Geld maakt niet gelukkig maar een Pina wel.daniel1975 schreef: ↑27 sep 2023 20:08 Edit: onderstaande schreef ik 13 maanden geleden in Canyon topic. Nu wel meer geld kwijt om aan zelfde gewicht te komen.
Pinarello
- Lcsmet
- Forum-lid HC
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gelukkig was ik ook blij met de Canyon hoor, heb er een jaar prima mee gefietst en leuke dingen gedaan.
De reden om te wisselen was 100% de nerveusheid, de reden om nu wel een Pina te nemen is omdat hart daar net wat harder voor klopt. Enige fiets die daar bij in de buurt kwam was de V1-R, ook topfiets (en heel fraai).
De reden om te wisselen was 100% de nerveusheid, de reden om nu wel een Pina te nemen is omdat hart daar net wat harder voor klopt. Enige fiets die daar bij in de buurt kwam was de V1-R, ook topfiets (en heel fraai).
Less is bore
Waar verschilt de Pina t.o.v de Canyon i.v.m nerveusheid?daniel1975 schreef: ↑29 sep 2023 18:47 Gelukkig was ik ook blij met de Canyon hoor, heb er een jaar prima mee gefietst en leuke dingen gedaan.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lastig uit te leggen.
Groot verschil merk je direct bij rijden met losse handen; bij de canyon ben je continu aan het corrigeren met je lichaam, de Pina rijdt stabiel rechtuit.
Al mijn voorgaande fietsen wisselden rustig van richting bij insturen, de canyon heel abrupt en heeft een vaste hand nodig. Bij zijwind zwiept ie alle kanten op.
Super reactieve fiets voor wie dat fijn vindt, voor mij een beetje teveel.
Maar heb al eerder gezegd dat het waarschijnlijk een van de beste fietsen is die ik ooit gehad heb, maar niet voor mij.
Groot verschil merk je direct bij rijden met losse handen; bij de canyon ben je continu aan het corrigeren met je lichaam, de Pina rijdt stabiel rechtuit.
Al mijn voorgaande fietsen wisselden rustig van richting bij insturen, de canyon heel abrupt en heeft een vaste hand nodig. Bij zijwind zwiept ie alle kanten op.
Maar heb al eerder gezegd dat het waarschijnlijk een van de beste fietsen is die ik ooit gehad heb, maar niet voor mij.
Less is bore
Je dacht toch dat het aan de wielen lag? Is het dan beter geworden met die zipp's of niet?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Het zwiepen 'kan' voortkomen uit dat het balhoofd te straks zit gedraaid. Mij ooit overkomen.daniel1975 schreef: ↑30 sep 2023 08:45 Lastig uit te leggen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vandaag de interne routing van de kabels (voorlopig) ongedaan gemaakt. Wil wat spelen met stuurpenlengte, dat is niet te doen met de kabels volledig binnendoor. Ze lopen bij Pina door de pen heen.
2 gaatjes geboord in de spacer (de rode streepjes) zodat ik onder de stuurpen met de leidingen naar buiten kon.
Werkt prima zo !!
2 gaatjes geboord in de spacer (de rode streepjes) zodat ik onder de stuurpen met de leidingen naar buiten kon.
Werkt prima zo !!
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, dat kan ik met mijn lichaamsbouw niet aan. Benen zijn naar verhouding net ff te lang. Gaat nog 0,5 vanaf. 2.5 vind ik prima, zeker met die huidige grovere aero spacers.
Less is bore
Goed gevonden!daniel1975 schreef: ↑22 mar 2024 18:54 Vandaag de interne routing van de kabels (voorlopig) ongedaan gemaakt. Wil wat spelen met stuurpenlengte, dat is niet te doen met de kabels volledig binnendoor. Ze lopen bij Pina door de pen heen.
Werkt prima zo !!