Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Maar ik hoop dat door de biba mijn buba beter blijft liggen.............hoop he
De XL ook binnen en die zit perfect inderdaad. Rest weer retourLcsmet schreef: ↑16 sep 2023 14:38Bij Assos zou de maat Xlg, ook bij bovenkleding trouwens, inderdaad voor mensen met "wat buik" bedoeld zijn.1094 schreef: ↑16 sep 2023 13:52L is veel te strak, xlg is wat ruim bij de buik. Is dat echt alleen langere broekspijp of ook ruimer. Twijfel om nog een xl te bestellenleon1 schreef: ↑15 sep 2023 11:04
Oké, die ervaring heb ik niet moet ik zeggen. De pijpen van Assos zijn natuurlijk wel aan de korte kant. Maar met die korte pootjes van mij is dat juist prima. Die GTO hebben ze trouwens ook met langere pijpen. Ik weet eigenlijk niet of ze dat ook op andere modellen aanbieden. Vermoed van niet want daar heb ik het nog nooit gezien.
-
- Forum-lid HC
Met een biba sta je binnen 10 meter plat, met tubeless blijft er altijd lucht inzitten en blijft je fiets bestuurbaar.
Voor mij was dat de reden naar tubeless te gaan juist voor in de bergen.
In de polder maakt het me niet uit.
Tenzij je tubelessband uit de velg schiet, dan ben je ook onbestuurbaar.wasbeer2006 schreef: ↑22 sep 2023 14:59Met een biba sta je binnen 10 meter plat, met tubeless blijft er altijd lucht inzitten en blijft je fiets bestuurbaar.
Voor mij was dat de reden naar tubeless te gaan juist voor in de bergen.
In de polder maakt het me niet uit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Silca Tattica pomp nadat ik vorige week weer heb staan tobben met een losgedraaide ventielkern
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Wielsetje voor mijn mountainbike gekocht: dt Swiss E 1900.
Fiets is denk ik een jaar of 8 oud en daarmee zijn de inbouwmaten nog 100 en 135 met quick release.
Daar zijn nagenoeg geen wielen meer voor te krijgen. Dus heb ik nu een steekasset met 142mm die ik met adapters moet ombouwen.
En ook die adapters zijn al bijna niet meer te krijgen.
Fiets is denk ik een jaar of 8 oud en daarmee zijn de inbouwmaten nog 100 en 135 met quick release.
Daar zijn nagenoeg geen wielen meer voor te krijgen. Dus heb ik nu een steekasset met 142mm die ik met adapters moet ombouwen.
En ook die adapters zijn al bijna niet meer te krijgen.
Voor de crosser: grx 10 speed voorderailleur. Oude 105 beweegt niet lekker meer, was al toen ik de fiets kocht. Kreeg m weer redelijk aan de gang maar niet echt lekker. Nu uit het vet gehaald en weer niet echt, dus vervang m maar. Had m besteld, zag daarna pas levertijd van 2-6 dagen (stond er wel netjes bij, overheen gekeken). Volgens weekend er maar een op prutsen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid HC
Dat hoop ik voor je. Ik heb een bottom bracket in bestelling staan, welke ook op 2-6 dagen levertijd stond. Voorspelling is nu 4 weken.
Niet heel erg, want mijn frame is ook nog niet geleverd.
Niet heel erg, want mijn frame is ook nog niet geleverd.
De Garmin Vector 3 pedalen hebben hun beste tijd gehad. Ik heb 2 nieuwe pedalbodies nodig, €300 samen. 2x small parts kit met seals etc €60.
Daarom de beslissing genomen om Garmin af te zwaaien en een crank powermeter te nemen. De powermeter is niet erg slijtage onderhevig, de pedalen wel. Ik heb een 4iiii Ultegra R8100 crank besteld en de R8100 pedalen. Als de pedalen weer eens versleten zijn dan is het geen fortuin wat aan de kant gezet wordt.
De vervangende onderdelen om de Vector 3 set weer op peil te krijgen kosten bijna hetzelfde als de powermeter van 4iiii, €360 tov €399. Tsja, dan ga ik van dubbelzijdige meting naar enkelzijdige meting. In de huidige setup zie ik maar heel weinig verschil tussen links en rechts. Dat gaat op mijn niveau geen rol van betekenis spelen.
Ook nog wat China aankopen gedaan:
Brakepads L05a: https://www.temu.com/nl-en/l05a-bike-re ... hkmn3ppkbu
Schoenplaatjes SPD-SL: https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs= ... e_sn=10045
Over TEMU hoor je veel verhalen. Ik heb er al heel wat dingen besteld, komt uit EU magazijn en altijd bijtijds geleverd. De keren dat er iets niet deugt aan de spullen wordt dat altijd netjes en vlot opgelost. Binnen een paar minuten kun je je geld terug hebben als credit op je temu account, of paar dagen wachten voordat het terug bijgeschreven wordt op je creditcard of paypal. Ik heb alleen spullen onder €10 gereclameerd en dan is het standaard "Stuur niks terug, gooi maar weg en krijg je geld terug".
Daarom de beslissing genomen om Garmin af te zwaaien en een crank powermeter te nemen. De powermeter is niet erg slijtage onderhevig, de pedalen wel. Ik heb een 4iiii Ultegra R8100 crank besteld en de R8100 pedalen. Als de pedalen weer eens versleten zijn dan is het geen fortuin wat aan de kant gezet wordt.
De vervangende onderdelen om de Vector 3 set weer op peil te krijgen kosten bijna hetzelfde als de powermeter van 4iiii, €360 tov €399. Tsja, dan ga ik van dubbelzijdige meting naar enkelzijdige meting. In de huidige setup zie ik maar heel weinig verschil tussen links en rechts. Dat gaat op mijn niveau geen rol van betekenis spelen.
Ook nog wat China aankopen gedaan:
Brakepads L05a: https://www.temu.com/nl-en/l05a-bike-re ... hkmn3ppkbu
Schoenplaatjes SPD-SL: https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs= ... e_sn=10045
Over TEMU hoor je veel verhalen. Ik heb er al heel wat dingen besteld, komt uit EU magazijn en altijd bijtijds geleverd. De keren dat er iets niet deugt aan de spullen wordt dat altijd netjes en vlot opgelost. Binnen een paar minuten kun je je geld terug hebben als credit op je temu account, of paar dagen wachten voordat het terug bijgeschreven wordt op je creditcard of paypal. Ik heb alleen spullen onder €10 gereclameerd en dan is het standaard "Stuur niks terug, gooi maar weg en krijg je geld terug".
Dogma F
Shimano 105 DI2 12 speed groepset. Vond de groep voor een mooie prijs, en ik mocht weer een kadootje Ga de komende weken de JGuillem rustig ombouwen!