Politiek
Dat waren niet de demonstranten op Malieveld of op het Museumplein,Enzzo schreef: ↑25 sep 2023 15:50Wellicht zit het verschil in het feit dat er bij de A12 protesten geen stenen naar de ME worden gegooid, er geen molotovcocktails worden gegooid, er geen auto’s in de fik worden gestoken, geen winkelgevels worden vernield en er ook geen plunderingen plaatsvinden.Maar ik heb nog geen traangas / wapenstok/ of Romeo’s gezien..
De ongeregeldheden in centrum Rotterdam en Den Haag die puur op vernieling uit waren mogen ze van oppakken bij de haren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Google eens op bezit eigen vervoer en vacature. Je zult zien dat men niet alleen op zoek is naar directieleden met een eigen auto, maar ook de verzorgende of de productiemedewerker die voor het minimumloon hun uren maken. Daarnaast zul je in veel gevallen een auto nodig hebben om jezelf te verplaatsen als je niet in een grote stad of de randstaf woont. Een auto is geen luxeproduct, het is soms broodnodig.
Natuurlijk en daarnaast zijn er ook voldoende vacatures waar die auto er wel bij zit. Misschien had je het niet gezien maar ik schreef over storingsdiensten en alarmopvolgingen. In mijn familie zijn er drie die dat soort diensten hebben. Eén met een leaseauto (zijn oplossen van storingen heeft weinig gereedschap nodig) en die heeft heel ruime vergoedingen, benzine buitenland, tolwegen, de andere twee hebben als ze storingsdienst hebben een auto van de baas voor de deur staan.ColumsbusMJ schreef: ↑25 sep 2023 17:48 Google eens op bezit eigen vervoer en vacature. Je zult zien dat men niet alleen op zoek is naar directieleden met een eigen auto, maar ook de verzorgende of de productiemedewerker die voor het minimumloon hun uren maken. Daarnaast zul je in veel gevallen een auto nodig hebben om jezelf te verplaatsen als je niet in een grote stad of de randstaf woont. Een auto is geen luxeproduct, het is soms broodnodig.
Je kan natuurlijk van alles gaan roepen om je gelijk te halen maar er zijn nog zat andere manieren om op je werk te komen zoals lopen, fietsen, openbaar vervoer, carpoolen en/of vervoer geregeld door de baas etc. dus niet meteen maar een auto als een vanzelfsprekendheid eisen bij minimuminkomens en zeker niet als extra auto bij die timmerman en zijn partner. Verder is het zo dat werkgevers die van de werknemer eisen om over eigen vervoer te beschikken deze een reiskostenvergoeding betalen welke in sommige gevallen kostendekkend kan zijn voor het hebben van een auto.Ernie C. schreef: ↑25 sep 2023 17:12Je zou maar avond of nachtdiensten draaien in de zorg of bij de politie, op een industrieterrein zonder bushalte werken, storingsdiensen moeten draaien of alarmopvolgingen moeten doen. Je wilt maar niet begrijpen dat werk niet alleen op kantoor van 8 tot 5 gebeurt.Orlok schreef: ↑25 sep 2023 15:00Logisch, het is altijd al zo geweest - ik weet niet beter - dat als je meer (gezamenlijk) inkomen genereerd er bepaalde tegemoetkomingen in de vorm van toeslagen, subsidies etc. kunnen komen te vervallen of verminderen. Wat ik wel weer schokkend vind is dat je nu ook nog het hebben van een extra auto oprakelt in de trend van de discussie over de vanzelfsprekendheid van het hebben van 'luxe' gebruiksartikelen bij een minimuminkomen. Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, toch . . . .Ernie C. schreef: ↑25 sep 2023 13:40 Het probleem is dat je van veel minder niet meer rond kan komen.
Wat ik vooral schokkend vind aan het verhaal is dat als die timmerman gaat samenwonen, en zijn partner werkt parttime die toeslagen verdwijnen. Dan werkt die partner voor een paar € per uur.
Als je dan ook nog een extra auto nodig hebt om op je werk te komen, leg je geld bij.
En dit ging over de timmerman die anderhalf keer het minimumloon verdiend en een partner die ook werkt. Dan heb je hrtvdus over modale inkomens. Als die ook al geen auto meer zouden mogen betalen, zonder er nog weinig mensen problemen hebben met de lui op de A12.
