik zit er nu aan te denken het budget wat op te rekken, zodat ik voor schijfremmen kan gaan en meer ruimte kan krijgen voor dikkere banden. Dan kan ik mogelijk mijn MTB de deur uit doen (ik rijd alleen nog maar het rondje Dorst en dat is niet zo spannend, dus heb je niet echt een mtb nodig).

Ik denk dat je dat met de Trek Domane AR en de Giant Contend AR nog wel moet kunnen, maar die zijn vrij prijzig en misschien nog net wat weinig clearance. Hoe fijn is een gravelbike als wegfiets (mits je daar goede banden onder zet) en zijn er specifieke gravel bikes die beter op de weg kunnen dan anderen?

Hendrik77
Forum-lid

Hendrik77 24 sep 2023 09:05

Die Contend is van mij. Stuur me ff een PB met je tel.nr, dan stuur ik wat fotos via whatsapp

Plaats reactie