Wielerseizoen 2023
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik ben niet zo bang voor die geschetste dominantie in geval van een fusie.
Sowieso zullen veel renners hin heil ergens anders moeten zoeken - dan zullen er nog een aantal renners zijn die dat zelf graag willen om meer ruimte te krijgen. Dat mechanisme zet natuurlijk wel druk op de plekken in het profpeloton (er is feitelijk 1 team minder). Dat is onwenselijk omdat er minder talent zal kunnen doorstromen.
Maar in de wedstrijden gaat Jumbo echt niet veel dominanter kunnen worden in het rondewerk. Eerder meer interne strijd en belangen (al in de kleinere koersen om je plek voor de grote rondes te bewijzen).
In het eendagswerk wordt de kracht van Jumbo mijns inziens sowieso overschat. Ja ze zijn begin van het jaar in een aantal semi klassiekers dominant geweest. Maar de grote knikkers gingen toch naar anderen. En daar is het meer man tegen man (vd Poel, Pogi, en in 2e lijn renners als Phillipsen, de Lie, Ganna, Degenkolb, Pedersen, Girmai, Yates etc). Uiteraard worden ze er bij Jumbo niet slechter van als er een Evenepoel als extra pion bij komt, maar ook hij koerst vooral vanuit zichzelf. En de tractor is natuurlijk een extra sterke knecht in het waaierrijden en achtervolgen.
Sowieso zullen veel renners hin heil ergens anders moeten zoeken - dan zullen er nog een aantal renners zijn die dat zelf graag willen om meer ruimte te krijgen. Dat mechanisme zet natuurlijk wel druk op de plekken in het profpeloton (er is feitelijk 1 team minder). Dat is onwenselijk omdat er minder talent zal kunnen doorstromen.
Maar in de wedstrijden gaat Jumbo echt niet veel dominanter kunnen worden in het rondewerk. Eerder meer interne strijd en belangen (al in de kleinere koersen om je plek voor de grote rondes te bewijzen).
In het eendagswerk wordt de kracht van Jumbo mijns inziens sowieso overschat. Ja ze zijn begin van het jaar in een aantal semi klassiekers dominant geweest. Maar de grote knikkers gingen toch naar anderen. En daar is het meer man tegen man (vd Poel, Pogi, en in 2e lijn renners als Phillipsen, de Lie, Ganna, Degenkolb, Pedersen, Girmai, Yates etc). Uiteraard worden ze er bij Jumbo niet slechter van als er een Evenepoel als extra pion bij komt, maar ook hij koerst vooral vanuit zichzelf. En de tractor is natuurlijk een extra sterke knecht in het waaierrijden en achtervolgen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De tractor heeft vanaf volgend jaar een Lidl-Trek sticker op de ruit hangen.
Als de fusie er komt, dan zal dat afvloeien ook wel voor een stuk uit zichzelf gaan. Renners als Lampaert gaan bij zo'n fusie de keuze moeten maken tussen knecht in de ploeg of beschermd renner in een andere ploeg. Geen idee wat Lampaert daarover denkt, maar vrij zeker dat er genoeg zijn die zich niet gaan schikken in die knechten rol?
Een Jumbo renner waar je dezelfde vraag kan stellen is Valter.
Als de fusie er komt, dan zal dat afvloeien ook wel voor een stuk uit zichzelf gaan. Renners als Lampaert gaan bij zo'n fusie de keuze moeten maken tussen knecht in de ploeg of beschermd renner in een andere ploeg. Geen idee wat Lampaert daarover denkt, maar vrij zeker dat er genoeg zijn die zich niet gaan schikken in die knechten rol?
Een Jumbo renner waar je dezelfde vraag kan stellen is Valter.
Als het allemaal waar is (ik moet het nog zien), dan snap ik de meerwaarde voor Jumbo niet zo goed. Het enige wat ik kan verzinnen, is dat een aantal rondetoppers toch openstaan voor oliedollars.
Ik heb ff gegoogled op contractdata bij Jumbo. Vingegaard t/m 2027. Roglic t/m 2025. Kuss t/m 2024. Wout t/m 2026. Zijn er oliedollars geboden om deze contracten te ontbinden? Speelt zoiets op de achtergrond? Ik kan me voorstellen dat de oudgedienden zoals Gesink afzwaaien. Maar ook die heeft nog verlengd t/m 2024.
