Vanuit de fabriek zit er altijd een spacertoren onder zodat de fiets naar wens vd klant afgesteld kan worden.
Giant
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ook omdat een Propel frame een heel lage stack heeft.
En er zijn nogal wat kopers die op een aero frame willen rijden dat in feite niet past maar dan een spacertoren voor lief nemen om het frame "passend" te maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat is die in Oosterhout bij Breda toch? Ik heb daar mijn eerste fiets gehaald, het scheelde veel geld tov andere winkels, maar ben daar niet per se super blij mee. Althans, prima man en als je perfect weet wat je wil dan kan je het daar goed kopen. Zet de fiets op de juiste hoogte etc (althans op zicht).
Echter heb ik een 2021 model gekocht terwijl ie zei dat het een 2022 model was en ben ik ook niet overtuigd over de maat. Dat laatste weet ik niet of het door mijn vraag kwam of dat ie gewoon geen advies wilde geven. Geen idee.
Desalniettemin, als ik goed weet welke fiets mijn volgende wordt en hij beloofd deze op de juiste maten in te stellen obv een bikefit rapport, zou ik de volgende daar wel weer halen mits het weer zoveel geld scheelt. Onderhoud etc doe ik daar niet want het is zo’n 1,5 uur rijden…
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Er is op dit forum een Wim De Vos topic.
Ik heb wel wat ervaring met Wim De Vos, tot op heden enkel goede.
Ondertussen rijden heel wat van mijn fietsvrienden op een fiets die ze bij Wim De Vos fietsen in Oosterhout, van bij ons ongeveer 100 km enkele rit, gekocht hebben.
Allemaal tot volle tevredenheid.
Wat betreft de meting, Wim is een ex prof en die hebben de neiging om te denken dat iedereen op een fiets zit zoals een prof.
Weet dat je 4 fietsmetingen kan laten doen en 4 verschillende uitkomsten kan krijgen, geen enkele meting is dezelfde.
Je doet niets verkeerd met eens tot daar te rijden en je de fiets van je keuze te laten aanmeten.
Neem iemand mee die er iets van weet, zien of een fiets "past" is echt geen rocketsience.
Nog een gouden tip, als een fiets niet past koop dan een andere.
Je mag je nooit laten verblinden enkel door de prijs, alhoewel bijna iedereen hard moet werken om al enkel het verschil van 1000 opzij te kunnen leggen, laat staan het volledige bedrag.
Nothing to defend
Nothing to defend
Mijn caad 9 was een 60, verschil zit hem dan vooral in de stack. Maar wat ik nu bij mijn caad heb is dat ik ook de as van het voorwiel kan zien. Dit zie ik overal dat dit dan niet de goede maat is.
https://geometrygeeks.bike/compare/cann ... 5-xl-59-5/
Heeft er iemand ervaringen met Giant winkels? Voeren ze daar fits uit?
https://geometrygeeks.bike/compare/cann ... 5-xl-59-5/
Heeft er iemand ervaringen met Giant winkels? Voeren ze daar fits uit?
-
- Forum-lid
Ik ben zelf 1.92 en heb een bank van 92. Momenteel rijd ik opneem canyon maar voorheen op een caad 9 en supersix maat 60 gereden ( zonder spacers en een lage dustcap).
Met jouw maten lijkt mij dat een caad 9 in maat 58 beter zou passen. Ik zou dan ook voor een Propel in maat L gaan.
Mits je flexibel genoeg bent om wat lager te zitten natuurlijk.
Met jouw maten lijkt mij dat een caad 9 in maat 58 beter zou passen. Ik zou dan ook voor een Propel in maat L gaan.
Mits je flexibel genoeg bent om wat lager te zitten natuurlijk.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Er zullen winkels zijn waar je een bikefit kan laten doen.
En in verschillende winkels kan je dan ook nog eens een verschillend advies krijgen.
Maar zoals ik eerder schreef, neem iemand mee met een beetje fietservaring, kijken of een frame je een beetje past is geen rocketsience.
Want echt goed op een fiets zitten doe je vooral zelf en komt door meer te rijden zodat je je eigen lijf aanvoelt.
Nothing to defend
Nothing to defend
Hetzelfde hier. Ook 184 cm met bbl van 84 cm en maat M/L. Heb de fiets nu iets meer dan een maand in bezit en ga binnenkort vragen om de hoeveelheid spacers te verminderen, aangezien ze standaard een toren leveren.De Bidonplakker schreef: ↑29 sep 2023 18:32Toevallig heb ik deze week mijn propel mogen ophalen. Er zit nog 1 spacer onder het stuur. Die gaat er nog af. Ik heb een M/L. Mijn lengte is 185 cm een bbl van 84 cm.
Voor de rest wel zeer tevreden van de fiets!
Ik ben in 2 verschillende Giants winkels geweest. Ben er altijd meer dan uitstekend geholpen echt een top service. De Giant winkel in Apeldoorn is een van de meest klantvriendelijke en service gerichte fietsen zaken waar ik ben geweest. En ik heb aardig wat fietsen zaken versleten . Bij mijn TCR SL heb ik ook een volledige bikefit gehad. Tot aan mijn schoen plaatjes aan toe
Ik zou alvast de zit gaan 'oefenen' zoals je die op de Propel zou willen hebben. Als je nu met een 60 rijdt, is die een stuk hoger, daarnaast heeft Cannondale vaak ook nog een echt hoge dustcap (2/3 centimeter?). Dat én je grotere maat scheelt bij wijze van spreken 4 of 5 centimeter in hoogte. Probeer dus eens een negatieve stuurpen, bijvoorbeeld -17 graden. Op deze website: http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php kun je zelf berekenen hoeveel dat scheelt. Via Marktplaats kun je natuurlijk makkelijk en vrij goedkoop wat proberen. Dat scheelt je wellicht een hoop geld en gedoe.
Ik ben zelf 1,85 en rij op een L. Ik zit echt aan de max uitslag van m'n zadelpen en rijd met een behoorlijke drop. Anderen rijden op een M/L, maar daar zou ik echt niet op passen. Het is dus wellicht tóch de moeite waard om een keer een bikefit te doen.
Ik ben zelf 1,85 en rij op een L. Ik zit echt aan de max uitslag van m'n zadelpen en rijd met een behoorlijke drop. Anderen rijden op een M/L, maar daar zou ik echt niet op passen. Het is dus wellicht tóch de moeite waard om een keer een bikefit te doen.