Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6006
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 sep 2023 19:21

Lcsmet schreef: 25 sep 2023 18:51
Orlok schreef: 25 sep 2023 18:45 ........ beschouwt de Belastingdienst alles wat je boven de € 0,21 per kilometer krijgt als inkomen waarover je belasting moet betalen.
En als je dan maar ver genoeg weg woont zit je zo al snel boven het minimum loon. :mrgreen:
Je zal in ieder geval rekening moeten houden met het kunnen vervallen van toeslagen door een hogere kilometervergoeding dan die 0,21 omdat die als loon worden doorberekend. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2023 19:29

Enzzo schreef: 25 sep 2023 18:39
Jans schreef: 25 sep 2023 18:11
ColumsbusMJ schreef: 25 sep 2023 17:48 Google eens op bezit eigen vervoer en vacature. Je zult zien dat men niet alleen op zoek is naar directieleden met een eigen auto, maar ook de verzorgende of de productiemedewerker die voor het minimumloon hun uren maken. Daarnaast zul je in veel gevallen een auto nodig hebben om jezelf te verplaatsen als je niet in een grote stad of de randstaf woont. Een auto is geen luxeproduct, het is soms broodnodig.
Natuurlijk en daarnaast zijn er ook voldoende vacatures waar die auto er wel bij zit. Misschien had je het niet gezien maar ik schreef over storingsdiensten en alarmopvolgingen. In mijn familie zijn er drie die dat soort diensten hebben. Eén met een leaseauto (zijn oplossen van storingen heeft weinig gereedschap nodig) en die heeft heel ruime vergoedingen, benzine buitenland, tolwegen, de andere twee hebben als ze storingsdienst hebben een auto van de baas voor de deur staan.

Weer zo’n typerend geval van “ tu quoque”, jij-bakken of whataboutism.
Nee Enzzo, jammer dat je steeds weer vervelend reageert, het is in dit geval n=3. En omdat ik eerder bij een bouwbedrijf gewerkt heb, weet ik er echt wel iets van. Veel werknemers hadden een auto van de zaak. Nee, niet een luxe auto maar zo'n klein busje, waar ze mee van en naar hun werk reden en de storingsdiensten deden. Daar hadden we contact met installateurs etc. Al die mensen die storingsdiensten draaiden hadden en hebben een auto van de zaak. Maar ik weet het zo onderhand wel. Er is er maar één die hier weet hoe de grote boze wereld in elkaar zit. Leuk dat je er drie woorden voor gezocht hebt. Ik zal er verder niet één woord vuil aan maken wat ik van jou vind.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2023 19:33

MPolleke schreef: 25 sep 2023 18:49
Jans schreef: 25 sep 2023 18:11 Natuurlijk en daarnaast zijn er ook voldoende vacatures waar die auto er wel bij zit. [...]
Dat klinkt toch wat wereldvreemd ;)
Die familieleden waar je het over hebt werken vast niet op minimumloon, waarschijnlijk wordt er wel wat gevraagd van mensen.
De reden dat minimumloon bestaat is omdat er voor jou als werknemer toch meerdere anderen zijn. De marktwerking van vraag en aanbod van arbeid werkt niet, de overheid moet een minimumloon instellen.
Ben je een veelgevraagde werknemer dat je als eis kunt stellen dat de werkgever maar een auto voor je regelt, dan zit je in een heel andere situatie met waarschijnlijk al een ander startloon.
Je hebt gelijk, die mensen hoeven niet voor het minimum loon te werken omdat ze bijvoorbeeld loodgieter zijn. Daar zijn er tegenwoordig (al wel langere tijd) te weinig van. Ik denk niet dat ik je iets nieuws vertel. En nee, ik ben niet wereldvreemd.
Zijn er nu echt zo weinig mensen hier die niet inzien dat het verhogen van het minimumloon alleen maar een opdrijvende werking zal hebben van de inflatie. (Er zijn er genoeg op het forum die het wel weten, maar die houden zich verre van dit topic).

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 25 sep 2023 20:12

Ik denk dat de meeste mensen begrijpen dat loonkosten worden doorberekend in de prijs en dat de consument meer moet gaan betalen als de loonkosten stijgen.

Ik had niet het idee dat daar een discussie over gaande was.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2023 20:52

Het is of toeslagen, of hogere lonen aan de onderkant. Je kunt niet tegen beiden zijn want dat betekent gewoon werken en alsnog honger lijden.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 sep 2023 21:12

Jans schreef: 25 sep 2023 19:33

Zijn er nu echt zo weinig mensen hier die niet inzien dat het verhogen van het minimumloon alleen maar een opdrijvende werking zal hebben van de inflatie.
Dat is deels zo, maar dat is evenzeer zo omdat de gebakken lucht-functies in stand gehouden worden. Anders zou je kunnen pleiten voor een verschuiving.
In een werkelijke economie (productie, toegevoegde waarde en in mindere mate diensten) is dit natuurlijk minder het geval. In de VS wordt geschat dat het gebakken-lucht-deel richting de 50% gaat van de totale binnenlandse loonmassa.

