Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
Ja op de MTB verwacht je dat een soort meer. Op de weg wordt je wat meer verrast is mijn ervaring
- borgmonster
- Forum-lid
Een Rolls is in mijn herinnering nog steeds het beste zadel. 600 km was geen probleem.
Maar ja, dat gewicht… je kreeg een topzware fiets.
Maar ja, dat gewicht… je kreeg een topzware fiets.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
-
- Forum-lid
- Contact
Het statische trainen op Zwift is toch net een andere soort belasting voor het zitvlak, zijn natuurlijk veel elementen niet aanwezig t.o.v. buiten fietsen. Doe je vooraf een warming-up met wat flexibiliteit oefeningen? Dat helpt mij om de switch naar het binnenseizoen makkelijk te maken en te voorkomen dat een verkrampte onderrug of hamstrings optreedt (maar dat is dan aan beide kanten).
Als ik binnen rij op de neo bike, dan heb ik (weliswaar na een uur fietsen) last dat mijn liezen enorm pijn doen en net niet open liggen.
Los van het feit dat het indoor is en wat moeilijker is om lang te rijden door minder beweeglijk, is daar een of andere tip voor om dat te vermijden.
Niet rijden is uiteraard geen optie.
Af en toe recht op de pedalen doe ik ook wel.
Heb ook al wat chamois créme gewreven, zonder resultaat.
Los van het feit dat het indoor is en wat moeilijker is om lang te rijden door minder beweeglijk, is daar een of andere tip voor om dat te vermijden.
Niet rijden is uiteraard geen optie.
Af en toe recht op de pedalen doe ik ook wel.
Heb ook al wat chamois créme gewreven, zonder resultaat.
Misschien de plaatjes wat verstellen, zodat je schoenen/voeten wat verder van de as komen te staan?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klinkt als verkeerd zadel?
Less is bore
Ik heb alleszins een opvolgingsafspraak gepland met de bikefitter.
Gisteren een koffieritje buiten van 55km.
En opeens weer zware pijnscheuten precies op 1 plekje. Dat als je weer gaat zitten, en daar net iets te veel druk komt ik het bijna uitriep van de pijn.
Gezien ik net hetzelfde zadel gekocht had voor de mtb (in de namiddag nog 40km gedaan) wil ik snel nog kunnen beslissen want kan 30 dagen gratis retouren met futurumshop.
Met de mtb gezien je veel meer beweegt en opwipt had ik er minder last van.
Gisteren een koffieritje buiten van 55km.
En opeens weer zware pijnscheuten precies op 1 plekje. Dat als je weer gaat zitten, en daar net iets te veel druk komt ik het bijna uitriep van de pijn.
Gezien ik net hetzelfde zadel gekocht had voor de mtb (in de namiddag nog 40km gedaan) wil ik snel nog kunnen beslissen want kan 30 dagen gratis retouren met futurumshop.
Met de mtb gezien je veel meer beweegt en opwipt had ik er minder last van.
Ik neem de tips alvast mee.
Ik dacht eerder aan een zenuw die gekneld geraakt, kan dat?
Ingegroeid haartje zou volgens mij dan ook gaan ontsteken en ook pijn doen bij gewoon eens 'voelen'. En rood/branderig worden? Dat is het volgens mij dus niet.
Ik zie dus nog wel wat het wordt
Ik dacht eerder aan een zenuw die gekneld geraakt, kan dat?
Ingegroeid haartje zou volgens mij dan ook gaan ontsteken en ook pijn doen bij gewoon eens 'voelen'. En rood/branderig worden? Dat is het volgens mij dus niet.
Ik zie dus nog wel wat het wordt