Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20 aug 2016 21:38
Ik heb een uitdaging met mijn Aeroad CF SLX 8 uit maart 2022. Boven de 40km per uur gaat mijn stuur - soms, niet altijd - zwabberen. Steeds iets meer. Bij hogere snelheden ook met de handen op het stuur. Zowel met remmen als zonder. Volgens mijn fietsenmaker is het balhoofd goed afgesteld. Schijfremmen en banden zijn het ook niet volgens hem. Het lijkt een onbalans te zijn in iets. Wat zou dit kunnen zijn en wat is eraan te doen?
Vorige zondag uitgebreid de nieuwe grail kunnen inspecteren bij de wereldkampioen gravel.
Het stuur ziet er mooi afgewerkt uit. Geen dubbeldeck gedrocht meer van vroeger.
De bekabeling in semi geïntegreerd. Het stuur zag er eenvoudig demonteerbaar uit.
Dit scheelt een hoop ellende bij het onderhoud van de balhoofdlagers.
De schuine framebuis is voorzien van een opbergvak. Daarin heeft Canyon een minipomp en multitool voorzien.
Verder was er nog genoeg plaats voor een binnenband en wat CO2-patronen.
Het stuur ziet er mooi afgewerkt uit. Geen dubbeldeck gedrocht meer van vroeger.
De bekabeling in semi geïntegreerd. Het stuur zag er eenvoudig demonteerbaar uit.
Dit scheelt een hoop ellende bij het onderhoud van de balhoofdlagers.
De schuine framebuis is voorzien van een opbergvak. Daarin heeft Canyon een minipomp en multitool voorzien.
Verder was er nog genoeg plaats voor een binnenband en wat CO2-patronen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een fietsmaat van mij is vandaag zijn Endurace gaan afhalen in het servicecentrum in Rotselaar.
Ging helemaal goed.
Lijkt mij een mooie oplossing om je fiets toch volledig in orde gewoon te kunnen afhalen.
Ging helemaal goed.
Lijkt mij een mooie oplossing om je fiets toch volledig in orde gewoon te kunnen afhalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Garantiegeval gehad. Servicepunt campe in Maldegem is een dikke aanrader. Gaat vlotter dan bij merken die een FM om de hoek hebben.
Fiets vorige woensdag binnen gebracht en de zaterdag mocht ik hem al terug ophalen.
Een kennis van me is zijn fiets al 3 weken kwijt wegens een defect voorlicht bij een fm om de hoek.
Die erkende servicepunten zijn echt een enorme meerwaarde aan het worden. Hebben alles op stock en zo goed als geen wachttijden.
Fiets vorige woensdag binnen gebracht en de zaterdag mocht ik hem al terug ophalen.
Een kennis van me is zijn fiets al 3 weken kwijt wegens een defect voorlicht bij een fm om de hoek.
Die erkende servicepunten zijn echt een enorme meerwaarde aan het worden. Hebben alles op stock en zo goed als geen wachttijden.
Ik dacht dat je daar geen fietsen kon kopen? Of is het een fiets die daar geleverd werd, en uit de doos voor je fietsmaat goed gezet is geweest?
Interessant.stivie schreef: ↑27 sep 2023 20:36 Vorige zondag uitgebreid de nieuwe grail kunnen inspecteren bij de wereldkampioen gravel.
Het stuur ziet er mooi afgewerkt uit. Geen dubbeldeck gedrocht meer van vroeger.
De bekabeling in semi geïntegreerd. Het stuur zag er eenvoudig demonteerbaar uit.
Dit scheelt een hoop ellende bij het onderhoud van de balhoofdlagers.
De schuine framebuis is voorzien van een opbergvak. Daarin heeft Canyon een minipomp en multitool voorzien.
Verder was er nog genoeg plaats voor een binnenband en wat CO2-patronen.
Is het stuur dan opnieuw gestandaardiseerd zoals op de Grail AL (gewone 1 1/4" vorkbuis, standaard stuurpen) of op zijn minst uitwisselbaar met een gestandaardiseerd stuur?
De constructie van de Ultimate en Aeroad en de vroegere Grail CF waren zodanig specifiek dat je bij pech je volledig frame kon weg doen. Ook was je bij deze modellen gebonden aan de beperkte combinaties stuurpenlengte en stuurbreedte die Canyon aanbood.
Info over de maximale bandbreedte? Nog steeds 40mm? Anders wordt het verschil met de Grizl (50mm) wel heel klein.
Edit: een deel van de antwoorden gevonden in dit artikel: https://www.bikeradar.com/news/unbound- ... yon-grail/
Laatst gewijzigd door roelw op 28 sep 2023 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Of je er één kan kopen weet ik niet maar hij heeft de zijne on-line gekocht en daar kant en klaar gaan afhalen.
Maar ik zou het raar vinden mochten ze je daar niet "helpen" om een fiets te kopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
De Grail kan toch meer dan 40mm aan? Ik zie best wel wat speling in mijn frame.roelw schreef: ↑28 sep 2023 11:06Interessant.stivie schreef: ↑27 sep 2023 20:36 Vorige zondag uitgebreid de nieuwe grail kunnen inspecteren bij de wereldkampioen gravel.
Het stuur ziet er mooi afgewerkt uit. Geen dubbeldeck gedrocht meer van vroeger.
De bekabeling in semi geïntegreerd. Het stuur zag er eenvoudig demonteerbaar uit.
Dit scheelt een hoop ellende bij het onderhoud van de balhoofdlagers.
De schuine framebuis is voorzien van een opbergvak. Daarin heeft Canyon een minipomp en multitool voorzien.
Verder was er nog genoeg plaats voor een binnenband en wat CO2-patronen.
Is het stuur dan opnieuw gestandaardiseerd zoals op de Grail AL (gewone 1 1/4" vorkbuis, standaard stuurpen) of op zijn minst uitwisselbaar met een gestandaardiseerd stuur?
De constructie van de Ultimate en Aeroad en de vroegere Grail CF waren zodanig specifiek dat je bij pech je volledig frame kon weg doen. Ook was je bij deze modellen gebonden aan de beperkte combinaties stuurpenlengte en stuurbreedte die Canyon aanbood.
Info over de maximale bandbreedte? Nog steeds 40mm? Anders wordt het verschil met de Grizl (50mm) wel heel klein.
Wat zal de nieuwe Grail gaan kosten? Wordt alleen carbon of komt er ook een Ali variant?
Michiel
-
- Forum-lid
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Mooie fiets, jammer dat ze hier ook dat vakje in de buis hebben verwerkt. Lijkt mij niets.