Join app - ervaringen met training
Als het zo simpel was hadden we Join niet nodig toch ? (Hoewel dat zeker op gaat)
Zelf train ik trouwens voor de mtb.
Ook mountainbiken is weer eenzijdig.
Voordeel van een paar weken mountainbiken op vakantie is een hoge Join score, en het blauwe rondje van de vooruitgang bijna meteen compleet rond .
Zelf train ik trouwens voor de mtb.
Ook mountainbiken is weer eenzijdig.
Voordeel van een paar weken mountainbiken op vakantie is een hoge Join score, en het blauwe rondje van de vooruitgang bijna meteen compleet rond .
-
- Forum-lid HC
Alles wel met een beetje verstand en beleid uiteraard.
Je moet niet ineens 300km op de mtb als een kogel door dat bos gaan.
De combo werkt bij mij heel goed. Zeker ook mentaal, met wat minder weer in het bos vind ik geen probleem, grijs en grauw op de weg vind ik echt niet leuk en demotiverend zeker in maart april als je al weer hoopt op lekker weer, vaak te vroeg
Je moet niet ineens 300km op de mtb als een kogel door dat bos gaan.
De combo werkt bij mij heel goed. Zeker ook mentaal, met wat minder weer in het bos vind ik geen probleem, grijs en grauw op de weg vind ik echt niet leuk en demotiverend zeker in maart april als je al weer hoopt op lekker weer, vaak te vroeg
-
- Forum-lid
Sinds een week gebruik in de join-app: ik exporteer de voorgestelde workouts naar m'n Garmin Edge 530.
Een vraagje:
- Als ik de workout start op m'n edge zie ik welke vermogens ik dien te halen per zone
- Echter zie ik niet de range in hartslag die ik zou moeten hebben.
Is het zo dat je of enkel vermogen of hartslag op de Edge kan zien in de workout? Of is er een manier waarop je beiden kan zien?
Een vraagje:
- Als ik de workout start op m'n edge zie ik welke vermogens ik dien te halen per zone
Is het zo dat je of enkel vermogen of hartslag op de Edge kan zien in de workout? Of is er een manier waarop je beiden kan zien?
Sinds een paar weken heb ik join.
Makkelijk dat ik niet meer hoef na te denken over de variatie in trainingen en dat daar kennelijk al over is nagedacht.
Wel opmerkelijk dat ik gisteren maximaal sprints had als training en dan vandaag nog powerblokken vlak onder mijn ftp. Twee best wel belastende trainingen na elkaar.
En lastig dat mijn join scores niet gelijk zijn aan mijn wahoo vermogens zones.
Makkelijk dat ik niet meer hoef na te denken over de variatie in trainingen en dat daar kennelijk al over is nagedacht.
Wel opmerkelijk dat ik gisteren maximaal sprints had als training en dan vandaag nog powerblokken vlak onder mijn ftp. Twee best wel belastende trainingen na elkaar.
Als je een beetje getraind bent moet het prima kunnen om 2 zware trainingen achter elkaar te doen..die sprints zijn ook neuromusculair en de blokjes onder FTP juist aerobe. 2 verschillende systemen.bakboord1 schreef: ↑30 sep 2023 20:02 Sinds een paar weken heb ik join.
In de trainingen zit volgens mij alleen een doelstelling op vermogen en cadans, niet op hrdennisverdonck schreef: ↑29 sep 2023 23:09 Sinds een week gebruik in de join-app: ik exporteer de voorgestelde workouts naar m'n Garmin Edge 530.
Een vraagje:
Hartslagzone zit er ook bij. Niet iedereen heeft een vermogens meter1094 schreef: ↑01 okt 2023 09:20In de trainingen zit volgens mij alleen een doelstelling op vermogen en cadans, niet op hrdennisverdonck schreef: ↑29 sep 2023 23:09 Sinds een week gebruik in de join-app: ik exporteer de voorgestelde workouts naar m'n Garmin Edge 530.
Een vraagje:
-
- Forum-lid
Correct!Maikie schreef: ↑01 okt 2023 09:53Hartslagzone zit er ook bij. Niet iedereen heeft een vermogens meter1094 schreef: ↑01 okt 2023 09:20In de trainingen zit volgens mij alleen een doelstelling op vermogen en cadans, niet op hrdennisverdonck schreef: ↑29 sep 2023 23:09 Sinds een week gebruik in de join-app: ik exporteer de voorgestelde workouts naar m'n Garmin Edge 530.
Een vraagje:
Dus mijn vraag: als de workout start op m'n Garmin Edge 530 zie ik het grafische grafiekje met de range van watt waartussen ik dien te fietsen; maar de hartslagzone waarin dit zou moeten gebeuren kan je niet teruglezen. Enige oplossing zou dan zijn om dit vanuit de app te noteren en/of te onthouden...lijkt me toch weinig waarschijnlijk?
Indien je een vermogensmeter hebt hoef je volgens mij geen rekening met de hartslagzone te houden. De ene dag kun je namelijk continue 100W fietsen met een hartslag van 110 en een andere dag 120, vermogen kun je beter op trainen.dennisverdonck schreef: ↑01 okt 2023 17:50Correct!
Dus mijn vraag: als de workout start op m'n Garmin Edge 530 zie ik het grafische grafiekje met de range van watt waartussen ik dien te fietsen; maar de hartslagzone waarin dit zou moeten gebeuren kan je niet teruglezen. Enige oplossing zou dan zijn om dit vanuit de app te noteren en/of te onthouden...lijkt me toch weinig waarschijnlijk?
Mijn hammerhead geeft vermogen en cadans aan. Ik zie qua vermogen alleen de laagste waarde, ook een beetje jammer
Join vind hartslag een slechte methode om je intensiteit te meten. Te afhankelijk van te veel variabelen. Oftewel, je kun tje HR thuislaten. Of omlaten maar niets doen met de data. En voor meer info: https://join.cc/cycling-tips/why-cant-i ... eart-rate/dennisverdonck schreef: ↑01 okt 2023 17:50
Correct!
Je kunt je zones in je wahoo app aanpassen en dan zijn ze gelijk.bakboord1 schreef: ↑30 sep 2023 20:02 Sinds een paar weken heb ik join.
-
- Forum-lid
Waar in Join kun je je eigen zones inzien? en dan niet alleen die wat staan voorgesteld bij je training van die dag.
Maar al je zones zoals in de wahoo-app.
Maar al je zones zoals in de wahoo-app.