Het gaat allemaal veel te makkelijk in de huidige maatschappij, de smartphone wordt met de paplepel ingegoten, vliegvakanties zijn normaal geworden, bij 18 jaar meteen het rijbewijs en natuurlijk een leuk tweedehands autootje en bij 21 jaar verbaast reageren dat zij met hun salaris geen hypotheek kunnen krijgen om een eigen huis te kopen. Dan kan je wel gaan protesteren dat het minimumloon omhoog moet maar dat lost deze door de huidige jeugd als vanzelfsprekend beschouwde zaken niet op, ergo men delft zich nog verder in de malaise.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Verder is het zo dat werkgevers die van de werknemer eisen om over eigen vervoer te beschikken deze een reiskostenvergoeding betalen welke in sommige gevallen kostendekkend kan zijn voor het hebben van een auto.
Enig idee wat een cao gebonden km vergoeding is?
Enig idee wat een gemiddeld tweedehandsje kost aan brandstof en onderhoud?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Jans schreef: ↑25 sep 2023 18:11Natuurlijk en daarnaast zijn er ook voldoende vacatures waar die auto er wel bij zit. Misschien had je het niet gezien maar ik schreef over storingsdiensten en alarmopvolgingen. In mijn familie zijn er drie die dat soort diensten hebben. Eén met een leaseauto (zijn oplossen van storingen heeft weinig gereedschap nodig) en die heeft heel ruime vergoedingen, benzine buitenland, tolwegen, de andere twee hebben als ze storingsdienst hebben een auto van de baas voor de deur staan.ColumsbusMJ schreef: ↑25 sep 2023 17:48 Google eens op bezit eigen vervoer en vacature. Je zult zien dat men niet alleen op zoek is naar directieleden met een eigen auto, maar ook de verzorgende of de productiemedewerker die voor het minimumloon hun uren maken. Daarnaast zul je in veel gevallen een auto nodig hebben om jezelf te verplaatsen als je niet in een grote stad of de randstaf woont. Een auto is geen luxeproduct, het is soms broodnodig.
Weer zo’n typerend geval van “ tu quoque”, jij-bakken of whataboutism.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
In sommige cao's en bedrijfsreglementen is geregeld dat je meer krijgt dan € 0,21. De vergoeding houdt dan rekening met de werkelijke kosten die je maakt met de auto.Enzzo schreef: ↑25 sep 2023 18:35Verder is het zo dat werkgevers die van de werknemer eisen om over eigen vervoer te beschikken deze een reiskostenvergoeding betalen welke in sommige gevallen kostendekkend kan zijn voor het hebben van een auto.
Enig idee wat een cao gebonden km vergoeding is?
Enig idee wat een gemiddeld tweedehandsje kost aan brandstof en onderhoud?
Belastingvrij kan je werkgever je voor woon-werkverkeer en dienstreizen vanaf 2023 € 0,21 per kilometer geven, ongeacht het vervoermiddel. Dit geldt alleen wanneer je geen auto of ov-kaart van de zaak hebt. Het km-bedrag is alleen een grens voor de Belastingdienst. Je werkgever mag je zoveel meer geven als die maar wil. Als je inderdaad meer krijgt, beschouwt de Belastingdienst alles wat je boven de € 0,21 per kilometer krijgt als inkomen waarover je belasting moet betalen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat klinkt toch wat wereldvreemd
Die familieleden waar je het over hebt werken vast niet op minimumloon, waarschijnlijk wordt er wel wat gevraagd van mensen.
De reden dat minimumloon bestaat is omdat er voor jou als werknemer toch meerdere anderen zijn. De marktwerking van vraag en aanbod van arbeid werkt niet, de overheid moet een minimumloon instellen.
Ben je een veelgevraagde werknemer dat je als eis kunt stellen dat de werkgever maar een auto voor je regelt, dan zit je in een heel andere situatie met waarschijnlijk al een ander startloon.
Bij mijn vrouw is het heel goed geregeld, bij mij is het semi vrijwillig omdat ik de enige ben die enigszins in de buurt woont en het durft.
Maar ook al hou je aan zo'n dienst of opvolging over, die auto moet er toch staan.
Mijn vrouw werkt geen ploegen meer maar nu wel op verschillende locaties, allen onbereikbaar met het OV. Wij kunnen echt niet zonder autoven hebben dat ook nooit gekund de afgelopen 25 jaar.
Campagnolo Ultra Dork