Quick step heeft geen ploeg voor winst in de rondes. Evenepoel kan het, maar wil hij het? Patlev heeft geen aansprekende aankopen kunnen doen. Ik denk soms wel eens dat Evenepoel zich meer als een Wout ziet, en dat hij door alles en iedereen het rondewerk ingepraat wordt. Alle anderen zijn vooral kleppers, voorjaarsspecialisten en etappewinnaars. En ze hebben ook een paar namen op de loonlijst uiteraard, alhoewel de resultaten dit jaar wat achterblijven.
Jakobsen vertrekt, als ik het me goed herinner omdat de strategie van Patlev mbt de Tour naar een klimploeg ging. Geen idee of dat nu helemaal mistlukt is, of dat Jakobsen te vroeg is gegaan.
Ik denk dat Jumbo gaat cherry-picken bij Quick step, en dat veel renners uit dat team van een koude kermis gaan thuiskomen.
Ik heb ff gegoogled op contractdata bij Jumbo. Vingegaard t/m 2027. Roglic t/m 2025. Kuss t/m 2024. Wout t/m 2026. Zijn er oliedollars geboden om deze contracten te ontbinden? Speelt zoiets op de achtergrond? Ik kan me voorstellen dat de oudgedienden zoals Gesink afzwaaien. Maar ook die heeft nog verlengd t/m 2024.
Quick step heeft geen ploeg voor winst in de rondes. Evenepoel kan het, maar wil hij het? Patlev heeft geen aansprekende aankopen kunnen doen. Ik denk soms wel eens dat Evenepoel zich meer als een Wout ziet, en dat hij door alles en iedereen het rondewerk ingepraat wordt. Alle anderen zijn vooral kleppers, voorjaarsspecialisten en etappewinnaars. En ze hebben ook een paar namen op de loonlijst uiteraard, alhoewel de resultaten dit jaar wat achterblijven.
Jakobsen vertrekt, als ik het me goed herinner omdat de strategie van Patlev mbt de Tour naar een klimploeg ging. Geen idee of dat nu helemaal mistlukt is, of dat Jakobsen te vroeg is gegaan.
Ik denk dat Jumbo gaat cherry-picken bij Quick step, en dat veel renners uit dat team van een koude kermis gaan thuiskomen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik had begrepen dat Ineos bij de UCI ook een melding had ingediend om voor volgend jaar een mogelijke fusieploeg op de been te brengen.
Gezien hun geringe aantal renners onder contract voor volgend jaar (minder dan 20?) lijkt me dat zij daar ook nog werk van moeten maken.
Ofwel gaan ze een deel van de vrijgekomen renners contacteren, of ze wachten om één of andere reden met het bekendmaken van renners die ze aangetrokken hebben, wat me wat vreemd zou lijken.
Daar moet toch binnenkort ook wat beginnen bewegen?
Gezien hun geringe aantal renners onder contract voor volgend jaar (minder dan 20?) lijkt me dat zij daar ook nog werk van moeten maken.
Ofwel gaan ze een deel van de vrijgekomen renners contacteren, of ze wachten om één of andere reden met het bekendmaken van renners die ze aangetrokken hebben, wat me wat vreemd zou lijken.
Daar moet toch binnenkort ook wat beginnen bewegen?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik zet in op Tudor als je ziet wie die dit jaar al voor volgend jaar vastleggen.
van PCS
Tudor Pro Cycling Team In
Rider - Previous team
TRENTIN Matteo UAE Team Emirates
STORER Michael Groupama - FDJ
DAINESE Alberto Team dsm - firmenich
KRIEGER Alexander Alpecin-Deceuninck
MAYRHOFER Marius Team dsm - firmenich
STORK Florian Team dsm - firmenich
Laatst gewijzigd door thestudent op 25 sep 2023 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40210
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Yep, meest voor de hand liggende optie.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10
TDT kan in 1 klap naar de WT als de de restanten van SQS oppakken.
Zou het niet meer logisch zijn dat een ploeg als Lotto-Dstiny de klassieke kern SQS zou overnemen na een SQS-TJV fusie? In Vlaanderen oogst je als ploeg die zich op de klassiekers mikt, best veel publiciteit. Lotto zou op die manier perfect kunnen bouwen rond De Lie.
Geen idee, maar dat houdt hen toch niet tegen om die klassieke kern over te nemen? Als ze dan nog eens wat resultaten boeken, dan kunnen ze via dat wild card systeem als top 2 continentale ploeg wel overal starten zonder dat ze overal moeten starten.