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 25 sep 2023 21:55

Jans schreef: 25 sep 2023 19:33
MPolleke schreef: 25 sep 2023 18:49
Jans schreef: 25 sep 2023 18:11 Natuurlijk en daarnaast zijn er ook voldoende vacatures waar die auto er wel bij zit. [...]
Dat klinkt toch wat wereldvreemd ;)
Die familieleden waar je het over hebt werken vast niet op minimumloon, waarschijnlijk wordt er wel wat gevraagd van mensen.
De reden dat minimumloon bestaat is omdat er voor jou als werknemer toch meerdere anderen zijn. De marktwerking van vraag en aanbod van arbeid werkt niet, de overheid moet een minimumloon instellen.
Ben je een veelgevraagde werknemer dat je als eis kunt stellen dat de werkgever maar een auto voor je regelt, dan zit je in een heel andere situatie met waarschijnlijk al een ander startloon.
Je hebt gelijk, die mensen hoeven niet voor het minimum loon te werken omdat ze bijvoorbeeld loodgieter zijn. Daar zijn er tegenwoordig (al wel langere tijd) te weinig van. Ik denk niet dat ik je iets nieuws vertel. En nee, ik ben niet wereldvreemd.
Zijn er nu echt zo weinig mensen hier die niet inzien dat het verhogen van het minimumloon alleen maar een opdrijvende werking zal hebben van de inflatie. (Er zijn er genoeg op het forum die het wel weten, maar die houden zich verre van dit topic).
Dank je, dat kan ik waarderen.

En goed om een eerste argument te zien voorbij komen tegen het verhogen van het minimumloon. Al denk ik dat met een hoger loon de toeslagen deels lager worden, een deel van de verhoging is maar reeel.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 26 sep 2023 08:07

ColumsbusMJ schreef: 25 sep 2023 12:50
vantheman schreef: 25 sep 2023 12:45
ColumsbusMJ schreef: 25 sep 2023 12:37 Het is stand the heat, niet stay. Behoudens het feit dat ze een (klein stukje) snelweg blokkeren.
Er wordt volgens mij geen snelweg geblokkeerde door Extension Rebellion.
De snelweg A12 eindigt op de utrechtse baan volgens mij al voor het Nationale Nederlanden gebouw.
Ze hebben het over de A12-blokkade, naar mijn weten is de A12 een snelweg.
Het eerste gedeelte van de a12 is geen snelweg maar een autoweg beheerd door de gemeente. Dat is de plek waar geprotesteerd wordt.

De eerste kilometers van de A12 in Den Haag - tussen de S101 en afrit 3 - vormen een autoweg, ..
Zie ook wikipedia https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_12

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8870
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 sep 2023 08:38

vantheman schreef: 26 sep 2023 08:07
ColumsbusMJ schreef: 25 sep 2023 12:50
vantheman schreef: 25 sep 2023 12:45

Er wordt volgens mij geen snelweg geblokkeerde door Extension Rebellion.
De snelweg A12 eindigt op de utrechtse baan volgens mij al voor het Nationale Nederlanden gebouw.
Ze hebben het over de A12-blokkade, naar mijn weten is de A12 een snelweg.
Het eerste gedeelte van de a12 is geen snelweg maar een autoweg beheerd door de gemeente. Dat is de plek waar geprotesteerd wordt.

De eerste kilometers van de A12 in Den Haag - tussen de S101 en afrit 3 - vormen een autoweg, ..
Zie ook wikipedia https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_12
Ze hebben gedemonstreerd op de niet aangewezen plek,uitgangspunt is de boel ontregelen want het kan hun geen zak schelen of het een snelweg is op hoofdrijbaan of B weg etc.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8870
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 sep 2023 08:49

https://nos.nl/artikel/2491391-onafhank ... -de-koning
6 maanden onderzoek-6 maanden salaris en eigenlijk kan je al raden wat er gebeurd na het onderzoek,dat kost ook veel geld.

Gisteren stukje op tv over de toeslagen affaire afwikkeling, daar wordt je niet gelukkig van.
De kosten zijn hoger dan als ze het nu zouden afwikkelen.

Enigste positieve wat ik nu kan melden is dit:https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ti ... ~a5544ac1/
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2023 09:27

Nu hebben ze bij Ajax ruimschoots bewezen dat je geen uitfans meer nodig hebt voor ongeregeldheden.

Ik snap niet dat de evenementenvergunningen niet gewoon worden ingetrokken bij aanhoudende problematiek met hooligans.
Een ander pand wordt al gesloten als al een paar wietplanten worden gevonden maar WO3 in het klein organiseren mag blijkbaar wel.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 26 sep 2023 09:45

Ernie C. schreef: 26 sep 2023 09:27 Nu hebben ze bij Ajax ruimschoots bewezen dat je geen uitfans meer nodig hebt voor ongeregeldheden.

Ik snap niet dat de evenementenvergunningen niet gewoon worden ingetrokken bij aanhoudende problematiek met hooligans.
Een ander pand wordt al gesloten als al een paar wietplanten worden gevonden maar WO3 in het klein organiseren mag blijkbaar wel.
Kan dan wel altijd genieten van De Speld dat een aantal gevatte stukken schrijft over het idiote gedrag van die halve zolen.

"Ajax-hooligans hebben zondagmiddag besloten hun club kapot te maken. Volgens vertegenwoordigers van de F-side hadden zij geen keuze, omdat de club momenteel kapot wordt gemaakt."

"De KNVB heeft besloten dat Ajax-Feyenoord woensdag wordt uitgespeeld in het restant van de Johan Cruijff Arena. Dat maakt de voetbalbond bekend op haar website."

Gesloten